Remigijus RAINYS
Avarija įvyko apie 10 valandą ir 20 minučių ryto, kai cementą iš Naujosios Akmenės į Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste įsikūrusią krovos kompaniją "Bega" gabenantis sunkiasvoris geležinkelio sąstatas kirto Kretingos ir Klaipėdos rajonų ribą. Pirmasis nuo bėgių nukrito dvidešimt pirmasis vagonas - cisterna. Viso įkalnėje nuo kelių metrų aukščio pylimo nudardėjo septyniolika cisternų su cementu. Nors kai kurios cisternos gerokai sumaitotos, tačiau teigiama, jog didelės žalos gamtai nepadaryta, nes išbyrėjo tik keliolika kilogramų cemento, kurį nesunkiai galima surinkti. Kai mašinistas apie avariją pranešė dispečeriui į įvykio vietą atskubėję Kretingos ir Klaipėdos geležinkelininkai nustatė, kad ant bėgių liko ne tik 20 pirmųjų vagonų, bet ir devyni paskutinieji. Kai specialiųjų tarnybų, prokuratūros ir policijos pareigūnai leido nutraukti nenukentėjusias cisternas, viena pasvirusi iš 9 į Kretingą tempiamų cisternų nuriedėjo nuo aukšto pylimo. 20 priekyje stovėjusių cisternų buvo nugabentos į Klaipėdos "Draugystės" stotį.
Įvykį tiriantys pareigūnai atmetė bet kokią diversijos galimybę ir teigė, kad baudžiamoji byla dėl šio incidento nebus keliama. Teigiama, kad avarija įvyko dėl lietaus patvynusio Tenžės upelio vandenims išplovus pylimą. Pajūryje lija jau antra savaitė ir lietaus vandens paplautas pylimas neišlaikė 85 tonos sveriančių cisternų svorio. Į vieną pusę pakrypo geležinkelio bėgiai ir cisternos nuriedėjo žemyn. Viso suniokota apie du šimtai metrų geležinkelio bėgių, kuriems atstatyti, įskaitant ir pylimo remontą, reikės ne mažiau kaip savaitės. Avarijos padariniai įvertinti maždaug 200 tūkstančiais litų. Remonto darbus apsunkina blogos oro sąlygos ir sunkus privažiavimas prie avarijos vietos.
Kol kas keleiviniai traukiniai į Klaipėdą važiuos tik iki Kretingos, o nuo ten keleiviai bus gabenami autobusais. Krovininiai sąstatai nukreipiami kita geležinkelio atšaka Radviliškis - Tauragė - Pagėgiai - Klaipėda.