Kartu su „Renault“ vairavimo mokykla surengtos apklausos duomenimis, 59 proc. respondentų pagrindine priežastimi, motyvuojančia vairuotojus laikytis kelių eismo taisyklių, nurodė pavojaus baimę. 36 proc. bijo būti sustabdyti bei nubausti ir vos 5 proc. apklaustųjų laikytis taisyklių skatina neigiamas visuomenės požiūris į netinkamą elgesį.

Tarptautinis tyrimas patvirtino – kuo didesni šansai būti sustabdytam ir nubaustam, tuo mažesnis kelių eismo pažeidėjų skaičius.

„Remiantis apklausos rezultatais, edukacinės programos ir jų metu įgyjamos žinios gali pagerinti kelių eismo saugumą“, – sako „Renault” vairavimo mokyklos direktorius. „Mums reikia geriau informuotų kelių eismo dalyvių. Geriausi vairuotojai yra tie, kurie turi ir žinias, ir vairavimo įgūdžius“.

Remiantis dauguma teorijų – kuo stipriau visuomenė tiki, jog įstatymų laikymasis yra labai svarbus, o patys įstatymai yra paremti bendrai priimtomis normomis ir vertybėmis, tuo efektyvesnė yra teisinė sistema. „Mūsų apklausa atskleidžia, kad neigiamas visuomenės požiūris nėra pagrindinis veiksnys, motyvuojantis vairuotojus. Tai reiškia, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimus yra baudžiama nepakankamai“, – aiškina vairavimo mokyklos direktorius.

REKLAMA

Už įstatymo pažeidimus numatyta bauda turėtų daryti teigiamą įtaką vairuotojo elgesiui bei sumažinti tokio elgesio pasikartojimo galimybę ateityje. Teigiamas efektas pastebimas per tris mėnesius po paskirtos baudos, ypač pirmojo mėnesio metu. Norvegijos kelių eismo saugumo tyrimų instituto duomenimis, galimybė tokiam vairuotojui patekti į eismo įvykį sumažėja 35 proc.

„Nepaisant to, kas jus motyvuoja, būtina stebėti kelių eismo ženklus, nes jie užtikrina saugumą keliuose. Be to, kiekvienas vairuotojas turėtų reguliariai įvertinti savo įgūdžius saugiomis aplinkybėmis. Tai leis suprasti galimas beatodairiško vairavimo pasekmes”, – sako vairavimo mokyklos instruktoriai.  


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų