• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai Davidas Castera įspėjo 2024 metų Dakaro ralio dalyvius, kad jų laukia sudėtingiausias iki šiol išbandymas Saudo Arabijoje, jo žodžiai nebuvo tik tušti paistalai. Varžybų direktorius prieš startą pabrėžia, kad dalyvių laukia net keli alinantys lenktynių epizodai, išbandysiantys tiek žmones, tiek ir jų techniką.

Kai Davidas Castera įspėjo 2024 metų Dakaro ralio dalyvius, kad jų laukia sudėtingiausias iki šiol išbandymas Saudo Arabijoje, jo žodžiai nebuvo tik tušti paistalai. Varžybų direktorius prieš startą pabrėžia, kad dalyvių laukia net keli alinantys lenktynių epizodai, išbandysiantys tiek žmones, tiek ir jų techniką.

REKLAMA

„Pirmos trys dienos bus tikrų tikriausios Dakaro lenktynės. Nebus laiko atsikvėpti. Noriu, kad varžovai iš anksto žinotų, ką mes jiems paruošėme. Tikriausiai kai kurie sakys, kad startas šiemet yra per sudėtingas, bet juk negali įtikti visiems“, – prieš jau penktąjį Dakaro ralį Saudo Arabijoje kalbėjo jo vadovas.

„iGo2Dakar“ pastebi, kad po pirmojo, kaip žada organizatoriai, itin sudėtingo greičio ruožo, dalyviai turės vėl kaupti jėgas artėjančiam 48 valandų iššūkiui Tuščiajame Ketvirtyje. Kol kas niekas nežino ko galima tikėtis iš šios užduoties, mat toks formatas taikomas pirmą kartą.

REKLAMA
REKLAMA

„Niekada anksčiau Dakare per dvi dienas dalyviams neteko įveikti 600 km kopose. Geriausi motociklininkai važiuodami trasoje praleis po beveik aštuonias valandas – su tokiu iššūkiu jie dar nebuvo susidūrę. Tai bus tikras susikaupimo ir ištvermės išbandymas. Tikiuosi, kad lenktyniaujantys automobiliais taip pat užstrigs. Būtų smagu, jei jie taip pat turėtų šiek tiek pasistengti“, – šmaikštavo D. Castera.

REKLAMA

Net ir įveikus šį iššūkį, D. Casteros suraizgytas išbandymų labirintas pateiks siurprizų artėjant finišui: 11 etapas sugrąžins Dakaro karavaną į vietą, kur praėjusiais metais vyko antrasis etapas. Tuomet automobiliai paaukojo daugelį padangų dėl akmeningo reljefo. „iGo2Dakar“ sako, kad tai turėtų įnešti itin daug sumaišties, mat paskutinėmis dienomis lyderiai įprastai kovoja dėl minučių ar sekundžių, bet didelis tempas ten, kur yra daug aštrių akmenų, gali reikšti greitą pralaimėjimą. Sportininkams teks balansuoti ant greičio ir atsargumo ribos, kuri, kaip rodo patirtis, dažnai būna itin plona.

REKLAMA
REKLAMA

Didelis dalyvių sąrašas

Nepaisant žadamo itin sudėtingo išbandymo, jo nepabūgo net keli šimtai dalyvių. Pasibaigus techninei ir administracinei komisijoms, oficialų startuojančiųjų sąrašą sudaro 418 lenktyninių transporto priemonių: 132 motociklai (iš jų 28 „Original by Motul“ klasės dalyviai, važiuojantys be išorinės pagalbos) iš kurių 30 dalyvauja W2RC pasaulio čempionate; 10 keturračių, iš kurių visi dalyvauja ir W2RC.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

70 „Ultimate“ kategorijos automobilių, iš kurių 22 dalyvauja W2RC; 3 „Stock“ klasėje; 42 „Challenger“ klasėje, iš kurių 12 dalyvauja W2RC; 36 SSV, įskaitant 12 W2RC dalyvių, ir 47 sunkvežimiai. Su naujoko etikete prie starto linijos stoja net 130 dalyvių, o 133 lenktynininkai, tiek vairuotojai, tiek ir šturmanai, turi legendos statusą. Toks yra suteikiamas dalyvavus Dakaro ralyje 10 ar daugiau kartų.

REKLAMA

Tarp visų dalyvių startuos net 27 moterys. Kalbant apie tautybes, dominuoja Prancūzija su 124 dalyviais, iš Ispanijos atvyko 84, o Nyderlandus atstovauja 62 dalyviai. Lietuva, skaičiuojant dalyvių skaičių gyventojų kiekiui, yra trečioje vietoje. Ją lenkia tik Andora bei Seišeliai.

Prie visų šių dalyvių prisijungs dar 78 automobiliai, dalyvaujantys jau ketvirtą kartą vykstančiose „Dakar Classic“ lenktynėse. Čia startuoja net 170 sportininkų.

Galiausiai, „Mission 1000“ iššūkis, kuriame alternatyviais degalais varomoms transporto priemonėms įveiks tūkstantį kilometrų, startuoja 6 motociklai, 4 automobiliai (tame tarpe ir motobagiai) ir 1 sunkvežimis.

Visas 2024-ųjų Dakaro naujienas sekite www.tv3.lt/dakaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų