Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
na su zibalu tai atsargiai,geriau pilnas bakas kuro, nes pripiles zibalo , o cia staigiai atsila (man taip buvo) ir siurbliukas kala.
Kiek skaitau tų patarimų - dalis yra tiesa, su kita dalimi ginčyčiausi. Šiandien turiu laiko ir visai tam tinkamą nuotaiką, tai ir aš parašysiu savo ilgą nuomonę :) Pats vairuoju jau virš 20 metų, važiuodavau visada - ir kai +30, ir kai -30. Laimei, beveik visada tekdavo būti tik donoru, išskyrus porą atvejų, kai pats gerokai sušalęs, iškart nustojau gailėti pinigų nusenusio akumuliatoriaus pakeitimui :) Esu elektronikos inžinierius, todėl niekada nejungiu minusinio laido prie korpuso, išskyrus tuos atvejus, kai tam yra numatytas specialus kontaktas (pvz., Audi 100, kurios akumuliatorius yra po galine sėdyne). Paaiškinimas labai paprastas - toks jungimas elektriškai nieko neduoda. Automobilyje akumuliatoriaus minusas paprastai prijungiamas prie kėbulo šalia akumuliatoriaus, poros dešimčių cm ilgio labai storu laidu. Pats laidas tarp abiejų akumuliatorių - virš metro ilgio ir, kaip taisyklė - kinietiškas, t.y., pakankamai plonas, todėl prijungę minusą prie korpuso jūs jokio realaus pagerėjimo nepajusite. Čia dar pridėkite pliusinio laido ilgį - jis elektros grandinėje lygiai taip pat turi savo varžą, kaip ir minusinis laidas. Tada jau ir pastarąjį reiktų jungti kuo arčiau starterio. Todėl būtinai jungti minusą prie korpuso - grandinių teorijos požiūriu nėra jokios prasmės. Ypač, turint omenyje, kad sunku surasti vietą, kuri nedažyta arba neaprūdyjus. O paties akumuliatoriaus gnybtai, kaip taisyklė, yra "švarūs". Tačiau rekomendacija jungti minusą prie korpuso gali būti logiška, jei automobilio - recipiento minuso prijungimas yra prastas (parūdyjęs, atsipalaidavęs ir pan.). Tada - taip, prisijungus prie kėbulo, užvedimas bus patikimesnis. Ir nebūtinai šalia starterio - kai yra toks "storas laidas", kaip mašinos kėbulas - atstumas didelės reikšmės neturi (Audi 100 akumuliatorius iš viso yra po galine sėdyne ir nieko - puikiai vedasi). Tačiau čia jau ir prasidės bėdos su elektronikos "deginimu". Esmė yra ta, kad elektroniką gadina įtampos šuoliai, kurie atsiranda, kai akumuliatorius yra netolygiai apkraunamas (starterio įjungimas ir išjungimas) labai didelėmis apkrovomis. Pati didžiausia apkrova automobilyje yra starteris. Kita bėda - kai akumuliatorius nenulaiko minimalios leistinos įtampos - pradeda neprognozuojamai elgtis visa elektronika, ypač skaitmeninė. Jeigu laidai prijungti tiesiai tarp abiejų akumuliatorių - jie abu tuos šuolius sušvelnina. Jeigu prijungsite minusinį laidą prie korpuso, o recipiento kontaktai parūdyję - tai pastarojo akumuliatorius dėl nepastovaus kontakto gali ne tik nesušvelninti, bet ir dar labiau padidinti šiuos šuolius. Todėl, geriausia laikytis keleto paprastų taisyklių. Pirmiausia, prieš užvedant variklį, reikia kelioms sekundėms įjungti ilgas šviesas. Aš pats praktikuoju tarp 5 - 10 sekundžių. Tai šiek tiek sušildys akumuliatorių ir jo startinė srovė padidės, variklį bus lengviau užvesti iš primo bandymo. Nebijokite to, net jei jūsų akumuliatorius silpnas - nepašildę jo, jūs galite išvis nepasiekti reikalingos startinės srovės, o antram bandymui jums gali jau nebeužtekti. Antra, prieš ieškant donoro, būtinai reikia patikrinti kontaktus - ne taip jau retai po to donoras tampa nebereikalingas. Jeigu jau prireikė donoro - NIEKADA NEBANDYKITE užvesti variklio, VOS PRIJUNGĘ laidus. Sujungę akumuliatorius, duokite DONORO VARIKLIUI PADIRBĖTI BENT JAU 5 MINUTES, tik prieš tai neužmirškite išjungti visų elektros vartotojų abiejose mašinose - žibintų, pečiukų ventilatorių, stiklų apšildymo ir netgi garso aparatūros - ypač tuo atveju, jei ji pas jus galinga. To užteks, kad recipiento akumuliatorius šiek tiek atsigautų ir nebeleistų perkrauti donoro. Kaip elgtis toliau - užgesinti donoro variklį ar ne - čia jau sunku vienareikšmiškai atsakyti. Pats aš paprastai palieku užvestą ir laikau apie 1500 - 2000 apsukų. Tai yra papildomas galingumas iš generatoriaus, leidžiantis dar sumažinti įtampos šuolius, o pagrindinės perkrovos tenka vis tiek ne generatoriui, o akumuliatoriui (žinoma, kol jis "nenusodintas":) ). Pastarasis tam pritaikytas. Tačiau čia yra rizika - Jeigu recipiento elektros sistema yra netvarkinga (pvz., trumpina starteris, aušinimo sistemoje yra vandens - užšalus pompa ir pan.) - tada jau gali būti perkrauta donoro elekros sistema ir netgi sugesti generatorius, nuo šuolių gesti elektronika. Beje, užgesinus variklį, daug elektronikos lieka ir toliau prijungta - signalizacija, apšvietimo valdymas, o šiuolaikinėse kompiuterizuotose mašinose daug funkcijų atlieka kompiuteris net ir tada, kai variklis išjungtas. Netgi tas pats radijo imtuvas šiais laikais "budi" visada. Todėl paprastai aš pats linkęs visada laikyti donoro variklį užvestą, kad sumažėtų įtampos šuoliai. Vienintelis būdas patikimai apsiginti - atjungti donoro akumuliatorių ir palikti jį prijungtą tik prie recipiento. Po to teks vėl nustatyti laikrodį, radijo stotis ir pan. :) Kas link variklio šildymo - tai nelabai aš tikiu, kad jis kenktų. Juk kompiuteris pats palaiko aukštesnes variklio apsukas ir jas sumažina, kai variklis šiek tiek sušyla. Reikia manyti, kad inžinieriai yra parinkę kaip tik optimalius parametrus, todėl nematau prasmės iškart pulti ir važiuoti. Užtat, po tokio sunkaus užvedimo, yra nors šiek tiek ilgėliau pakraunamas akumuliatorius - ypač, kol variklis vis dar sukasi aukštesnėmis apsukomis. Jeigu kelionės trumpos (pvz., netoli dirbate) - stenkitės važiuoti žemesnėmis pavaromis ir netgi rinkitės neoptimalų maršrutą, kad ilgiau būtų užvestas variklis. Sudeginsite daugiau benzino, tačiau tai jau leidžia išlaikyti darbingą akumuliatorių, kol pasibaigs didieji šalčiai. Laiku neužvestas variklis gali atnešti daug didesnių nuostolių, nei papildomai sudegintas benzinas. Sutinku su visais, kurie sako, jog nuskusti langus be įjungto šildymo yra tikrai nekoks užsiėmimas, ypač iš vidaus :) O paskui ir gatvėje sutinki tokių "taupuolių" - prasigremžęs skylutę prieš nosį ir daugiau nieko nemato, gatvėje nesiorientuoja. Tik ir spėk išsisukti nuo jo neprognozuojamo manevro. Gerai dar, jeigu tai ne ant apledėjusio ruožo. Tiesa, dar vienas patarimas iš patirties - jei turite tvarkingą automobilį ir jis gerai užsiveda bet kokiu oru, stenkitės į darbą išeiti neįprastu laiku - arba per anksti, arba, jei galite - vėluokite. Tada jūs mažiau sutiksite neužsivedančių kaimynų ir šitaip išsaugosite savo akumuliatorių :)
karteri? kaip tai padaryti?
As tai taip, grandau kas kart kai vaziuoju ir atsisedes iskart ijungiu veja, kad nerasotu.
langai geriau kai atšyla.
prieš užvedant variklį,jei yra galimybė pašildau karterį,o užvedus variklį iškarto važiuoju,bet lėčiau,tai iš brunzos pamokėliu.
mane senas vairuotojas pamokė: parvairavus namo, pravėdinti mašiną, t.y. palikti dureles kuriam laikui atviras, tada drėgmė iš mašinos išeina ir langai iš vidaus apšąla mažiau. Taip ir yra :)
O ka jus darot kai langai is vidaus prisale? irgi gramdot?
Nusipirk naują akumuliatorių!!!
REKLAMA
REKLAMA

Skaitomiausios naujienos




Į viršų