Vos per kelias savaites savo dviračius žirgus iš garažų išsitraukė ir visi motociklininkai ar motorolerių mėgėjai. Tačiau dar ne visi automobilininkai savyje pasiruošę tam, kad bet kur šalia jų gali būti tokias vikrias transporto priemones vairuojantys žmonės.
„Skirtingai negu automobilių vairuotojų, mopedų ir motociklų vairuotojų neapsaugo jų automobilių korpusas, oro pagalvės ar saugos diržai. Įvertinkite tai, kad prieš jus niekuo neapsaugotas žmogus.“, – perspėja vairavimo mokyklos direktorius ir ekspertas Zbigniew Weseli.
Motociklų ir mopedų vairuotojai yra linkę stabdyti palaipsniui mažindami greitį ir perjungdami pavaras žemyn, o ne naudodamiesi stabdžiais. Tai reiškia, kad už jų važiuojantys vairuotojai negali pasikliauti vien tik stabdymo žibintu, kad suprastų, jog motociklininkas stabdo. Vairuotojai turėtų būti dar atidesni, jei motociklininkas vežasi keleivį, nes tokiu atveju motociklas manevruos kitaip, t. y. lėčiau, nes veža papildomą svorį ir jaučiamas didesnis pasipriešinimas.
Ant transporto priemonės esantis kitas asmuo pakeičia jos dinamiką dėl papildomo svorio ir kitokio svorio centro pasiskirstymo. Tokia transporto priemonė lėčiau pajuda iš vietos, jos stabdymo kelias yra ilgesnis, ji ilgiau lenkia kitus eismo dalyvius. Vežant keleivį motociklo vairuotojams reikia daugiau erdvės atlikti tokiems manevrams kaip kliūties lenkimas ir pan.
Nors galimybė staigiai manevruoti yra vienas iš motociklo vairavimo išskirtinumų, ypač važiuojant mažesniu greičiu, vairuotojai neturėtų tikėtis, kad motociklininkai visada galės paprastai pasitraukti iš kelio ir suteikti erdvės automobiliui. Kitą vertus, reikia turėti omenyje, kad motociklininkai yra dažnai priversti vengti duobių bei kitų kliūčių ir jų manevravimas kelyje yra labiau matomas. „Automobilių vairuotojai turėtų prisiminti, kad papildomi manevrai nebūtinai yra neatidumo, perdėtos drąsos ar kvietimo užimti daugiau erdvės kelyje požymis“, – sako vairavimo mokyklos instruktoriai.
„Jei kelyje prieš jus važiuoja motociklas, turėtumėte laikytis bent keturių sekundžių atstumu nuo jo, t. y. dar didesniu, negu nuo priešais važiuojančio automobilio.Visada reikėtų atidžiai apsidairyti ir įvertinti situaciją aplink save, ypač sankryžose, keičiant eismo juostas ir sukant kairėn“, – pataria specialistai. Reikia turėti omenyje, kad motociklai ir mopedai gali dingti iš regos zonos judėdami „aklojoje zonoje“ arba juos gali užstoti didesnės transporto priemonės.