„Jeigu mes viską pirksime už naftą ir dujas, dabar, kai mums bandoma atkirsti ir naftą, ir dujas, Rusija paprasčiausiai praras konkurencingumą, o po to ir suverenitetą“, – The Moscow Times“ cituojamas V. Putinas.
Jis pridūrė, kad dar dešimtajame dešimtmetyje buvo laikomasi nuomonės, kad Rusija neturėtų bandyti plėtoti savo gamybos prekių, kurių ji nemokėjo ir nemoka gaminti, pavyzdžiui, automobilių. Vietoj to ji turėtų juos pirkti užsienyje. Tačiau šis požiūris turi „kitą medalio pusę“, – sakė V. Putinas: kol vienos šalys gamina, kitos vartoja, ir yra daugybė prekių, apie kurias galima kalbėti šiuo aspektu.
V. Putinas dar 2018 m., pradėdamas ketvirtąją prezidento kadenciją, užsibrėžė tikslą 66 proc. padidinti bet ko, išskyrus angliavandenilius ir paprastas naudingąsias iškasenas, eksportą iš Rusijos. V. Putino planas buvo iki 2024 m. neenergetinių išteklių (NEI) eksportą padidinti nuo 150 mlrd. iki 250 mlrd. dolerių per metus.
Iš tikrųjų, užuot didėjęs, NEI sumažėjo: pernai jo apimtis siekė 145 mlrd. dolerių ir tapo mažiausia per pastaruosius 7 metus. Staigus mažėjimas prasidėjo po invazijos į Ukrainą ir Vakarų sankcijų įvedimo – per 2022-24 m. jis sumažėjo 25 %, t. y. 49 mlrd. dolerių. Ypač sparčiai smuko „mašinų ir įrenginių“ kategorijos aukštųjų technologijų eksportas: pernai jis buvo 43 % mažesnis nei prieš karą 2021 m.
Iš viso, Federalinės muitinės tarnybos duomenimis, naftos ir dujų produkcija pernai sudarė 61 % Rusijos prekių eksporto – 264,1 mlrd. iš 412 mlrd. dolerių.

Rusijos automobilių pramonės žlugimas: „AvtoVAZ“ stagnuoja
AvtoVAZ gali pereiti prie keturių dienų laikotarpio, skelbia „Nexta“: sandėliai pilni neišparduotos produkcijos, neparduota apie 400 000 automobilių. Vien nuo šių metų pradžios „Lada“ pardavimai smuko 26 %.
Priežastis – infliacija, didėjančios palūkanų normos ir paskolų rinkos automobiliams įsigyti žlugimas. Žmonės nebeima net pigių automobilių, paskolos tapo neįperkamos, o rinka smuko. Gamyba mažinama, tačiau kainos dar neliečiamos, nes vis tiek niekas neperka.
AvtoVAZ yra Rusijos automobilių pramonės simbolis. Jei jis negali parduoti net rusų mėgstamų pigių „Ladų“, vadinasi, krizė yra daug gilesnė, pažymima „Nexta“.
Rusijos rinką, pasitraukus Vakarų gamintojams, greitai suvalgė kinai, tačiau jų pardavimai taip pat sumažėjo. Taigi problema yra ne tiek prekės ženklo, kiek rusų perkamosios galios problema.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!