Praeityje garsi “3D Realms“, sukūrusi žymųjį “Duke Nukem 3D“, neilgai trukus po žaidimo išleidimo paskelbė apie jo tęsinį “Duke Nukem Forever“. Prabėgo daug laiko, o žinių apie jį, deja, vis nėra. Tiesa, iki šiol tikimasi, kad jis vis dėlto bus sukurtas, tačiau išleidimo data - labai mįslinga.
Bendrovė “Valve“, 1998 metų hito “Half-Life“ autorė, atrodo, nusprendė nesekti šiuo pavyzdžiu ir neseniai paskelbė, jog nuo 1998-ųjų, be “Half-Life“ papildymų ir modifikacijų, dirbo ir prie antrosios žaidimo dalies. Iki šių metų vidurio nieko aiškaus apie “Half-Life 2“ nebuvo girdėti, tačiau žinia žaidimų pasaulį vis dėlto pasiekė. O paskleista ji buvo tik tada, kai bendrovė jau baigė beveik visus darbus prie naujojo projekto. Šiame anonse sužinosite, kokių naujovių “Valve“ pateiks žaidėjams netrukus pasirodysiančioje antrojoje “Half-Life“ dalyje.
“Half-Life“ patrauklumas
“Half-Life“ negalima vadinti žaidimų pasaulio revoliucija, tačiau neabejotina, jog dėl jo 3D šaudyklių srityje padvelkė nauji vėjai. Šį vardą privertė įsidėmėti ne tik originalus produktas, bet ir kelios jo modifikacijos, tarp kurių - “Day of Defeat“ ir tikriausiai populiariausia visų laikų komandinė šaudyklė “Counter-Strike“. Pirmą kartą “Valve“ antrąją “Half-Life“ dalį viešai parodė šių metų gegužę tarptautinėje elektroninių pramogų parodoje E3. Šis įvykis buvo apipintas įvairiausiais gandais. Prieš parodą buvo kalbama, jog “Valve“ žada atsisakyti planų išleisti “Half-Life 2“asmeniniams kompiuteriams. Tikėtina, jog žinia glaudžiai susijusi su bendrovės “Bungie Software“ pareiškimu, kuriame teigiama, jog naujasis įmonės produktas “Halo“ pasirodys tik “Xbox“ pagrindu, o AK varianto išvis nebus. Tačiau šie gandai buvo paneigti parodos metu. Pasak “Valve“ atstovų, bendrovė orientuojasi į AK rinką, tačiau neneigia, jog “Half-Life 2“ bus pritaikytas ir “Xbox“ pagrindui.
Kalbėdami apie antrąją “Half-Life“ dalį pirmiausia turime prisiminti, kuo būtent į žaidėjų atmintį įstrigo pirmoji. Reikia pripažinti, jog dauguma to meto 3D šaudyklių buvo kuriamos pagal senąsias formules, kurių turinys - nedaug pakitęs nuo “Doom“ laikų. Žaidėjai turėjo blaškytis koridoriais kovodami su begale monstrų ir ieškodami išganingojo Rakto, padėsiančio jiems atidaryti Duris bei persikelti į kitą lygį. Ir taip iki pat finalo. “Half-Life“ žaidėjams pasiūlė šį tą naujo. Čia beveik už kiekvieno kampo jo laukdavo siurprizas, veiksmas rutuliojosi visiškai netikėta ir nenuspėjama linkme. Žaidėjai neturėjo blaškytis koridoriais ir pleškinti į visas puses ieškodami išganingojo Rakto. Veiksmas, prasidėjęs “Black Mesa“ tyrimų laboratorijoje, labai natūraliai persikeldavo į vis naujas teritorijas iki pat nelaimių židinio - ateivių buveinės. Pamažu buvo įvedami vis nauji veikėjai. Į žaidimą įsitraukė specialieji daliniai, pradėję medžioti ne tik ateivius, bet ir pagrindinį herojų Gordoną Freemaną. Kartais pačiose netikėčiausiose situacijose pasirodydavo vyrukas su lagaminu, dar labiau sumaišydamas įvykius. Taigi galima drąsiai teigti, jog “Half-Life“ koziris - nenuspėjamas, įtraukiantis siužetas. Dabar pamėginsime išsiaiškinti, ar taip bus ir antrojoje dalyje.
Gordonas Freemanas - vėl įvykių centre
Pasak “Valve“ atstovų, bendrovė tikisi, jog jų naujasis produktas bus kaip tik toks tęsinys, kokio gerbėjai ir laukia. Žaidimo veiksmas suksis apie tą patį narsųjį mokslininką Gordoną Freemaną. Tačiau šįsyk įvykiai pradės rutuliotis ne tyrimų centre, o išgalvotame Europos mieste City 17. Šioje futuristinėje vietovėje žaidėjai galės pamatyti begalę aukštųjų technologijų kūrinių, kurie aprašomi tik fantastinėse knygose. Veiksmo centre ateivių nebebus, tačiau, pasak kūrėjų, jie vis dėlto egzistuos. “Valve“, nenorėdama atskleisti siužeto, užsiminė, jog “Half-Life 2“ žaidėjams reikės vykdyti paslaptingo vyruko su mėlynu lagaminu užduotis. Žaidėjai, įveikę pirmąją dalį iki galo, tikriausiai prisimena, jog susidorojus su ateivių bosu prisistato tai šen, tai ten šmėžuodavęs vyras ir pasiūlo Gordonui pereiti į jo pusę. Mokslininkas pasiūlymą priėmė.
Nauji veidai
“Half-Life 2“ pagrindinis herojus įgis naują sąjungininkę - simpatišką jauną moterį Alyx. Pasak kūrėjų, tai vieno Gordono kolegos, kuriam nepavyko išgyventi “Black Mesa“ kilusios sumaišties, dukra. Kol kas nežinoma, dėl kokių priežasčių ji nusprendė prisidėti prie mokslininko, tačiau, pasak “Valve“ atstovų, žaidime jai teks anaiptol ne paskutinis vaidmuo. Žaidžiant bus galima sutikti ir kai kurių veikėjų iš pirmosios dalies. Pavyzdžiui, apsaugininką Barney, kuriam vis dėlto pavyko išgyventi katastrofą. Žaidėjai taip pat kur kas dažniau matys savo darbdavį. Kūrėjai teigia, jog antrojoje žaidimo dalyje bus daugiau veikėjų nei pirmojoje, nes veiksmas vyks mieste, kuriame gyvens daugybė žmonių. Beje, žaidimui tai suteiks ir tam tikro RPG atspalvio, tačiau “Valve“ tikina, jog šio žanro elementų nebus daug.
Patobulintas grafikos variklis
Kurdama “Half-Life 2“ “Valve“ itin daug dėmesio skyrė žaidimo grafikai ir veikėjų animacijai. Pavyzdžiui, žaidėjai jau minėtąją Alyx galės išvysti susiraukusią, besišypsančią, besijuokiančią. Kūrėjai tikina, jog mimika žaidime atkuriama itin tiksliai, o dizaineriai pastaruoju metu praleido daug laiko ją tobulindami. Teigiama, jog žaidėjai intarpų metu galės netgi lengvai išskaityti žodžius tiesiai iš lūpų. Daug dėmesio buvo skiriama ir veikėjų žvilgsniui - tai ypač bus pastebima intarpuose. “Valve“ tikina, jog vietoj tuščių, į niekur žvelgiančių akių žaidėjai matys gyvą žvilgsnį, kuriame netgi atsispindės tam tikros veikėjų emocijos.
Detaliai bus nupieštos ir pabaisos. “Half-Life 2“ žaidėjai galės išvysti daugybę jau pažįstamų monstrų, tarp kurių - krabai, kurie taikosi įsisiurbti į pagrindinio veikėjo galvą. Pasak kūrėjų, naujajame žaidime bus ir naujų monstrų, tarp kurių ir didžiuliai padarai, tarsi iš fantastinio filmo “Starship Troopers“ Jų grafika ir animacija taip pat pasižymės aukšta kokybe. Pavyzdžiui, kai kurios pabaisos turės kailį, kuris nebus atvaizduotas kaip vientisa vienspalvė masė. Teigiama, jog žaidėjai galės įžiūrėti net ir atskirus plaukelius.
Reikia prisiminti, jog grafika tikrai nebuvo stiprioji “Half-Life“ savybė, tačiau antroji dalis pasirodys su labai patobulinti varikliu. Žaidimo veiksmas persikels į didesnes ir spalvingesnes aplinkas. Žaidėjams teks bėgioti ne tik tamsiais koridoriais, vaikščioti miesto gatvėmis, bet ir persikelti į kur kas gyvesnį mišką. “Valve“ tikina, jog antroji dalis pasižymės daug didesniu interaktyvumu. Žaidėjai galės pasinaudoti daugeliu objektų, pavyzdžiui, pamatę ant žemės gulinčią statinę galėsite ne tik pasilypėti ant jos, bet ir paridenti ją į atskubantį priešininką. Fizikinė pusė taip pat žada būti realistiška. Pavyzdžiui, jei šausite į zombį, atsirėmusį prie sienos, lavonas nenukris ant žemės, o lėtai nuslys siena, palikdamas ant jos glitų pėdsaką. Pasitelkę interaktyvumą ir realistišką fiziką kūrėjai yra parengę ir naujo tipo užduočių, kurias norėdami įveikti žaidėjai turės puikiai žinoti, ką galima atlikti su vienu ar kitu žaidime esančiu objektu.
Nors “Half-Life 2“ grafinis variklis atrodo neblogai, savo kokybe jis neprilygsta nei “Unreal“ (panaudotas “Unreal Tournament 2003“ ir “Splinter Cell“), nei “Littech“ (panaudotas “No One Liver Forever 2“ ir netrukus pasirodysiančiame “Tron 2.0“) grafiniams varikliams.
Išaugęs dirbtinis intelektas
Žaidusieji “Half-Life“ žino, jog dirbtinis žaidimo intelektas buvo aukšto lygio. Komandosų grupelės, besivaikiusios Gordoną, veikė sklandžiai ir organizuotai. Jei žaidėjui pavykdavo pasislėpti už tam tikro objekto, kariai mėgindavo jį iškrapštyti panaudodami granatas arba apeidami iš kitos pusės. Populiariausiose užsienio žaidimų svetainėse paminėtos kelios “Valve“ pademonstruotos žaidimo ištraukos. Vienoje jų Gordonas bėga nuo jį persekiojančio monstro. Pamatęs ventiliacijos angą žaidimo herojus lenda į ją tikėdamasis pasislėpti, tačiau jo ketinimams nelemta išsipildyti. Monstras, užuot nutraukęs persekiojimą, pasilenkia ir toliau vejasi mokslininką. Kitoje scenoje Gordonas bėga nuo puikiai apginkluoto ateivių kario. Bėgdamas mokslininkas vikriai prasmunka pro praviras duris ir pasislepia už jų tikėdamasis, jog persekiotojas prabėgs pro šalį. Tačiau herojui vėlgi nepasiseka. Ateivis išdaužia durų stiklą ir specialiu prietaisu nuskenuoja patalpą. Kas seka po to, galite nuspėti patys. Iš šių trumpučių pavyzdžių matyti, jog kurdama dirbtinį intelektą “Valve“ padirbėjo iš peties. Bendrovės atstovai teigia, jog, kaip ir pirmojoje dalyje, priešininkai, veikdami keliese, atakuos darniai ir protingai. Sužeistieji bėgs nuo mokslininko ir stengsis pasislėpti atkampiose vietose, kur galės “išsilaižyti žaizdas”.
Beje, įdomu, kad kūrėjai žada pačių įvairiausių netikėtumų. Pirmojoje dalyje šmėžavusio vyro su lagaminu motyvas bus pratęstas, tad žaidėjai gali tikėtis bet kurioje vietoje išvysti kažką nenumatyto ir neprognozuojamo.
“Half-Life 2“ bus ir galimybė žaisti keliese, tačiau kūrėjai kol kas apie ją nutyli. Beje, bendrovės atstovai teigia, jog koncentruojasi tik ties “Half-Life 2“, o apie jo modifikacijas kol kas net negalvoja.
“Half-Life 2“ - rimtas “Doom III“ konkurentas
Žinia apie beveik sukurtą “Half-Life 2“ tarsi meteoritas įskriejo į žaidimų rinkos orbitą. Trimačių šaudyklių gerbėjai šiuo metu dažniausiai linksniuoja vieną vienintelį vardą - “Doom III“. “Half-Life 2“ kūrėjai, be abejo, žinojo, su kuo jiems teks susidurti, tačiau akivaizdu, jog bendrovė nesibijo konkurencijos ir žada drąsiai mesti į rinką savo naująjį produktą. Tai reiškia tik viena - “Valve“ turi savų kozirių. Žaidėjams nuo to tik geriau - jie gali tikėtis kokybiškesnio produkto. Kita vertus, “Valve“ užduotis tikrai nėra lengva, nes “Half-Life 2“ grafika - anaiptol ne aukščiausios kokybės (išskyrus animaciją). Visiškai tikėtina, jog rinkoje vyraujančios 3D šaudyklės šioje srityje aplenks “Valve“ produktą. Reikia prisiminti ir tai, jog “Doom III“ kūrėjai koncentruojasi būtent ties grafiniu žaidimo apipavidalinimu ir aplinka. Taigi reikia tikėtis, jog “Half-Life 2“ kūrėjai yra parengę daugybę nuotykių ir intriguojančių netikėtumų, kurie žaidėjus prikaustys prie kompiuterių ekranų. Kaip bus iš tiesų, sužinosime visai netrukus, rugsėjo pabaigoje.
Žaidimo kūrėja - “Valve Software“ (www.valvesoftware.com)Žaidimo leidėja - “Vivendi Universal Games“ (www.vugames.com)Žaidimo svetainė - www.planethalflife.com
“Naujoji komunikacija”, Nr. 11