Jis sakė, kad „labai liūdnas ir labai retas įvykis“, nutikęs „Singapore Airlines“ skrydžio SQ321 metu, „nebuvo staigus kritimas dėl turbulencijos“, išties tai buvo piloto „kontroliuojamas nusileidimas“. Skirtumą jis paaiškino vaizdo įraše, kuriuo pasidalijo savo TikTok paskyroje.
Vaizdo įraše J. Nicholsonas atkreipė dėmesį į tas pasaulio dalis, kuriose pilotai gali „tikėtis didžiausios turbulencijos“, pažymėdamas sritį aplink pusiaują, žinomą kaip tarptropinė konvergencijos zona, skelbia portalas „Newsweek“.
„Čia šiaurės pusrutulio vėjai susilieja su pietų pusrutulio vėjais ir dažnai sukelia blogus orus bei turbulenciją. ITCZ [tarptropinė konvergencijos zona] kinta ištisus metus“, – sako jis vaizdo įraše.
Turbulencija neabejotina skrendant per perkūnijos debesis
J. Nicholsonas „Newsweek“ sakė, kad ITCZ regione dažnai gali susidaryti „dideli kumulonimbų debesys“, t. y. perkūnijos debesys.
„Mes visada vengiame šių debesų. Jei skristumėte pro tokį debesį, beveik neabejotinai patirtumėte stiprią turbulenciją. Gerai tai, kad radaras mums tiksliai parodo, kur šie debesys yra“, – aiškino jis.
Suprantama, kad kai kurie žmonės kovoja su skrydžio baime, nes, kaip nustatyta 2023 m. birželio mėnesio žurnale „Geophysical Research Letters“ paskelbtame tyrime, per pastaruosius 40 metų padaugėjo skaidraus oro turbulencijos (CAT).
Tyrime nustatyta, kad labiausiai ji padidėjo virš JAV ir Šiaurės Atlanto vandenyno, kurie yra judrūs skrydžių regionai.
Tyrime teigiama, kad „sunkių ar didesnių CAT atvejų padaugėjo labiausiai – 2020 m. jie tapo 55 proc. dažnesni nei 1979 m.“, ir prognozuojama, kad CAT „stiprės reaguojant į būsimą klimato kaitą“.
Pavojingiausia turbulencija
J. Nicholsonas sakė „Newsweek“: „Turbulencija pasireiškia daugumoje skrydžių. Dauguma turbulencijų yra lengvi erzinantys smūgiai. Per 10 metų skraidymo patirties, stiprią turbulenciją patyriau tik maždaug penkis kartus“.
„Pavojingiausia turbulencija yra skaidraus oro turbulencija – ji pavojinga, nes jos nematome“, – sakė jis.
Pilotas paaiškino, kad „puikios orų prognozės“ pilotams tiksliai parodo, kur yra skaidri oro turbulencija, nes ji dažnai būna reaktyvinėse srovėse arba šalia jų, „kurios iš esmės yra galingos oro srovės – panašiai kaip vandenynas“.
Jis sakė, kad skrydis į reaktyvinį srautą ir iš jo „dažnai būna neramus“, ir pridūrė, kad prieš kiekvieną skrydį pilotams pateikiamos diagramos, kuriose nurodomi šlyties rodikliai – tai sritys, kuriose keičiasi vėjo stiprumas ir kryptys.
„Didelis vėjo šlyties greitis reiškia tikėtiną turbulenciją“, – sakė J. Nicholsonas, todėl pilotai, skrisdami šiose zonose, dažnai įsijungia saugos diržų ženklą. Be to, jie remiasi pilotų pranešimais ir, remdamiesi jais, „pasirenka sklandų lygį“, pridūrė jis.
Kas iš tikrųjų nutiko „Singapore Airlines“ skrydžio SQ321 metu
Naujausio internete išplitusio vaizdo įrašo antraštė skamba taip: „Singapore Airlines“ skrydžio SQ321 smarki turbulencija, ko žiniasklaida jums nepasakoja“.
J. Nicholsonas įraše sako: „Prieš pradėdami nagrinėti faktus apie tai, kas iš tikrųjų įvyko, pakalbėkime apie pasaulio vietoves, kuriose pilotai gali tikėtis didžiausios turbulencijos“.
Rodydamas į vaizdo įrašo fone esantį grafiką, kuriame matyti violetinė linija, maždaug kertanti centrinę Pietų Amerikos dalį, Afriką ir šiaurinį Australijos pakraštį, pilotas sakė: „Jei pažiūrėsite čia, tai yra vieta, kurioje ji labiausiai tikėtina sausio mėnesį“.
„O štai ši, oranžinė linija, yra vieta, kur galite tikėtis, kad ji bus liepos mėnesį“, – pridūrė jis, rodydamas į grafike esančią liniją, maždaug kertančią šiaurinius Pietų Amerikos ir Afrikos regionus bei pietinę Azijos dalį.
Jis tęsė: „Kaip matote čia, tai yra apytikslė konvergencijos zonos vieta gegužės 21 d.“, rodydamas į kelias raudonas linijas, matomas pietinėje Azijos dalyje.
„Tai taip pat tiksli vieta, kurioje įvyko incidentas“, – sako J. Nicholsonas, nes fone iš arti matomas Mianmaro ir Tailando vaizdas, o lėktuvo piktograma rodo trajektoriją Bankoko link.
Remdamasis fonu, kuriame rodomi „FlightRadar24“ svetainės duomenys, pilotas sakė, kad lėktuvas iš Londono skrido į Singapūrą, o paskui „pasuko į kairę ir galiausiai nukrypo į Bankoką“.
Jis aiškina: „Žiniasklaida praneša, kad dėl stiprios turbulencijos lėktuvas nukrito 1,8 tūkst. metrų, ir čia žiniasklaida turėtų tiesiog paklausti piloto. Lėktuvas nusileido nuo 11,3 tūkst. metrų iki 9,4 tūkst. metrų per šešias minutes“.
„Tai nėra staigus kritimas dėl turbulencijos. Tai kontroliuojamas nusileidimas, greičiausiai dėl to, kad lėktuvui reikėjo nukreipti skrydį į Bankoką arba dėl to, kad jis leidosi stengdamasis išvengti turbulencijos“, – sako J. Nicholsonas.
Pažymėdamas, kad „tai labai liūdnas ir labai retas įvykis“, pilotas įspėjo, kad svarbu prisiminti, jog „tokie dalykai nutinka nedažnai“.
Jis pridūrė: „Darome viską, kad išvengtume turbulencijos, tačiau kartais taip nutinka, dažnai – ties konvergencijos zona, apie kurią kalbėjau anksčiau. Štai kodėl pilotai per garsiakalbį visada sako: „Sėdėdami įsitikinkite, kad esate prisisegę saugos diržą“, jei kiltų netikėta turbulencija.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!