Yra žaidimai ir Žaidimai. Žinoma, dėl vertinimų ginčytis sunku, nes kompiuteriniai žaidimai - skonio reikalas. Tačiau būtų sunku rasti bent vieną jų gerbėją, nieko negirdėjusį apie “Doom”. Tik keliems žaidimų pasaulio produktams pavyko taip sudrebinti rinką. Galima drąsiai tvirtinti, kad būtent nuo “Doom” prasidėjo tikroji pirmojo asmens šaudyklių era.
Tiems laikams puiki grafika, garsas, koncepcija pavertė šį žaidimą viena įspūdingiausių kada nors išleistų šaudyklių. “Doom” minimas net knygose - antai žymus rusų fantastas Sergejus Lukjanenko savo dvitomyje “Atspindžių labirintas” ir “Netikri veidrodžiai” aprašo “Doom” analogą, žaidžiamą virtualioje erdvėje. Reikia paminėti ir tai, kad būtent “id Software” buvo pirmoji žaidimų kūrėja, įdiegusi savo produkte galimybę žaisti keliese. Dažnas gerbėjas prisimena bemieges naktis, praleistas žaidžiant “Doom” “deathmatch”. Tad tikriausiai nereikia net sakyti, kaip apsidžiaugė žaidėjai, kai pernai “id Software” pranešė pradėjusi kurti ilgai lauktą “Doom III”. Elektroninių pramogų mugėje E3 bendrovė atskleidė daugiau informacijos apie būsimąjį žaidimą.
Iš tiesų darbas prie “Doom III” neprasidėjo iškart po to, kai “id Software” užbaigė paskutinį “Quake” dinastijos kūrinį “Arena”. Pasak vyriausiojo bendrovės programuotojo Johno Carmacko, “id Software” gana ilgai ieškojo naujų nišų, kol galiausiai nutarė pratęsti “Doom”. Tačiau net ir praėjus šiek tiek daugiau nei metams nuo žaidimo kūrimo pradžios apie jį kol kas žinoma labai nedaug. Vienas pagrindinių “id Software” uždavinių - sukurti aukščiausios kokybės grafiką. Bendrovės atstovai tikisi, kad žaisdami “Doom III” žaidėjai jausis tarsi siaubo filme. Aukštos kokybės animacijos, realistiško apšvietimo, detalių veikėjų ir aplinkų derinys žaidimui turėtų suteikti išskirtinio tikroviškumo. Tuo galėjo įsitikinti mačiusieji pristatomuosius “Doom III” filmukus. “Doom III” priblokš žaidėjus, jie ten ras tai, ko niekada negalėjo tikėtis iš kompiuterinio žaidimo”, - teigia vyriausiasis žaidimo dizaineris Timas Willitsas. Skamba drąsiai, tačiau žinant “id Software” galimybes, - ir gana realiai.
Natūralu, kad taikantis prie tokio esminio technologijų pokyčio šiek tiek pasikeis žaidimo stilius. “Doom III” žaidėjų vaikščiojimo greitis bus daug lėtesnis nei ankstesniuose “id Software” kūriniuose. Tai aiškinama tuo, kad esant tokios aukštos kokybės grafikai ir realistiškumui bet koks bėgimas ar staigus judėjimas paprasčiausiai atrodys juokingai. Pasak J. Carmacko, tai atrodytų kaip pagreitintas vaizdo juostos vaizdas. Būtent tai ir bus didžiausias skirtumas nuo “Quake III”. Pastarasis žaidimas pasižymėjo dideliu greičiu, o “Doom III” kertinis akmuo - aplinka. J. Carmackas perspėja, kad žaidėjai, įpratę žaisti esant 100 kadrų/s greičiui, turės tenkintis apie 30 kadrų/s (su “GeForce 3” vaizdo plokšte).
Naujajame “id Software” kūrinyje žaidėjai, be abejo, ras ir režimą, skirtą žaisti keliese. Pasak Timo Willitso, šiam režimui kurti bendrovė skiria daugybę resursų. Kalbėdamas apie kolektyvinio žaidimo režimus “id Software” atstovas paminėjo standartinius “deathmatch” ir “last man standing”, tačiau neabejojama, kad jų bus ir daugiau. Pasak T. Willitso, pagrindinį dėmesį reiktų kreipti ne į režimų įvairovę, o į patį žaidimo keliese malonumą. “Doom III” žaidžiant keliese didesnį vaidmenį nei bet kurioje kitoje trimatėje šaudyklėje vaidins apšvietimas ir šešėliai. Žaidėjai turės vaikščioti daug atsargiau, stengtis neišlįsti į šviesą, o jei taip atsitiks - tikėtis, kad kritęs šešėlis neišdavė jų pozicijos. Taip “id Software” žaidimui stengiasi suteikti realistiškumo, gilumo ir sukurti unikalią aplinką.
Skirdama daug dėmesio grafikai, “id Software” žada neužmiršti ir garsinio apipavidalinimo. “Quake” mėgėjų susirinkime “QuakeCon” J. Carmackas paskelbė sensacingą žinią, kad bendrovė pasirašė sutartį su populiarios grupės “Nine Inch Nails” nariu Trentu Razoru, kuris bus atsakingas už garsinį “Quake III” apipavidalinimą. Beje, Trentas Razoras kūrė muziką ir pirmajai “Quake” daliai.
Kol kas apie patį žaidimą, be jo grafikos ir kai kurių kitų niuansų, daug nekalbama, tačiau “id Software” atstovai tikina, kad “Doom III” nenusivils nei plataus ginklų arsenalo šalininkai, nei gero siužeto mėgėjai. Žaidėjai, be daugybės naujų žudymo priemonių, galės išvysti kelias senąsias, matytas pirmosiose dviejose žaidimo dalyse. “Doom III” kūrėjai tikina, kad žaidimo užduotys nebus tik išžudyti visus siaubūnus ir rasti išėjimą iš lygio - jas jungs intriguojantis siužetas. Žaidžiant teks vykdyti ir šalutines užduotis, o gana dažnai, norėdami rasti išeitį iš situacijos, turėsite ne pleškinti ginklais, o gerokai pasukti galvą.
Žaidėjai neseniai džiaugėsi “Grey Matter” sukurtu “Return to Castle Wolfenstein”, kurio pirmtakas taip pat laikomas vienu pirmojo asmens šaudyklių žanro pradininkų. Šis žaidimas, be abejo, tikrai neliko nepastebėtas. Jis kurį laiką figūravo perkamiausių JAV kompiuterinių žaidimų dešimtuke, jį aptarinėjo žaidėjai įvairiausiuose interneto forumuose, žaisdavo interneto kavinėse. Tačiau reikia pripažinti ir dar vieną faktą. “Return to Castle Wolfenstein” per daug neišsiskyrė iš tuo metu populiarių trimačių šaudyklių. Ir jis, ir “No One Lives For Ever 2”, ir “Soldier of Fortune” buvo laikomi gerais, smagiais, kokybiškais kūriniais. Tačiau tai ir viskas. Kas laukia “Doom III”, numatyti, be abejo, labai sunku, ypač kai apie žaidimą žinoma labai nedaug. “id Software” orientuojasi ne į ginklų ar siaubūnų gausą, ne į intriguojančias užduotis, o į aplinką. Būtent tai gali tapti pagrindiniu bendrovės koziriu. “Doom III” leidėja “Activision” žaidimą planuoja išleisti lapkričio 15 dieną - tada ir pamatysime, ar atėjo laikas dar vienam Žaidimui.
Kūrėjas - “id Software” (www.idsoftware.com)Leidėjas - “Activision” (www.activision.com)Žaidimo gerbėjų svetainė - www.d3files.com
“Naujoji komunikacija”, Nr. 10