Vilniaus apygardos prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl incidento Vilniaus oro uoste, kai trečiadienio naktį sugedo ir avariniu būdu nusileido Skandinavijos avialinijų (SAS) lėktuvas "Dash 8-400". Tyrimas pradėtas pagal Baudžiamojo kodekso 278 straipsnio 1 dalį, kuris numato atsakomybę už Transporto priemonių ar kelių jose esančių įrenginių netinkamą priežiūrą ar remontą.
"Pilotams tai buvo nusileidimas ekstremaliomis sąlygomis, jie puikiai atliko savo darbą", - sakė Susisiekimo ministerijos orlaivių avarijų bei incidentų tyrimų vadovas Kęstutis Povilonis.
Lėktuvas iš Kopenhagos į Palangą skraidino 48 keleivius, niekas iš jų rimtai nenukentėjo. Pastebėję važiuoklės gedimą, pilotai nerizikavo leistis Palangoje ir paisrinko didesnį kilimo-tūpimo taką turintį Vilniaus oro uostą.
Leidžiantis Vilniuje keleiviai elgėsi ramiai ir vykdė įgulos nurodymus. Kelis šimtus metrų lėktuvas važiavo betoniniu taku, o sulėtėjęs nuslydo nuo tako. Važiuoklė ir propeleris braukė žolę ir nulūžo, tačiau neužsidegė. Vos sustojus atsidarė lėktuvo išėjimai, keleiviai šoko į žolę ir bėgo kuo toliau nuo lėktuvo, nes jis galėjo užsidegti ir sprogti. Čia pat buvę ugniagesiai pylė ant lėktuvo putas.
Tai jau antras incidentas su SAS "Dash 8-400" lėktuvais šią savaitę. Sekmadienį "Dash 8-400" su 73 keleiviais sutrikus važiuoklei patyrė avariją Alborgo oro uoste vakarinėje Danijos dalyje. Niekas iš keleivių per incidentą rimtai nenukentėjo.
Kovo mėnesį tokio pat lėktuvo važiuoklė neišsiskleidė Japonijoje.
SAS pranešė patikrinsianti visus savo "Dash 8-400" lėktuvus, po incidento Vilniaus oro uoste ji atšaukė šio tipo lėktuvus iš skrydžių.