Tunelį blokavęs netikėtas darbuotojų streikas sukėlė ilgas valandas trukusį chaosą geležinkelio mazguose Paryžiuje ir Londone.
Nei viena šalis nedetalizavo susitarimo detalių ar klausimų, dėl kurių derėtasi, bet prieš streiką prancūzų operatorė „Getlink“ sakė, kad profesinės sąjungos pareikalavo patrigubinti vadovybės paskelbtas 1 tūkst. eurų metų pabaigos premijas.
Prasidedant šventiniam įkarščiui, dėl tunelio operatorės „Getlink“ darbuotojų streiko nuo ketvirtadienio vidudienio buvo sustabdyti „Eurostar“ traukiniai, taip pat sunkvežimius ir lengvuosius automobilius gabenantys traukiniai.
Buvo paveiktos kelionės traukiniais tarp Londono ir Paryžiaus, taip pat tarp Londono, Amsterdamo ir Briuselio.
„Getlink“ padalinio „Eurotunnel“ darbuotojai sakė, kad judėjimą paskatino „baisus socialinio klimato pablogėjimas“.
„Be pinigų yra ir kitų dalykų. Mūsų [darbo] sąlygos nebe tokios, kokios būdavo“, – per mitingą Kokelyje naujienų agentūrai AFP sakė krovinių terminalo koordinatorė Cathia Capon.
„Eurotunnel“ profesinės sąjungos vėliau paskelbė, kad užbaigia streiką po derybų su vadovybe, kurios „davė tenkinančių rezultatų“.
„Getlink“ nurodė, kad paslaugos bus atnaujintos ketvirtadienį vakare, o keleivinių traukinių operatorė „Eurostar“ paskelbė, kad reguliarios kelionės iš Londono, Paryžiaus ir Briuselio bus atnaujintos penktadienį.
„Eurostar“, turėjusi atšaukti 30 suplanuotų traukinių kelionių, taip pat pranešė, kad laikotarpiui nuo penktadienio iki sekmadienio pridės šešis papildomus traukinius.
Paryžiaus Šiaurės stotyje ir Londono Šv. Pankracijaus stotyje – pagrindiniuose keleivinių traukinių eismo Lamanšo tuneliu mazguose – kilo sąmyšis, žmonės stengėsi pakeisti užsakymus ar surasti alternatyvius kelionės būdus.
„Remiame streikuoti norinčius žmones [...], bet turime pasakyti žmonėms [iš anksto], – sakė Prancūzijoje gyvenanti 41 metų britų vertėja Isabelle Margat (Isabel Marga). – Čia daug žmonių, tiesiog norinčių švęsti Kalėdas su savo šeimomis.“
„Disneilendas su vaikais“
Streikas buvo netikėtas, net, kaip atrodo, Šv. Pankracijaus geležinkelio stoties registratūros ir saugumo darbuotojams, bandžiusiems įtikinti traukinių laukusius keleivius palikti platformas.
Thomsonas Mouana iš Pietų Afrikos su trimis vaikais atvyko į Jungtinę Karalystę atostogoms, bet jau turėjo išvažiuoti ir spėti į savo lėktuvą.
„Nerimaujame. Neturime pinigų ir nežinome, ką daryti. Privalome nuvykti į Pietų Afriką, bet dabar įstrigome“, – sakė jis.
Anglų keliautojas Samas Boyalas sakė: „Važiuojame su vaikais į Disneilendą [netoli Paryžiaus]. Tiesiog per daug streso. Negali staiga su trimis vaikais išvykti automobiliu, tai reikia planuoti.“
Paryžiaus Šiaurės stotyje „Eurostar“ darbuotojai per megafonus skelbė įstrigusiems keliautojams, kad visi traukiniai likusiai dienos daliai atšaukti.
Prancūzijos šiaurėje esančiame Kalė uostamiestyje prie terminalo, kur į traukinius pakraunami lengvieji automobiliai ir sunkvežimiai, nusidriekė daugiau kaip kilometro ilgio eilės.
1994 metais atidarytu Lamanšo sąsiauriu „Eurostar“ traukiniais vežami keleiviai, o specialiais krovinių traukiniais – automobiliai ir sunkvežimiai.
55,75 proc. „Eurostar“ akcijų turi Prancūzijos valstybinė kompanija „SNCF Voyageurs“, 19,31 proc. – vienas Kvebeko visuomeninis investicinis bankas, 18,5 proc. – belgų operatorė SNCB, o 6,44 proc. – JAV įsikūrusi „Federated Hermes Infrastructure“.
Per COVID-19 pandemiją „Eurostar“ vos nebankrutavo, bet buvo išgelbėta akcininkams, įskaitant Prancūzijos vyriausybę, skyrus 290 mln. eurų finansinę pagalbą.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!