Teisingumo ministras Petras Baguška tinklalapyje "Teisingumas.lt" aptaria ir įvertina praėjusių metų darbus.
Per 2007-uosius Teisingumo ministerija pateikė per 160 įstatymų ar Vyriausybės nutarimų projektų, išleido daugiau kaip 500 ministro įsakymų, parengė Smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymo pataisas, išplėtusias smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo sistemą.
Vienas svarbiausių Teisingumo ministerijos strateginių tikslų - kurti teisinę sistemą, atitinkančią teisinės valstybės sampratą. Šiuo metu Lietuvoje egzistuojantis teisėkūros organizavimo procesas nėra optimalus, teisės aktai keičiami ir papildomi nesistemiškai. Pasitaiko, kad teisės aktų projektai inicijuojami išsamiai neįvertinus numatomo teisinio reguliavimo būtinumo, neigiamų pasekmių, sąnaudų, siūlomų problemos sprendimo būdų, nepateikus alternatyvių problemos sprendimo būdų analizės. Taip pat Lietuvoje nėra atliekama kompleksinė teisės aktų sistemos stebėsena. Seimui yra pateiktas Teisėkūros proceso pagrindų įstatymo projektas, kuriame siekiama optimizuoti visą teisėkūros procesą.
Paklaustas, su kokiomis didžiausiomis problemomis pernai susidūrė šalies gyventojai, varstydami teisinių institucijų duris, ministras P. Baguška atsakė: "Ministerija labai daug nusiskundimų sulaukia dėl nepatenkinamos antstolių veiklos. Antstoliais nepasitikima dėl jų atsainaus požiūrio į savo pareigų vykdymą, antstolių etikos kodekso pažeidimus, kvalifikacijos trūkumus. Noriu pabrėžti, kad Teisingumo ministerija principingai nagrinėja visus gaunamus skundus. Kita vertus, tų nusiskundimų mažėja, jie tampa vis dalykiškesni, o didžioji dalis skundų yra susijusi su procesiniais veiksmais. Tokių skundų nagrinėjimas yra išskirtinė teismų kompetencija.
Viena svarbiausių problemų antstolių sistemoje yra ekonomiškai nepagrįsti įkainiai. Nuo 2003 metų veikianti antstolių sprendimų vykdymo instrukcija buvo priimta neteisėtai, nesuderinus su kompetentingomis institucijomis, šios instrukcijos spragos pripažįstamos tik dabar. Sprendimų vykdymo instrukcija keičiama naikinant tas nuostatas, kurios išieškojimo išlaidas padidindavo dešimtis kartų virš išieškojimo sumos. Jau yra parengtas Sprendimų vykdymo instrukcijos pakeitimų projektas, atliekamas nepriklausomas vykdymo išlaidų ir antstolio atlyginimo auditas, kuriam pasibaigus bus koreguojami antstolių įkainiai.
Lankantis įvairiose Lietuvos savivaldybėse man dažnai tekdavo išgirsti klausimų, kodėl taip sunku patekti pas notarą, kodėl tenka ilgai laukti priėmimo. Šiemet realiai įvertinome kiekvienos savivaldybės poreikį notaro paslaugoms gauti. Noriu pastebėti, kad notarų daugėja. Taip pat džiugu pažymėti, kad 2007 metais pavyko sumažinti notarinių paslaugų įkainius už nekilnojamojo turto sandorius. Itin svarbu, kad šie įkainiai buvo peržiūrėti juos orientuojant į atitinkamas visuomenės grupes - neįgaliuosius, nedarbinguosius, politinius tremtinius".
Ministras taip pat pripažino, kad kovojant su korupcija, visų pirma teko įvesti tvarką pačioje ministerijoje ir jai priklausančiuose padaliniuose, kur kabinetinė ir telefoninė teisė buvo apėmusi beveik visas ministerijos valdymo sritis. Pertvarkyta ir sustiprinta Vidaus audito tarnyba atrado ne vieną Teisingumo ministerijos ar jai pavaldžių institucijų neigiamos veiklos tendenciją.
"Ministerijoje kai kurie darbuotojai pajuto, kad vykdoma negailestinga kova su korupcija, nežiūrint valdininkų draugų, užimamų postų. Matyt, ne be jų pastangų žiniasklaidoje įsitvirtino mitai apie didelę darbuotojų kaitą, netinkamus vadovavimo metodus. Iš tiesų Ministerijoje vyksta natūrali darbuotojų kaita, jiems kopiant karjeros laiptais kitose institucijose ar pereinant į gerai apmokamas darbo vietas privačiame sektoriuje. Darbo resursų stygiaus ministerijoje nėra, konkursuose dalyvauja dešimtys pretendentų, o ministerijos durys atviros kiekvienam kvalifikuotam specialistu",- sakė P. Baguška..