„Air India“ lėktuvo nelaimė įvyko po kelių nerimą keliančių incidentų. Sausį netoli Vašingtono susidūrė „American Airlines“ lėktuvas ir JAV kariuomenės sraigtasparnis – žuvo 67 žmonės. Tai buvo pirmoji didelė aviakatastrofa JAV teritorijoje nuo 2009 m.
Gruodį Pietų Korėjoje „Jeju Air“ lėktuvas, nebeišskleidęs važiuoklės, nuslydo nuo tako, rėžėsi į betoninę tvorą ir užsidegė. Žuvo beveik visi keleiviai – išgyveno tik du iš 181 keleivio, rašoma „Euronews“.
Tą patį mėnesį Azerbaidžano oro linijų lėktuvas sudužo, kai artėdamas prie Grozno, galimai buvo pataikytas Rusijos raketos. Iš 67 žmonių žuvo 38, tarp jų – abu pilotai ir stiuardesė.
Nepaisant tragedijų, skraidyti yra saugiau nei bet kada anksčiau
Nors šios nelaimės šokiruoja, skraidyti šiandien yra saugiau nei bet kada anksčiau. Masačusetso technologijų instituto (MIT) duomenimis, 2018–2022 m. laikotarpiu mirties rizika lėktuvuose siekė 1 iš 13,7 mln. keleivių – gerokai mažiau nei prieš kelis dešimtmečius.
„Embry-Riddle“ aeronautikos universiteto tyrimai rodo, kad apie 80 proc. aviakatastrofų sukelia žmogiškosios klaidos – dažniausiai pilotų (53 proc.), o techniniai gedimai sudaro tik 21 proc.
„Airbus“ analizė atskleidžia, kad dauguma avarijų įvyksta pakilimo ir nusileidimo metu. Abi 2024 m. gruodžio avarijos įvyko būtent tada.

Kiekviena katastrofa daro aviaciją saugesne
Po kiekvienos tragedijos atliekami išsamūs tyrimai. „Viena iš aviacijos saugumo stiprybių – gebėjimas išmokti pamokas ir užkirsti kelią panašioms nelaimėms“, – sako Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) atstovė Janet Northcote.
Abi gruodžio mėn. avarijos pateikė svarbios informacijos: buvo rasti skrydžio duomenų ir kabinos balso įrašymo įrenginiai (vadinamosios „juodosios dėžės“). Šie duomenys padeda tiksliai nustatyti priežastis, kurios vėliau panaudojamos rengiant saugumo rekomendacijas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!