Prie Everesto bazinės stovyklos trečiadienį sudužus sraigtasparniui, žuvo du žmonės, o dar septyni buvo sužeisti, pranešė Nepalo civilinės aviacijos gelbėtojų grupė.
Rusų gamybos sraigtasparniu “Mi-17”, kuris priklausė privačiai bendrovei "Simrik Airlines", į bazinę stovyklą skrido dešimt žmonių, tarp jų - keturi įgulos nariai. Abu žuvę sraigtasparnio keleiviai yra nepaliečiai, sakė Nepalo civilinės aviacijos gelbėtojų grupės karininkas.
Iš Katmandu skridęs sraigtasparnis sudužo tūpdamas likus maždaug 100 metrų iki bazinės stovyklos.
Sraigtasparnis, kuriuo skrido penki krovinių nešikai, aukštikalnių gidas ir keturi įgulos nariai, turėjo pasiimti alpinistus, tik ką įkopusius į aukščiausią pasaulio viršukalnę, tarp jų šerpą Lhakpą Gelu (Lhakpą Gelų), kuris šią savaitę pagerino greičiausio įkopimo rekordą.
"Sraigtasparnis visiškai subyrėjo bandydamas tūpti nusileidimo aikštelėje, esančioje už 100 metrų nuo bazinės stovyklos", - sakoma Nepalo civilinės aviacijos gelbėtojų grupės pranešime.
Avarijos priežastis kol kas nežinoma.
Pasak oro uosto pareigūno, ankstų trečiadienio rytą iš Katmandu išskridęs sraigtasparnis buvo trumpam nusileidęs Nepalo šiaurės vakarinėje dalyje esančiame Luklos oro uoste, iš kur vėliau skrido į bazinę stovyklą.
Tarp sužeistųjų yra viena vokietė Cris Lising (Kris Lising), kuri nelaimės metu vaikščiojo netoli bazinės stovyklos. Kaip pranešė Katmandu apylinkėse esančios Lalitpuro ligoninės medikai, sužeistosios būklė sunki.
Į šią ligoninę Nepalo kariuomenės sraigtasparniu buvo atgabenti ir kiti sužeistieji: keturi nešikai šerpai bei sraigtasparnio kapitonas nepalietis Ramesworas Thapa (Ramesvoras Thapa) ir bortinžinierius kazachas Kiralijevas Kachkinpajus. Dviejų pastarųjų būklė sunki.
Kaip pranešė sraigtasparnio savininkė "Simrik Airlines", dar du sraigtasparniu skridę žmonės - antrasis pilotas Devendra G.C. ir kalnų gidas - nepatyrė jokių sužalojimų.
Bazinėje stovykloje šiuo metu yra daugiau kaip tūkstantis žmonių, dalyvavusių ar dalyvausiančių daugiau kaip 20-yje ekspedicijų į aukščiausio pasaulio kalno viršūnę. Šios ekspedicijos rengiamos pirmojo įkopimo į 8 850 m aukščio kalną 50-ųjų metinių, kurios bus minimos ketvirtadienį, proga.
Bazinė stovykla yra 5 350 m aukštyje; dauguma žmonių ją pasiekia po varginančio kelių dienų žygio.
BNS