Kuomet savo naujus serijinius modelius pristato „Jaguar“, „Porsche“, „Ford“, „BMW“, „Mercedes“, „Audi“ ar „Volkswagen“ automobilių gamintojai, galime pagrįstai tikėtis, kad šie modeliai bus patvaresni ar bent jau tokie pat patikimi, kaip ankstesnieji serijos modeliai. Deja, bet taip būna ne visada. Kaip informuoja portalas Gizmag.com, visi minėtieji automobilių gamintojai per pastarąjį dešimtmetį išleido bent po vieną atnaujintą serijinį modelį, kurio techninis patikimumas buvo mažesnis už jų pirmtakų.

Tokius stebinančius duomenis pateikė Didžiosios Britanijos automobilių draudimo kompanija „Warranty Direct“, įvertinusi 55 tūkstančių apdraustų mašinų gedimų dažnumą ir sudariusi skirtingų automobilių modelių patikimumo indeksą. Žvilgtelėję į šį indeksą, galime pastebėti, kad kai kurių puikų vardą turinčių automobilių gamintojų paskutinieji modeliai yra žymiai nepatvaresni nei senesnieji. Štai, pavyzdžiui, trečiosios kartos „Jaguar XJ“ modelio gedimo tikimybė yra bent 60% didesnė nei jo pirmtako – antrosios serijos „Jaguar XJ“.

REKLAMA

„Mūsų analizė aiškiai rodo, kad naujesnis nebūtinai reiškia patikimesnį. Be to, reikia turėti omeny ir tai, kad naujesnių modelių remonto išlaidos dažniausiai yra didesnės nei senesniųjų“, – savo įžvalgomis dalijosi „Warranty Direct“ atstovas Duncanas McClure'as Fisheris. Įdomu tai, kad šiame sąraše dominuoja JAV ir Vokietijos automobilių gamintojų modeliai, o japoniški ar korėjietiški modeliai į „Warranty Direct“ sudarytą nevykėlių sąrašą nepatenka.

Taigi pristatome dešimt serijinių automobilių, kurių atnaujintų modelių patikimumo indeksas nukrito smarkiausiai:

1. Trečiosios kartos „Jaguar XJ“ patikimumas sumažėjo 60%

2006 m. „Jaguar XJR“ (nuotr. Gamintojo)2006 m. „Jaguar XJR“ (nuotr. Gamintojo)

Pasak atlikto tyrimo duomenų, labiausiai smuko „Jaguar XJ“ serijos automobilių techninis patikimumas. Įdomu tai, kad šie automobiliai taip pat yra ir vieni brangiausių šiame sąraše – jų kaina siekia nuo 45 tūkst. iki 94 tūkst. svarų sterlingų.

„Jaguar XJ“ serijos modeliai buvo pradėti gaminti dar 1968 metais ir nuo to laiko tapo populiariausiais „Jaguar“ markės modeliais. 2003 metais skambiai buvo pristatyta trečioji „Jaguar XJ“ modelių karta (žinoma kaip „X350“). Nors tiek išorės, tiek vidaus išvaizda šis modelis nuo savo pirmtako skyrėsi ne tiek ir daug, bet buvo pabrėžiama, kad trečiosios kartos „XJ“ yra žymiai pažangesnis technologiniu požiūriu, be to, ekonomiškesnis ir ekologiškesnis.

Visgi „Warranty Direct“ duomenimis, ankstesnysis antrosios kartos „XJ“ modelis turėjo vidutinišką 35% gedimo tikimybę, o jo pakaitalas – trečiosios kartos „XJ“ – jau net 56%. Teoriškai tai reiškia, kad „XJ“ serijos modelių gedimo tikimybė padidėjo tik 21%, bet iš esmės automobilio gedimo tikimybės ūgtelėjimas nuo 35% iki 56% reiškia, jog santykinai trečiosios kartos „XJ“ patikimumas yra 60% mažesnis nei ankstesniojo modelio.

„Jaguar“ gamintojai gali guostis tuo, kad 2009 metais buvo pristatyta dar kartą atnaujinta „XJ“ versija. Tad galbūt pats naujausias „XJ“ kiek pataisys šio serijinio modelio reputaciją .

REKLAMA

2. „Ford Fiesta Mk V“ – 55% mažiau patikimas nei „Ford Fiesta Mk IV“

2005 m. „Ford Fiesta ST“ (nuotr. Gamintojo)2005 m. „Ford Fiesta ST“ (nuotr. Gamintojo)

Sąrašo antroje vietoje atsidūrė 2002–2008 metais gamintas „Ford Fiesta Mk V“ modelis, kurio patikimumas, palyginti su ankstesniuoju serijos modeliu („Fiesta Mk IV“, gamintu 1995–2002 metais), sumažėjo 54%. Tiesą sakant, tai nulėmė ir tai, kad serijos pirmtako „Fiesta Mk IV“ patikimumo charakteristikos buvo išskirtinai geros. Galbūt būtent todėl 1976 metais pradėtas gaminti modelis visuomet buvo toks populiarus – skaičiuojama, kad nuo tada buvo parduoda maždaug 12 mln. šio modelio mašinų.

Be to, „Warranty Direct“ duomenimis, atnaujinto „Ford Fiesta Mk V“ automobilio remontas kainuoja maždaug du kartus daugiau nei jo pirmtako „Fiesta Mk IV“. Tad čia galima pagrįstai klausti, ar naujesniojo modelio patikimumo sumažėjimas nebuvo tikslingas „Ford“ gamintojų žingsnis. Juk tokiu atveju populiariojo modelio savininkai būtų priversti išleisti žymiai daugiau pinigų jo priežiūrai.

3. „Opel Zafira B“ gedimo tikimybė – 40% didesnė nei „Opel Zafira A“

2005 m. „Opel Zafira OPC“ (nuotr. Gamintojo)2005 m. „Opel Zafira OPC“ (nuotr. Gamintojo)

„Vauxhall Zafira“ yra „General Motors“ gaminamo modelio atitikmuo Didžiosios Britanijos rinkai. „Opel“ dizaino automobilis su tokia pačia technine baze yra gaminamas ir keliais kitai skirtingais pavadinimais – „Chevrolet Nabira“, „Chevrolet Zafira“, „Holden Zafira“, „Subaru Traviq“ ir, be abejo, „Opel Zafira“.

Originalusis „Zafira A“ klasės modelis (gamintas 1999–2005 metais) turėjo 27% gedimo tikimybę, o jį pakeitusio „Zafira B“ modelio (pradėtas gaminti 2005 metais) gedimo tikimybė siekia 38%. tai reiškia, kad santykinai šios serijos automobilio patikimumas sumažėjo 40%. Kaip rodo „Warranty Direct“ surinkti duomenys, silpniausioji „Zafira B“ automobilio vieta yra elektroniniai gedimai – dėl šios priežasties naujasis modelis genda beveik dvigubai dažniau nei jo pirmtakas.

4. „Porsche Boxster 987“ – 36% mažiau patikimas nei modelio pirmtakas

2009 m. „Porsche Boxster“ (nuotr. Gamintojo)2009 m. „Porsche Boxster“ (nuotr. Gamintojo)

„Boxster“ turėjo tapti tikru „Porsche“ pasididžiavimu. Pirmasis šio sportinio automobilio modelis „986 Boxster“ buvo pristatytas 1996 metais, o 2004 metais jis buvo atnaujintas – rinkoje pasirodė „987 Boxster“ modelis.

REKLAMA

Originalusis, 1996–2004 metais gamintas „986 Boxster“ pasižymėjo vidutiniška 28% tikimybe sugesti, tuo tarpu dabartinis šios serijos modelis – jau 38%. Tai reiškia, jog atnaujinus „Boxster“ serijos automobilius, jų patikimumas santykinai sumažėjo 35,7%.

5. Po 2005 metų „Audi A4“ patikimumas sumažėjo 30%

2004 m. „Audi A4 Avant“ (nuotr. Gamintojo)2004 m. „Audi A4 Avant“ (nuotr. Gamintojo)

„Audi A4“ serijinis automobilis buvo pradėtas gaminti 1994 metais. Dabar vairuotojai gali įsigyti jau ketvirtosios kartos „Audi A4“ modelį. Pažymėtina, kad visus šiuos metus „Audi A4“ buvo išties populiarus tarp vairuotojų – skaičiuojama, jog šiuo metu yra parduota ne mažiau kaip penki milijonai „A4“ modelio automobilių.

„Audi A4“ iš tiesų buvo galima laikyti patikimu automobiliu. Štai antrosios kartos šios serijos modelis turėjo palyginti nedidelę 26% gedimo tikimybę. Kita vertus, tokios puikios charakteristikos šios serijos modeliui nepavyko išsaugoti – trečiosios kartos „Audi A4“ (gamintas 2005–2008 metais) pasižymėjo jau 34% gedimo tikimybe. Viena vertus, 34% gedimo tikimybė vis vien nėra išskirtinai didelė, bet toks substancialus jos išaugimas reiškia, jog trečiosios kartos modeliai yra net 30% mažiau patikimi nei antrosios kartos. Anot „Warranty Direct“, daugiausia problemų trečiosios kartos „Audi A4“ vairuotojams kyla dėl šio modelio variklio gedimų – su tuo susiduria kas trečias atnaujinto modelio vairuotojas, tuo tarpu antrosios kartos „Audi A4“ variklių gedimai vargindavo tik kas dešimtą vairuotoją.

6. „Renault Espace“ patikimumas sumažėjo 21,6%

2011 m. „Renault Espace“ (nuotr. Gamintojo)2011 m. „Renault Espace“ (nuotr. Gamintojo)

Pirmąsias tris „Renault Espace“ modelio kartas gamino kita žymi prancūzų automobilių kompanija „Matra“. 2002 metais „Espace“ modelis buvo atnaujintas tiek savo išvaizda, tiek techninėmis galimybėmis, o svarbiausia, buvo pradėtas gaminti „Renault“ gamyklose.

„Matra“ gaminti „Espace“ modeliai niekada nepasižymėjo dideliu patikimumu – trečiosios kartos „Espace“ turėjo 51% gedimo tikimybę. Kita vertus, kuomet šį modelį pradėjo gaminti pati „Renault“, patvarumo atžvilgiu „Espace“ modelis tapo dar prastesnis, mat jo tikimybė sugesti išaugo iki 62%. Tai reiškia, kad nepatikimas tapo dar nepatikimesniu – santykinai „Espace“ modelio gedimo tikimybė išaugo 21,6%.

REKLAMA

7. Naujesni „Volkswagen Golf“ serijiniai modeliai genda vis dažniau

2004 m. „Volkswagen Golf“ (nuotr. Gamintojo)1997 m. „Volkswagen Golf“ (nuotr. Gamintojo)

„Volkswagen Golf“ serijos automobiliai buvo pradėti gaminti 1974 metais ir iškart tapo vienu populiariausių modelių visame pasaulyje. Iš viso buvo gaminti jau šešių kartų „Golf“ automobiliai, o šio modelio mašinų pardavimų skaičius siekia maždaug 28 milijonus. Tad šiuo atžvilgiu „Golf“ jau pralenkė netgi legendinį „Volkswagen Beetle“ modelį.

Visgi, naujesni „Golf“ modeliai nebūtinai yra patvaresni. Nuo 2004 metų pradėtas gaminti „Golf Mk V“ modelis, kuris pakeitė ligtolinį „Golf Mk IV“, turėjo 36% gedimo tikimybę. Ankstesnysis modelis buvo šiek tiek labiau patikimas – jo gedimo tikimybė buvo 30%. Vadinasi, naujesniojo modelio vairuotojams kyla 20% didesnė grėsmė susidurti su įvairaus pobūdžio gedimais.

8. Paskutinis „Mercedes CLK“ genda dažniau nei ankstesni šios serijos modeliai

2007 m. „Mercedes-Benz CLK“ (nuotr. Gamintojo)2007 m. „Mercedes-Benz CLK“ (nuotr. Gamintojo)

Daugeliui vairuotojų „Mercedes CLK“ modelis asocijuojasi su kokybe ir patikimumu. Taip manyti yra pagrindo, nes šios klasės „Mercedes“ automobiliai pasižymi didele kaina, o šiame sąraše netgi yra patys brangiausi. Visgi, jei pažvelgtume į bendrąjį „Warranty Direct“ automobilių patikimumo reitingą, galėtume pamatyti, kad dauguma garsiųjų automobilių gamintojų („Porsche“, „Mercedes Benz“, „Jaguar“, „Audi“ ar „BMW“) iš tikrųjų rikiuojasi šio reitingo gale.

Tad nenuostabu, kad su problemomis susiduria ir „Mercedes CLK“ modelio vairuotojai. Remiantis statistika, originalusis „CLK“ klasės modelis (gamintas iki 2002 metų) turėjo 28% gedimo tikimybę, o jį pakeitęs priešpaskutinis „CLK“ modelis genda su 33% tikimybe. Tai reiškia, kad santykinai „CLK“ modelio automobiliai tapo 18% mažiau patikimi.

9. 3 serijos „BMW“ tapo 11% mažiau patikimas

BMW 3-serija (E46) (nuotr. Gamintojo)BMW 3 serija (E46) (nuotr. Gamintojo)

2007 m. BMW 3 serija (nuotr. Gamintojo)2007 m. BMW 3 serija (nuotr. Gamintojo)

Šiame sąraše galime sutikti ir dar vieną vokiškų automobilių gamintoją „BMW“. Trečiosios serijos „BMW“ šiuo metu yra svarbiausias ir populiariausias šios kompanijos serijinis modelis – šios serijos automobiliai sudaro trečdalį visų „BMW“ pagaminamų automobilių.

REKLAMA

Pasak „Warranty Direct“, ketvirtosios kartos 3 serijos „BMW E46“ turėjo 27% gedimo tikimybę, visgi naujesnis trečiosios serijos modelis situaciją tik dar labiau pablogino. Jo gedimo tikimybė išaugo iki 30%, o tai reiškia, kad santykinai penktosios kartos „BMW E90“ genda 11% dažniau nei ankstesnysis serijos modelis.


Rašyti komentarą...
m
meh
2012-02-08 18:21:31
Pranešti apie netinkamą komentarą
užtai nei vieno Japoniško
Atsakyti
0

L
LB
2012-02-16 11:40:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
O kur dingo Ferariai kurie paprasčiausiai sudega?
Atsakyti
0

;
;DD
2012-02-08 20:12:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
pieva
Atsakyti
0

SKAITYTI KOMENTARUS (20)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų