• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trys lengvieji automobiliai ir sunkvežimis Ispanijos keliu net 200 km sėkmingai nuvažiavo nevairuojami žmonių – vairuotojų darbą atliko radarai ir lazerinės sekimo sistemos. Kelionės metu automobilių vairuotojai ramiai sau sklaidė žurnalus ir skaitė knygas. Tiesa, iš pradžių jų vairuotojams atitraukti rankas nuo vairo dėl savisaugos instinkto sekėsi sunkiai...

REKLAMA
REKLAMA

Koncernas „Volvo“ ir automobilių automatizavimo kompanija „Ricardo“ šiuo eksperimentu siekė pademonstruoti, kaip nepriekaištingai automobiliai galėtų riedėti kolona paskui vedančią transporto priemonę realaus eismo sąlygomis. Paskui žmogaus vairuojamą sunkvežimį, riedantį 85 km/h greičiu, važiavo autonominių sistemų valdomas sunkvežimis ir lengvieji „Volvo“ automobiliai XC60, V60 bei S60. Koncernas „Volvo“ praneša, jog eksperimento dalyviai per dieną nuriedėjo 200 km. Bandymo metu atstumas tarp transporto priemonių siekė nuo 4,8 iki 15 metrų.

REKLAMA

Pirmoji nevairuojamų automobilių kolona (nuotr. Gamintojo)Pirmoji nevairuojamų automobilių kolona (nuotr. Gamintojo)

Automobiliai vadovavosi bevielių vaizdo kamerų, radarų bei lazerinių jutiklių teikiama informacija apie konvojaus priekyje važiuojantį sunkvežimį ir kitas ją sudarančias transporto priemones. Priklausomai nuo priekyje važiavusio sunkvežimio manevrų, keitėsi ir kolonos rikiuotės manevrai: buvo greitėjama, stabdoma, atliekami posūkiai. Automobiliai sėkmingai sugebėjo savarankiškai riedėti paskui priekyje važiuojančią transporto priemonę.

REKLAMA
REKLAMA

Projekto SARTRE („Safe Road Trains for the Environment“) metu toks eismo modelis testuojamas jau keletą metų. Tiesa, realaus eismo sąlygomis autonomiškai važiuojančių automobilių kolona riedėjo pirmą sykį. Tai – daug vilčių teikiantis argumentas, bylojantis, jog sistema yra labai perspektyvi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Autonominiu režimu važiuojančio automobilio vairuotojas tuo metu gali užsiimti, atrodytų, beprotiškiausiomis (turint omenyje, jog sėdima už vairo) veiklomis: skaityti knygą, laikraštį, gerti kavą, naudotis bevielėmis ryšio technologijomis ir t.t. Patogumai patogumais, tačiau pirmiausiai ši autonominio vairavimo sistema kuriama vardan eismo saugumo. Be to, viliamasi, jog tokių sistemų diegimas automobiliuose leistų sumažinti išmetamųjų dujų emisijas – kitas projekto etapas yra išnagrinėti autonominiu režimu riedėjusio konvojaus degalų sąnaudas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų