REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Autoservisų meistrai vieningai teigia, kad aklai pirkti naudotą automobilį ir pasitikėti saldžiai kalbančiais pardavėjais jokiais būdais negalima. Jau seniai įprasta naudotis automobilius išmanančio specialisto, kuris padeda pirkėjui pastebėti įvairius pirkinio trūkumus, paslaugomis.

REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, būna ir sąžiningų pardavėjų, kurie automobilio defektų neslepia, tačiau daugumos tikslas – „prastumti“ pirkinį kuo brangiau, nutylint trūkumus ar net gedimus. Vieno Šiaulių autoserviso meistras pažėrė gausybę patarimų tiems, kurie vis dėlto pasiryžo pirkti naudotą automobilį be specialisto palydos.

REKLAMA

Trūkumus slepia lipdukai

Pateiksime gan keistą, tačiau, pasak meistro Šarūno Matelio, vertingą patarimą, kuris pravers perkant automobilį. Jis siūlo turėti mažą magnetuką. „Susukite jį į skudurėlį taip, kad jis vos vos laikytųsi ant šaldytuvo. Toks daikčiukas, vedžiojamas automobilio paviršiumi, padės jums suprasti, buvo jis patekęs į avariją ar ne“, – intriguojančiu patarimu pokalbį pradėjo šiaulietis.

Pasak meistro, svarbu sužinoti, ar automobilis buvo perdažytas, ar neprarūdijęs jo kėbulas. „Ir viena, ir kita sumažina automobilio tarnavimo laiką ir, žinoma, kainą. Lipdukai, juostelės, užrašai dažniausiai skirti tam, kad paslėptų kėbulo defektus, – „Valstiečių laikraščiui“ pasakojo Š.Matelis. – Peržiūrėkite visas gumines ir plastmasines dalis – ant jų neturi būti dažų. Atidarykite kapotą ir palyginkite dažų spalvas po kapotu ir ant kėbulo. Akyliau apžiūrėkite lipdukus ir visokius kitokius papuošalus, po kuriais gali slėptis nemenki defektai.“

REKLAMA
REKLAMA

Meistras patarė gerai apžiūrėti ir ratus. „Labai svarbu, kad padangų nusidėvėjimas būtų vienodas, nes kitaip tai rodo pakabos defektus ir blogą ratų suvedimą. Jei ratlankiai yra iš lengvųjų metalų lydinio, tai po smūgio jie gali deformuotis“, – pastebėjo šiaulietis.

Tarpinės defektą išduos burbulai

Pradėjęs kalbėti apie variklį, meistras iš karto pabrėžė, kad jokio benzino kvapo negali būti. „Viskas po kapoto dangčiu turi būti švaru, kitaip purvas gali rodyti, kad slepiamas koks nors variklio defektas, pavyzdžiui, alyvos nutekėjimas, – sakė Š.Matelis. – Taip gali būti slepiamos ir variklio perkaitimo problemos. Taigi, kaip detektyvai pasistenkite ant varžtų pamatyti instrumentų žymių. Jei jų bus, vadinasi, į variklį jau buvo landžiota. Taigi, buvo kažkokių gedimų, o jie gali pasikartoti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Variklio perkaitimą gali rodyti ir radiatoriaus užpildymo angos surūdijimas. Verta atidaryti alyvos įliejimo angos dangtį. Pasak meistro, jei ant jo yra apnašų, panašių į juodą pastą, tai reiškia, kad variklio tepimo sistema netvarkinga. „Visiškai tvarkingame variklyje viskas, ką jūs pamatysite viduje, turi būti auksinio atspalvio“, – tikino Š.Matelis.

Tikrinant dyzelinio automobilio variklį, pirmiausia reikėtų atidaryti bakelį, kur pilamas aušinimo skystis. Pasak Š.Matelio, jame neturi būti burbuliukų. „Jei skystis burbuliuoja, tai gali rodyti tarpinės defektą. Esant laisvoms apsukoms, to gali nesimatyti, todėl lėtai tempkite akceleratoriaus trosą ir stebėkite. Variklis turi dirbti gražiai, be jokių papildomų garsų. Lėtai spauskite akceleratorių ir klausykite. Beje, užsivesti dyzelinė mašina turi iš pirmo suktelėjimo, o užgesti – vos tik išjungus variklį“, – patarimus dyzelinių automobilių savininkams dėstė 12 metų profesinę patirtį turintis vyras.

REKLAMA

Jokių pašalinių garsų

Guminės automobilio dalys taip pat labai svarbios, ant jų neturi būti jokių įtrūkimų. „Labai atidžiai apžiūrėkite aukštos įtampos laidus ir visus dirželius, – patarė meistras. – Jei aukštos įtampos laidai atrodo taip, lyg jie būrų nugludinti švitriniu popieriumi, tai gali reikšti, kad norima nuslėpti pagaminimo datą, taigi, ir jų senumą. Apskritai reikia kiek įmanoma daugiau apžiūrėti įvairių detalių, ant kurių įspausta pagaminimo data. Jei datos skirtingos, mašina buvo perrinkinėjama, o tai gali būti ne tik avarijos, bet ir skendimo požymis.“

REKLAMA

Išmetamosios dujos turi savo spalvą, tad vertėtų ir į tai atkreipti dėmesį. Jei išmetamosios dujos yra blankiai pilkos, priekabių ieškoti neverta, tačiau jei jos – juodos spalvos, tai reiškia, kad kuro sistemoje yra defektas.

„Jei pirkėjas mato mėlynos spalvos išmetamąsias dujas, į degimo kameras patenka alyvos. O jei automobilis per smarkiai spaudžiant pedalą meta tirštą baltą dūmą, beveik kaip garą, variklio tarpinė greičiausiai nesandari ir aušinimo skystis patenka į variklio degimo kameras. Tuomet, sušilus varikliui iki darbinės temperatūros, reikia paspaudyti aušinimo sistemos žarneles. Išsiplėtimo bakelio kamštis turi būti gerai užsuktas. Jei tos žarnelės kietos ir neįmanoma jų paspaudyti, vadinasi, tarpinei jau atėjo galas. Tokiu automobiliu dar galima šiek tiek važinėti, bet patartina atlaisvinti išsiplėtimo bakelio kamštį, kad dėl slėgio netrūktų radiatorius“, – patarimų negailėjo šiaulietis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akys mato daugiau

Meistro teigimu, pakabą geriausia tikrinti važiuojant. „Kai pradedate judėti ar stabdyti, neturi būti jokių pašalinių garsų. Tuomet sustokite. Išsukite vairą iki galo ir bandykite vėl pajudėti. Tokioje padėtyje pašaliniai garsai reikštų „granatų“ defektus“, – pasakojo Š.Matelis.

Autoserviso specialistas apie gedimų nustatymą galėtų daug pasakoti. Vis dėlto, pasak jo, prieš perkant naudotą automobilį, geriausia jį apžiūrėti ne vienam. „Kai žiūri bent 4 akys, tai jos ir pamato daugiau. Be to, dviese galima pasitarti, padiskutuoti, o kai esi vienas, sprendimą reikia priimti pačiam, o vėliau, jei pirkinys nepateisina lūkesčių, tai ir kaltinti belieka save“, – juokėsi automobilių specialistas.

Vismantas Žiklevičius

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų