Kruizų industrija stipriai nukentėjo dėl koronaviruso pandemijos. Daugelyje pasaulio šalių buvo įvesti ribojimai žmonių judėjimui, uždaryti uostai.
Dėl kritusios kruizų paklausos daugeliui bendrovių teko tiesiog išsiųsti savo laivus utilizavimui taip bent kiek sumažinant nuostolius.
Dėl milžiniško informacijos srauto gali būti sunku prisiminti, bet koronaviruso plėtra po visą pasaulį prasidėjo nuo „Deimantinės princesės“ – vasarį šiame kruiziniame laive kilo „Covid-19“ protrūkis. 3,7 tūkst. keleivių ir jūreivių buvo priversti šiame laive karantinuotis.
Jie visi sėdėjo izoliacijoje savo kajutėse, tačiau palaipsniui liga plito jau laivo viduje – per tris savaites užkrėstųjų skaičius išaugo nuo 10 iki kelių šimtų atvejų.
Tuo metu koronavirusas dar nebuvo išplitęs visame pasaulyje, o „Diamond princess“ buvo laikoma vienu iš pagrindinių protrūkių, didesnis buvo tik Kinijoje. Dabartinė situacija jau visiškai kitokia, o per žiemą kruizų industrija faktiškai mirė. Floridoje įsikūrusi bendrovė „Carnival“ paskelbė apie patirtus rekordinius nuostolius – 4,4 mlrd. dolerių.
Kartas nuo karto pasitaiko bandymų sugrąžinti kruizus: Pavyzdžiui, Estijoje pavasarį vos paskelbus apie pirmąjį, „sugrįžimo“ reisą, buvo užfiksuotas koronaviruso atvejis. Rugsėjo pabaigoje laineris „Mein Schiff“ išplukdė į kruizą po Graikijos salynus 900 žmonių, tačiau kelionę teko skubiai nutraukti kai buvo nustatyti 12 koronaviruso atvejų.
Maža to, kai kurios šalys yra vis dar uždariusios savo jūrų erdves, todėl kruizinių laivų savininkams tenka tiesiog atsikratyti dar veikiančių laivų, nes šių išlaikymas reikalauja milžiniškų lėšų. Turkijos vakaruose esančiame uoste dėl to atsirado tikros „kruizinių lainerių kapinės“. Jose laivai yra demontuojami į metalo laužą.