„Kiekvienas vairuotojas turėtų žinoti, kad tinkamas padangų slėgis užtikrina ne tik automobilio stabilumą, ekonomiškumą, bet ir tolygų dėvėjimąsi. Naujesnių automobilių vairuotojai padangų slėgį mato prietaisų skydelyje, senesnių turi tikrinti patys – tai daryti rekomenduoju bent kartą per porą savaičių“, – pataria padangų srityje ilgalaikę patirtį turintis Martins Grinbergs.
Automobilių specialistas, saugaus vairavimo mokyklos „BMW vairavimo akademija“ vadovas Darius Jonušis pabrėžia, kad slėgis yra esminis dalykas padangose ir norint naudotis geriausiomis savybėmis, būtina jį palaikyti tinkamą – nei per didelį, nei per mažą.
„Bet ką reikia prižiūrėti, o padangose esminis dalykas yra slėgis. Kartą per porą savaičių juk nesunku užsukti į degalinę ir jį patikrinti“, – teigia D. Jonušis.
Gamintojo rekomenduojamą padangų slėgį dažniausiai galima rasti ant vairuotojo durelių slenksčio priklijuotame lipduke, kartais jis būna ant vidinės degalų bako dangtelio pusės. Jeigu automobilis keliolikos metų senumo ir lipdukai nusitrynę, tokią informaciją galima rasti internete. Žinoma, prieš tai reikia įsitikinti, kad automobilyje sumontuoti originalūs ratlankiai, kuriais jis išvažiavo iš gamyklos.
„Tinkamas slėgis svarbus ne tik dėl saugumo. Tik tinkamai pripūsta padanga į kelią remiasi didžiausiu paviršiumi ir užtikrina maksimalų sukibimą. Be to, tik tokia padanga yra ilgaamžė, tolygiai dėvisi visos jos dalys. Tai galioja tiek kalbant apie žiemines, tiek vasarines padangas“, – aiškina vairavimo specialistas.
Netinkamą slėgį išduoti gali ne tik subliūškusi, bet ir netolygiai nudilusi padanga. Jeigu kažkuris jos šonas ar vieta nutrinta labiau, tai signalizuoja apie netinkamą slėgį arba pakabos problemas.
Pašnekovas pabrėžia, kad automobilio stabilumas kelyje priklauso tik nuo tų keturių nedidelių plotų – padangų. Jokio skirtumo – automobilis naujas ar senas, vairuotojas turi 20 metų ar 2 mėnesių patirtį – jeigu padangos prastos, per daug nudėvėtos ar netinkamas jų slėgis, automobilis bus nestabilus.