O iki pirmųjų varžytuvių Vytauto gatvėje likus dar porai valandų nekantriausieji šio renginio gerbėjai jau ganė akis į kurorto centrinėje gatvėje po išrikiuotą lenktynininkų techniką ir ją vairuojančius sportininkus ir nesivaržydami garsiai prognozavo šeštadienio lenktynių baigtį.
Nieko stebėtino, nes didžiausią intrigą kelianti renginio ašis – „ENEOS 1006 km lenktynės“ – domina ne tik didžiausio šalies kurorto svečius, bet ir pačius sportininkus, kurių daugelis neslepia atsakingiausiam metų startui įtemptai ruošęsi galvodami tik apie pergalę.
Kieno ambicijos grįstos ne vien troškimais ir gerais norais, parodys tik šeštadienio lenktynės, tačiau iš varžybas pradėsiančių 42 komandų daugelio jėgos šįmet apylygės. Todėl išskirti ryškius favoritus sunku net specialistams. Kita vertus, tokiose ilgų nuotolių lenktynėse ne viską lemia arklių kaimenė po bolido dangčiu ar sportininkų patirtis. Tą šioje trasoje jau yra pavykę įrodyti ne vienai komandai, kurių koziriai prieš lenktynes nebuvo aukštai vertinami.
Tokios nuomonės buvo ir tituluočiausias šalies automobilių sportininkas, dešimt kartų iškovojęs buvusios Tarybų sąjungos ralio čempiono titulą Stasys Brundza, lygiai prieš dešimt metų Palangoje po 1000 km lenktynių atsisveikinęs su aktyviuoju sportu, tačiau ketvirtadienį Vytauto gatvėje vėl noriai bendravęs su žiūrovais apie pasirengimą lenktynėms. Paprastai visada besilaikantis duotojo žodžio S. Brundza, negalėdamas atsispirti šių lenktynių traukai, 2006 m. vairavo „Chevrolet Corvette”, o 2008 ir 2009 m. – „Ferrari F430“.
Šįkart S. Brundza tapo olando Coro Eusero komandos „Cor Euser Racing“ nariu ir drauge su jos vadovu C. Euseru bei amerikiečiu iš Arizonos Jim Briody pilotuos išskirtinį, 5,7 litro darbo tūrio V8 variklį turintį „Marcos Mantis Cup Car Model 1“ prototipą, išvystantį 355 AG pajėgumą ir 284 km/val. maksimalų greitį, o 100 km/val. atžymą pasiekiantį vos per 4,3 sek.
Žiūrovai, suprantama, nestokojo dėmesio gerai pažįstamam, mėgstamam sportininkui ir grėsmingai atrodančiam, dar nematytam šios komandos, galinčios pasigirti solidžiausiu, net 202 metų visų trijų pilotų bendru amžiumi, bolidui.
Dėmesio nestigo ir vienu pagrindinių favoritų laikomam Benediktui Vanagui, ko gero vienodai mėgstančiam ir ralį, ir žiedines lenktynes, ir garsinti Lietuvą Dakaro maratone. Kartu su komandos partneriais jis laimėjo lenktynes Palangoje 2013 m. Apginti titulą troško ir po metų, puoselėjo viltis laimėti ir pernai, tačiau pirmąsyk pavedė sugedusi jo „Porsche“ detalė, o pernai komandos draugas Sebastianas Bleekemolenas per lietų nesuvaldė automobilio ir pažeidė jo radiatorių.
Šiemet „General Financing team Pitlane“ startuoja Palangoje turėdama vienintelį tikslą – laimėti. Be B. Vanago komandos gretose tas pats patyręs olandas S. Bleekemolenas ir tituluočiausias Palangos maratono dalyvis Jonas Gelžinis, per šešiolika metų, kai rengiamos šios lenktynės, ant nugalėtojų pakylos aukščiausiojo laiptelio kopęs net penkis kartus.
Kada gi pagaliau iššaus Čapkauskas su kompanija? Tokį klausimą šurmulingame lenktynių parade galėjai išgirsti iš ne vieno gerbėjo lūpų.
Iš tiesų „Carre & MVP by Algirdai“ komanda (Ramūnas Čapkauskas, Deividas Jocius ir Andrius Jasionauskas) gali didžiuotis turėdama bene greičiausią bolidą ir puikius, vienas kito vertus lenktynininkus. Tačiau kaprizingoji jų „Aquila SR1“, žiūrėk, apsuka kelias dešimtis labai greitų ratų, pagarbiu atstumu atsiplėšia nuo varžovų, fiksuoja net trasos rekordą ir ...ima ir sustoja dėl kokios nors techninės problemos. Gal penktas bandymas pagaliau nemeluos?
Tikslas – tik pergalė. To neslepia „Palanga SPA hotel by EMG Motorsport“ komanda, kurios nariai Nemunas Dagilis, Steve Vanbellingenas ir Tomas Van Rompuy, kaip ir B. Vanago ekipa, pilotuos „Porsche 911 GT3 Cup“.
Argi ne to paties tikslo vedini į Palangą atvyko „Mojo Lounge Racing by JR Motorsport“ patyrę lenktynininkai Wardas Sluys, Davidas Colembie ir Michaelas Verhagenas, kurių pavardės puikiai žinomos daugelyje Europos trasų? O argi neverta rimtų varžovų BMW M3 vairuosianti „Techninio projekto“ komanda – Giedrius Notkus, Remigijus Devainis bei Mindaugas ir Vygantas Urbanai?
Neverta ginčytis, nes nė viena ekipa Vytauto gatvėje ginklų dar nesudėjo. Tuo didesnė intriga laukia šeštadienį „ENEOS 1006 km lenktynių“ finiše.
Palangos centre žvilgsnius traukė ne tik galingi bolidai ar juos vairuosiantys lenktynininkai, bet ir simpatiškos merginos - konkurso „Miss Racing“ dalyvės. Gražuolės skatino žiūrovus aktyviai dalyvauti „Bauer“ žaidime, kurio šeši nugalėtojai jau šį rudenį džiaugsis kelialapiais į Ispaniją, Kiprą ir Kretą.
Norint laimėti keliones į šias šalis, net bilieto nereikia pirkti. Pakanka užpildyti dalijamą „Bauer“ skrajutę, kurios šaknelėje lenktynių svečiai įrašę informaciją apie save privalo įmesti ją į specialias „Bauer“ dėžes. Per visas tris lenktynių dienas bus galima laimėti įvairius „Bauer“ daiktinius prizus ir suvenyrus, o šeštadienį burtų keliu bus ištrauktos šešios kortelės, kurių savininkai laimės po dvi keliones į Ispaniją, Kretą ir Kiprą.
„Tokios loterijos dar nemačiau, kai atėjęs pažiūrėti lenktynių gali atsidurti net Ispanijoje! - džiaugėsi Česlovas Kavarza, prisipažinęs loterijų kol kas nesąs lepinamas, tačiau vilčių vis dar neprarandantis.
Loteriją ir prizus žadėjo ir jau šeštus metus paeiliui lenktynių dalyvius ir svečius „Aurum“ ledais džiuginantys jų gamintojai, kvietę paragauti klasika tapusio vanilės skonio plombyro bei ledų, pagardintų gervuogių įdaru. 1006 ledų – 1006 km lenktynėms!- su tokiu moto į varžybų maratoną atvyko lietuviškų ledų gamintojai.
Šventės atidarymo šurmulį pertraukė oficialiu „ENEOS 1006 km lenktynių“ himnu tapusi Andriaus Borisevičiaus daina „Mes lekiame su vėju“, kurią atliko Ingrida Kazlauskaitė.
Lenktynių senbuvius, vėl susirinkusius į Palangą, ir debiutantus, linkėdamas sėkmės, negendančios technikos bei komandų lūkesčius pateisinančio finišo, ekipų vadovus ir trenerius, teisėjus sveikino varžybas rengiančios VšĮ „Promo events“ vadovas Darius Jonušis, Palangos miesto ir Kretingos rajono merai Šarūnas Vaitkus ir Juozas Mažeika.
„Greitis, žaibiška reakcija – svarbiausi faktoriai „ENEOS 1006 km lenktynėse“ siekiant geriausio rezultato. Tai labai artima ir mūsų veikloje, kur būtini teisingi, atsakingi ir greiti sprendimai. Džiaugdamasis, kad uosto direkcija jau ne pirmi metai prisideda prie šio didžiulio renginio, jo dalyviams linkiu ištvermės, greitos reakcijos, negendančios technikos, o palaikymo komandoms - nepamirštamų įspūdžių ir gerų emocijų! – sakoma Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus sveikinime.
Aprimus vario dūdoms ir sveikinimo kalboms Vytauto gatvę užtvindė galingų motorų gausmas. Čia vykusias pirmąsias „ENEOS 1006 km lenktynių“ programoje trumpas, tačiau labai dinamiškas ir azartiškas „Dynami:t Super sprint“ varžytuves, kurias pristatė lenktynių partneris „Volfas Engelman“, laimėjo „Antėja kraujotyrimai“ komandos narys, sporto meistras Ričardas Baubinas, su „Audi A4RS“ maždaug 60 metrų atkarpą įveikęs per 5,04 sek.
Antras liko svečias iš Olandijos, „Mojo Louge Racing by JR Motorsport“ komandos narys Michaelis Verhagenas, tą patį nuotolį įveikęs per 5,18 sek.
Trečiasis ir ketvirtasis prizininkai parodė absoliučiai vienodą 5,39 sek. laiką, tačiau aukštesnis podiumo laiptelis atiteko „Juta-Bauer Rally Team“ nariui Ramūnui Čapkauskui (BMW M3), o ketvirtoji vieta pripažinta „Pakuotės centras/Racing Adventure“ sportininkui Dovilui Čiutelei (LADA 2104).
Ketvirtoji vieta pagal renginio nuostatus Dovilui atiteko tik todėl, kad jis vėliau nei Ramūnas startavo ir tuo pačiu užfiksavo šį rezultatą.