Sunkvežimių gamintojai visuomet žvelgia tik į praktinę savo gaminių pusę ir labai retai pasiduoda visokioms emocijoms. Tačiau turėti savo modelių gamoje monstrą, kuriam būtą galima klijuoti pačio galingiausio sunkvežimio etiketę, sutikite, visuomet malonu. Be to, tokių sunkvežimių specifinėms užduotims dairosi ir pirkėjai.
Paskutiniais metais dėl galios titulų akivaizdžiai varžėsi švedų kompanijos „Scania“ ir „Volvo“. Šiuo metu galingiausio sunkvežimio gamintojo vardas priklauso „Volvo“. Dabar „Volvo FH16“ debiutavo su 750 AG, 3550 Nm sukimo momentą išvystančiu varikliu, skirtu pačioms sunkiausioms krovinių gabenimo užduotims. Kaip teigia švedai, jis rinkoje pristatomas pažymint 16 litrų darbo tūrio variklio 25-erių metų sukaktį.
„Volvo F16“ su pirmuoju gamintojo istorijoje 16 litrų darbo tūrio, 470 AG varikliu buvo pristatytas 1987 m. Nuo tada, atsižvelgiant į paklausą rinkose, buvo kuriami vis galingesni sunkvežimiai.
Naujajame variklyje naudojama dabartinio „Volvo Trucks“ 16 litrų darbo tūrio, 700 AG dyzelinio variklio technologija - tai vienaeilis 6 cilindrų variklis su skirstomuoju velenu cilindrų bloko galvutėje, keturiais vožtuvais kiekviename cilindre ir purkštuvais. Nors naujasis variklis išvysto didesnę galią ir aukštesnį sukimo momentą, degalų sąnaudos nepadidėjo. Siūlomos dvi 750 AG variklio versijos - atitinkanti „Euro 5“ arba aukštesnio ekologinio lygio EEV emisijos normų reikalavimus. Naudojant EEV variklius, kietųjų dalelių ir suodžių išmetama žymiai mažiau.
Automatizuota „Volvo I-Shift“ pavarų dėžė, specialiai pritaikyta aukštam variklio sukimo momentui, yra standartinės įrangos sąraše. Siūlomos įvairios galinės ašys, pritaikytos iki 250 tonų bendrajai sąstato masei. Gabenant krovinius tolimais atstumais dideliu vidutiniu greičiu galima rinktis ekonomišką alternatyvą – neseniai pristatytą RS1360 ašį.
Naujasis 750 AG variklis išvysto 2800 Nm sukimo momentą esant 900 aps./min. Po to sukimo momento kreivė sparčiai kyla aukštyn ir pasiekia aukščiausią 3550 Nm tašką esant 1050 aps./min., kuris išlieka šiame lygyje iki 1400 aps./min. Todėl įmanoma dideliu vidutiniu greičiu kilti net ir itin stačiais šlaitais.
„Kuo daugiau galios išvystoma esant mažoms apsukoms, pajudant iš vietos su sunkiu kroviniu, tuo mažiau apkraunamas variklis ir tuo daugiau degalų sutaupoma. Taigi važiavimo savybės yra puikios,“ – sako „Volvo Trucks“ gaminių vadovas Hayder Wokil.
„Volvo FH16 750“ skirtas ir itin sunkių krovinių gabenimui, ir transporto užduotims, kai reikia važiuoti kalvotais arba kalnuotais keliais dideliu vidutiniu greičiu.
Pirmieji „Volvo FH16“ sunkvežimiai su galingesniais, Europos rinkai skirtais varikliais, bus pradėti gaminti 2012 m. pradžioje. „Volvo“ 16 l darbo tūrio variklių gamą sudarys 540, 600, 700 ir 750 AG jėgainės.