REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirmieji Lietuvoje vykdomo tarptautinio projekto „Ecowill“  - „Ekovairavimo diegimas besimokančiųjų ir teisę vairuoti turinčių vairuotojų mokymuose“, kurį remia ES programa „Pažangi energetika Europai“, praktinių mokymų rezultatai rodo, jog Lietuvos vairuotojai dar turi nemažai rezervų taupyti degalus: net 70% ekovairavimo mokymų dalyvių be didesnių pastangų sugebėjo automobilio degalų sąnaudas sumažinti procentu, kuris žymimas dviženkliu skaičiumi - vidutiniškai 15-20%.

REKLAMA
REKLAMA

Prieš du metus startavęs Lietuvoje, 2012-ųjų gegužės mėnesį „Ecowill“ projektas įžengė į tą stadiją, kai apmokius vairavimo instruktorius, pradėti ir teisę vairuoti turinčių asmenų trumpos trukmės (1 val.) praktiniai mokymai.  Šio projekto ribose iš viso bus apmokyta 500 asmenų. Mokymai vyksta automobiliu „Toyota Auris“ su dyzeliniu 1,4 l darbinio tūrio varikliu.

REKLAMA

Praktinius užsiėmimus vykdo specialiai „Ecowill“ projekto partnerių apmokyti UAB „Ecodriving LT“ vairavimo instruktoriai, kurie dirba pasitelkdami naujausius ES pripažintus vairavimo mokymo principus.

„Ecowill“ projekto vykdytojos Lietuvoje UAB „Cowi Lietuva“ Energetikos skyriaus vadovė Inga Valuntienė pirmuosius rezultatus komentuoja taip: „Pradedant šį projektą net ir mano kolegos buvo nusiteikę pakankamai skeptiškai, tad tokių nuotaikų galėjome tikėtis ir iš projekto dalyvių. Net svarstėme, ar pavyks lietuvius sudominti ekovairavimo pamokomis? Pasirodo, smarkiai klydome. Mus maloniai nustebino žmonių entuziazmas ir domėjimasis. O ypač džiugina, kai matai, kad po pamokos žmogus „užsikabina“: toliau stebi, kaip, keičiant vairavimo stilių, kinta jo automobilio degalų sąnaudos. Rutininis vairavimas į darbą virsta įdomiu bei naudingu iššūkiu sau“.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmojo šimto pamokų rezultatai įkvepiantys: vos per vieną valandą ekovairavimo besimokantys asmenys įsitikina, jog vairavimo instruktoriui patariant, automobilio degalų sąnaudos mažėja tiesiog jų akyse – automobilio borto kompiuteris tuoj pat parodo mažesnes momentines degalų sąnaudas. Priklausomai nuo vairuotojo jau įgytos patirties ir gebėjimo greitai įsisavinti vairavimo instruktoriaus perteikiamas žinias, degalų sąnaudų ekonomija, lyginant su to paties vairuotojo įprastu vairavimo stiliumi, yra nuo 5-7% iki 25-35%, o kai kurių mokymų dalyvių ir dar daug daugiau – net iki 54%. Net įskaitant ir tuos vienetinius rezultatus, kai mokymo tikslo nepavyko pasiekti dėl didelių nenumatytų transporto srauto trikdžių, visos grupės vidutinės apskaičiuotos degalų sąnaudos buvo 13% mažesnės, nei kontroliniame važiavime.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praktinius ekovairavimo mokymus vykdantys UAB „Ecodriving LT“ vairavimo instruktoriai Andrejus Savčenko ir Artūras Pakėnas pastebi, kad daugelis besimokančiųjų iš anksto nesitikėjo pasiekti kokių nors ženklesnių rezultatų, tačiau pamokoje paprastai kiekvienas vairuotojas atranda savo rezervus. Labiausiai jiems neįprasta anksti perjungti pavaras. Be to, vairuotojai nėra įpratę stebėti situaciją pakankamai toli į priekį bei prognozuoti eismo sąlygų pasikeitimus, kaip ir laikytis tinkamos distancijos iki kito automobilio, kad išnaudotų savo vairuojamo automobilio inercines jėgas.

REKLAMA

Pirmajame šimtuke asmenų, panorusių išbandyti ekovairavimo tiesas praktikoje, buvo Jolita Kurtinaitienė, UAB „Bitė Lietuva“ Duomenų tinklų sujungimo ir tarptinklinio ryšio departamento vadovė. Jai pavyko pasiekti net 25% degalų ekonomiją. „Naudinga buvo sužinoti daugelį dalykų, apie kuriuos iki šiol niekada nesusimąsčiau. Ir tai iškart davė apčiuopiamą rezultatą: tą patį atstumą nuvažiavau su mažesnėmis degalų ir net laiko sąnaudomis. Tai, ką išmokau, toliau taikau kasdieniniame vairavime“, – savo įspūdžiais pasidalino J.Kurtinaitienė.

REKLAMA

Dar vienas mokymų dalyvis – UAB „SEB investicijų valdymas“ generalinis direktorius Gediminas Milieška, paklaustas apie tai, kokį poveikį ekovairavimo užsiėmimas turėjo jam, atsakė: „Šie mokymai sužadino mintį, kuri jau virsta įpročiu: pagavau azartą ir įgytą patirtį naudoju toliau kasdien. Vairavimo instruktoriaus profesionalumas ir praktiškai pritaikomi patarimai virto naudingais man ekonomiškai rezultatais, be to, džiaugiuosi ir tų rezultatų ekologine prasme“. G.Milieškos pasiektas degalų sutaupymo procentas – 18.

Pirmieji „Ecowill“ praktiniai ekovairavimo mokymai vyko Vilniuje. Taip pat jie numatomi Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Projektas tęsis iki 2013 m. vasario mėn.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų