Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Graikijoje 160 kariviu vadinosi ILA.Bizantijoje pagrindinis savarankiskas kovinis vienetas buvo padidintas iki 250 ir pavadintas TAGMA.Kadngi gotai Odesa pasieke mazadaug II AD ,logiska kad jie kovesi su ilomis.Is graiku ila lengvai galejo patekti i gotu kalba.
Nemitemero varda ispejau.Jis ir musu laikais gana populiarus.O Zebeden?Imu lotynu zodyna ir skaitau raide e:emeritus.
Zeus Emeritus Bene Eme rytus Romanus emeritus Dei Eme rytus Numerus
Zeus eme rytus BenE2me rytus Romanus eden (numirus)
Zeus eme rytus Venedai dumuos Romanu rojus numire
Zeus=Iupiter=Zaibas.Anie Zebeden raso be galunes ir sa be jos apsieisiu.
Zaibas bede n(numirus,Netimera)
Zaibbeden
ZaiBrunon bede numire
Zaibas Brunon bede numire
Galime imti teigti,kad švedai ar norvegai-tai iranėnų palikuonys,nes švediškai , naujanorvegiškai ir iranėnų kalboms priklausančia mazandarani kalba vilkas yra varg,duktė-dotter/deter,geresnis-bättre/bedre/better.
Tiesiog visos šios kalbos,kaip ir lietuvių priklauso indoeuropiečių kalbų šeimai.
"Sventila-šis ypač". "-ila" yra tipiška gotiškų vardų priesaga,pav. Wulfila.
Pabaigai -"Tėve mūsų" gotiškai:
Atta unsar, þu in himinam,
weihnai namo þein,
qimai þiudinassus þeins,
wairþai wilja þeins,
swe in himina jah ana airþai.

Hlaif unsarana þana sinteinan gif uns himma daga,
jah aflet uns þatei skulans sijaima,
swaswe jah weis afletam þaim skulam unsaraim,
jah ni briggais uns in fraistubnjai,
ak lausei uns af þamma ubilin.

palyg. vokiškai:
Unser Vater in dem Himmel,
dein Name werde geheiligt.
dein Reich komme.
dein Wille geschehe,
auf Erden, wie im Himmel.
Unser täglich Brot gib uns heute,
und vergib uns unsere Schulden,
wie wir unsern Schuldigern vergeben.
Und führe uns nicht in Versuchung,
sondern erlöse uns von dem Übel.

unsar-unser,himinam-in dem Himmel,namo þein- dein Name,wilja-Wille,airþai-Erde,gif uns-gib uns,skulans-Schulden,ubilin- von dem Übel.
Manau,kad gotų kalba labiau primena germanišką,o ne baltišką kalbą.
Gerbiamieji, ar jūs manot, kad visi protėviai buvo su aukštaisiais išsilavinimais, kaip kad jūs šiandien ir strategiškai kurė visokius žodžius, kuriuos jūs šiandien strategiškai intelektualiai analizuojate, ieškote kodėl ir kaip minkštėjo ar kietėjo garsai, kas kam kokį žodį pakišo, kodėl keitėsi raidės ir tt. Na, skaitant jūsų pamąstymus ryškėja vienas dalykas - apbsoliutus nesusiorientavimas ko ieškoma ir ką galiausiai norima rasti. God ir Gott kilmės analizės arba tų analizių analizės... Citata: " God ir Gott kildina iš gudo, kadangi, pasak jos, gudų karvedžiai-šventikai po mirties būdavo sudievinami (sakytume, godojami – ir kaip jų negodoti, jeigu jie godūs aukų?). Aišku, gudas didvyris turėjo drūtą gėdą, dėl kurios negėda – lietuviškai gėda reiškia dar ir genitalijas (taip svarstant, vaga lengvai nuveda į vaginą...)” it tt ir pan…….. Na, atsiprašau jau... ne ne, toks svarstymas net ne į “vaginą” nuvesti gali, o tiesiog “š…knon” arba į "poilsio namus" vasaros gatvėje Vilniuje arba Rokiškyje... Ką jūs analizuojate ir kur ieškote praeities??? – ar praeityje ar tik savo intelekte ir smegenų vingiuose? Gott kilęs iš vyriškų genitalijų… - jei tai pasakytumėte protėviams - jie gardžiai pasijuoktų iki užspringimo, nuo tokių jūsų paistalų. Patikėkit, protėviai buvo kur kas protingesni žmonės ir nesąmonėm neužsiminėjo – neturėjo laiko. Nesąmonių kūrimas ir pasakėlių sekimas apie dievus buvo reikalingas jau žymiai vėliau, kai kalba jau būvo sukurta - religijų kūrėjams siekiant priversti žmones tikėti valdžia ir iliuzijom - tokia ir šių dienų realybė – žmonija, kad ir gaip būtų apmaudu, nesikeičia – tai dėsnis... Žinokit vieną, kad jei jau protėviai ką nors įvardindavo - tai su didele sąmone ir išmintim, nors ir buvo be aukštųjų išsilavinimų, į tą pavadinimą įdėję gilią prasmę ir žodį užtvirtinę tūkstantmetiniais išbandymais. Gi beprasmiškų žodžių, kaip ir viskas, kas beprasmiška, gyvavimas, paliginus, trumpas - tai kitas dėsnis. Žodžių pirminės prasmės ieškokite žymiai ankstesnėje aplinkoje, negu kad jiems buvo pradėta suteikinėti antrinės ar išvestinės - kažkokios mistinės ar sudievintos reikšmės. Ar teisinga ir ar tikra teigti, kad Romą iš tiesų įkūrė Remis ir Romulas? - juk tai viso labo graži legenda, pasaka, kaip kad sekama ir Vilniaus miestui…Tad į ką jūs remiatės? Kita citata: “...gudas didvyris turėjo drūtą gėdą, dėl kurios negėda – lietuviškai gėda reiškia dar ir genitalijas”... Na, žinote - absurdų teatras skaitant tokius "paaiškinimus"... Lotyniškai "genitalijos" - lyties organai. Tad nereikia žinoti lotynų mirusios kalbos, užtenka būti lietuviu arba tik žinoti lietuvių kalbą ir jausti jos gelmę, kad suprastum, jog visi žodžiai, kurių sudėttyje yra sandas "gen" reiškia "gentį" - t.y. tą pirminę mūsų protėvių, "pagimdžiusių" žodį "gentis", bendruomenę - gentį. Tai žinant ir lytis - t.y. genitalijos – jau "suranda" tvirtą vietą "genties" kontekste, kaip išvestinis žodis, didinantis genties narių skaičių, tuo stiprinanis ir pačią gentį. Tame kontekste aišku, kodėl vėliau tiek vyriški, tiek moteriški lyties organai buvo sudievinti – tik nuo jų “darbo” gentis buvo stipri. Dar vėliau gentiniu pagrindu formavosi karalystės, vėliau – imperijos, valstybės. Visų darinių pagrindinis elementas – žmogus, t.y. narys. Bet grįžkim prie ištakų. Tad žodžiių "gotas", "gudas" kilmei nustatyti ieškokit kito - paprastesnio ir suprantamesnio paaiškinimo. Tame kontekste galima būtų pasvarstyti, kodėl (cituoju) "vaga lengvai nuveda į vaginą". Gal autoriui tai per sudėtinga suprast, tačiau paaiškinimas iš ties paprastas, nes “nemokyti” žmonės kūrė mūsų kalbos pirminį žodyną. Iš tiesų - pirminis žodis yra "vaga" arba "griovelis" – ką ir primena išoriniai moters lyties organai (ir visai nesvarbu, kuris pirmasis romėnas "lotinas" "vaginai" priskyrė makšties prasmę - jis paprasčiausiai nežinojo lotinų kalbos motinos - lietuvių kalbos). Kitą vertus, "vaga-vagelė-griovys-griovelis-ravas-ravelis" yra sinonimai. Žinia, seniau "užpakalis" (dabartinė dupcytė – pasturgalis, “du kumpeliai”) buvo vadinamas "ravu", vaiko – “raveliu” (t.y. griovelis, esantis žmogaus kūne pasturgalyje). Kad tie paaiškinimai yra prasmingi ir teisingi, byloja visa eilė vietovardžių Lietuvoje ir kitose šalyse (Revai, Revelis (Talinas), Rovno, Rovigo, Rovinari, Rovin, Narevas ir tt.), ir pavardės (Ravaičių, Ravoičių, Ravinskų, Revų, Revakų, Revinskų, Rovų, Naravų, Narviš, Narvoiš ir kt.). Gi pavardžių kilmę reikėtų aiškinti ne dėl to, kad pvz. ravaičių protėviai turėjo ypač "ravingus" užpakalius (bent jau tokia žodžių kilmės ir prasmių aiškinimo metodika teigiama straipsnelyje), o paprasčiausiai tie žmonės gyveno prie vagos-ravo-griovio-ozo, kurį suformavo žemės geologiniai pokyčiai ir ledynmečiai. Gi miestai, t.y. jų pirmtakai – pirmosios gyvenvietės, buvo statomi šalia griovių-rėvų ir upių vagų (o ne jose) - Astravas, Astravai, Narevas (ant ravo), Rovno, ir tt.). Nereikia jokių hebrajiškų, lotyniškų, graikiškų ar vokiškų išsaiškinimų - mokykitės lietuvių kalbos, gerbiamieji ir neklaidžiokit savuosiuose paaiškinimų labirintuose.
Netycia ivelaiu klaida:Netimer,Zebeden.Zydiskai skaitant remiten nedenebez.Remi,Remus Romos ikurejas.Lotynu kalboje z nera,tariama Cezar,rasoma Caesar.Raide Z trumpinys Zeus.Du variantai:a)Remi ten ne debes(y),b)Remi ten ne debeZeus.Zodziu ten romenai be Jezaus.Ten debesi,ten de Bessa.Bessa imperatoriaus Justiniano karvedys.Siais vardais as matau sifruota pranesima Konstantinopoliui.Sito viso kontekstas.Roma krikstina Europa ir Konstantinopolis krikstina.Konkuruojancios firmos.Bizantijos startegas Leo Diakon rase"pagonys geriausi pasaulyje kareiviai".O jis zinojo,ka sako.Balkanuose graiku neliko per nuolatinius slavu puldinejimus.O kad rusai nebutu geriausi pasaulyje kariai-eme juos ir pakrikstino.Ar jums neatrodo keista,kad Netimero laikais,cerkviu pridygo nuo Ladogos iki Krymo-visur,tik ne Baltu ar ugro-finu apgyvendintose zemese.Kas Bizantijos krikstytojus sustabde Naugarduke ir Gardine?Tik Konstantinopolis,Leo Diakono suinteresuotumas "Remi be Jezaus" samdiniais,na ir sentimentai Cezario Romai.Ar tik nebus Lietuvos valstybe Konstantinopolio intirgu produktas?Kurdami Rusija,pasirupino ir antsnukiu jai...
Sunkiai isivaizduoju,kaip galejo protevis isitarnauti iki stratego.Bizantijoje strategas buvo ir feodo,karines apygardos vadas,panasiai kaip kunigaikstis.Maksimum desimt buvo tu meriarxu.Kalboje nuzsifiksavo aibe kasdieniniu kariniu terminu-nerealu,kad mer- parkeliautu su Romos veteranais.Varge,varge-mes nezinome kaip Zalgiryje vadinosi svaidoma ietis,lot pilum,Pergales ginklas.
As pasiziurejau i graiku zodyna.Tiesa inete radau labai prasta.Jeigu geriau ineta ismanai-gal isijungtum i talka.Bizantijos panasiausias karinis terminas su raide N naktofilaktus-elilinis lankininkas stovintis pries tvora-falanga.Labai jau primena Zabuden kazkoki Biblijini varda.As linkes interpretuoti,kaip "netikras meriarxis".Jeigu pradesim zydiskai skaityti abu vardus iseis REMI TEN ir NE DUBAZ.Ka pirmieji startegai tuo norejo pasakyti?
Hanzos klestėjimo laikais vokiečiai (saksai) žemaičiai Danijos karalių Valdemarą vadino Woldemer.Priesaga -mer yr būdinga olandų ir vokiečių žemaičių vardams ir pavardėms-Detmer(s),Elmer,Woltmer,Hilmer ir t.t.Skandinavų kalbose ši priesaga turi atitikmenį -mar: Hjalmar,Valdemar,Ing(e)mar,Dagmar,Götmar ,Volmar ir t.t. Ši priesaga (-mari) sen.vokiečių aukštaičių ir sen. skandinavų ( -mærr) kalbomis reiškia "garsus".
Sisebut,
Rekkared,palyg. sen. fryzų Redbad.anglosaksų Aelfred
Sventila (šis ypač),
Geila,
Rikimer -Riki-karalystė + garsi (palyg. vokiečių žemaičių Woldemer,Woltmer
Judila,
Sisenand, -palig. sen. vok. aukštaičių Fridunand (Ferdinand)
Xintila,
Tulga,
Xindasvint,
Rekkesvint,
Vamba,-palyg. anglosaksų Wamba
Ranosind ....
Buras:

"Mera Bizantijoje maždaug 20 raitelių tagmų, 5000 kareivių."
----------------------------

Jei žodis "mera" - "mer" pakliuvo į senovės baltų kalbas iš Bizantijos, tai tokiu atveju jis turėjo reikšti maždaug "karvedys", "karo vadas". O pirmieji sandai varduose irgi turi kažką konkretaus reikšti.

Rikis - lot. rex - germanų ir prūsų rik - "karalius", "kunigaikštis", "genties vadas".

O štai ką reiškia Neti- ?

Skaitomiausios naujienos




Į viršų