Pirmieji Lietuvoje vykdomo tarptautinio projekto „Ecowill“  - „Ekovairavimo diegimas besimokančiųjų ir teisę vairuoti turinčių vairuotojų mokymuose“, kurį remia ES programa „Pažangi energetika Europai“, praktinių mokymų rezultatai rodo, jog Lietuvos vairuotojai dar turi nemažai rezervų taupyti degalus: net 70% ekovairavimo mokymų dalyvių be didesnių pastangų sugebėjo automobilio degalų sąnaudas sumažinti procentu, kuris žymimas dviženkliu skaičiumi - vidutiniškai 15-20%.

Prieš du metus startavęs Lietuvoje, 2012-ųjų gegužės mėnesį „Ecowill“ projektas įžengė į tą stadiją, kai apmokius vairavimo instruktorius, pradėti ir teisę vairuoti turinčių asmenų trumpos trukmės (1 val.) praktiniai mokymai.  Šio projekto ribose iš viso bus apmokyta 500 asmenų. Mokymai vyksta automobiliu „Toyota Auris“ su dyzeliniu 1,4 l darbinio tūrio varikliu.

Praktinius užsiėmimus vykdo specialiai „Ecowill“ projekto partnerių apmokyti UAB „Ecodriving LT“ vairavimo instruktoriai, kurie dirba pasitelkdami naujausius ES pripažintus vairavimo mokymo principus.

„Ecowill“ projekto vykdytojos Lietuvoje UAB „Cowi Lietuva“ Energetikos skyriaus vadovė Inga Valuntienė pirmuosius rezultatus komentuoja taip: „Pradedant šį projektą net ir mano kolegos buvo nusiteikę pakankamai skeptiškai, tad tokių nuotaikų galėjome tikėtis ir iš projekto dalyvių. Net svarstėme, ar pavyks lietuvius sudominti ekovairavimo pamokomis? Pasirodo, smarkiai klydome. Mus maloniai nustebino žmonių entuziazmas ir domėjimasis. O ypač džiugina, kai matai, kad po pamokos žmogus „užsikabina“: toliau stebi, kaip, keičiant vairavimo stilių, kinta jo automobilio degalų sąnaudos. Rutininis vairavimas į darbą virsta įdomiu bei naudingu iššūkiu sau“.

REKLAMA

Pirmojo šimto pamokų rezultatai įkvepiantys: vos per vieną valandą ekovairavimo besimokantys asmenys įsitikina, jog vairavimo instruktoriui patariant, automobilio degalų sąnaudos mažėja tiesiog jų akyse – automobilio borto kompiuteris tuoj pat parodo mažesnes momentines degalų sąnaudas. Priklausomai nuo vairuotojo jau įgytos patirties ir gebėjimo greitai įsisavinti vairavimo instruktoriaus perteikiamas žinias, degalų sąnaudų ekonomija, lyginant su to paties vairuotojo įprastu vairavimo stiliumi, yra nuo 5-7% iki 25-35%, o kai kurių mokymų dalyvių ir dar daug daugiau – net iki 54%. Net įskaitant ir tuos vienetinius rezultatus, kai mokymo tikslo nepavyko pasiekti dėl didelių nenumatytų transporto srauto trikdžių, visos grupės vidutinės apskaičiuotos degalų sąnaudos buvo 13% mažesnės, nei kontroliniame važiavime.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų