Trečioji didžiausia pasaulio alaus darykla "Heineken", kaip ir buvo tikėtasi, pranešė apie vangų 2003 metų pelną ir įspėjo investuotojus, kad silpnas doleris labai sumažins jos pelningumą 2004 metais.
Kompanijos generalinis direktorius Thony Ruys (Tonis Reis) žurnalistams pareiškė, kad vien tik nuvertėjęs doleris 2004 metų pelną iš pagrindinės veiklos sumažins 130 mln. eurų, o grynąjį pelną - 85 mln. To nepadengs net pelno iš tiesioginės veiklos augimas.
Svarbi JAV rinka šiuos metus pradėjo "labai gerai", tačiau dar per anksti pateikti visų 2004 metų prognozę, teigė T. Ruys.
2003 metais "Heineken" grynasis pelnas atitiko prognozes ir buvo 798 mln. eurų. Kompanijos pelnas iš pagrindinės veiklos sudarė 1,22 mlrd. eurų. Tuo tarpu agentūros Reuters apklausti analitikai prognozavo maždaug 795 mln. eurų grynąjį pelną ir 1,3 mlrd. pelną iš pagrindinės veiklos.
Minėtu laikotarpiu pardavimai šoktelėjo nuo 8,48 mlrd. eurų iki 9,25 mlrd. "Heineken" 90 proc. apsisaugojo nuo dolerio įtakos 2004 metams, tačiau, anot jos, jei doleris ir toliau silps, 2005 metais grynasis pelnas sumažės dar 51 mln. eurų.Praėjusiais metais bendrovės pardavimus įtakojo pasaulio ekonomikos sulėtėjimas, karas Irake, šalta žiema Šiaurės Amerikoje bei SŪRS (SARS) virusas. Šie neigiami veiksniai nustelbė net karštos vasaros Europoje įtaką.
Tuo tarpu didesnioji konkurentė "Anheuser-Busch Cos" pranešė apie augančius pardavimus ir pelną Jungtinių Valstijų rinkoje, o antroji didžiausia pasaulio alaus pramonės įmonė "SABMiller Plc" gavo pelno daugiausiai iš jos gimtosios Pietų Afrikos rinkos.
"Heineken", kurios gaminiai žymimi "Amstel", "Tiger" ir " Murphy's" ženklais, užsiima veikla 170 šalyse ir yra antroji didžiausia alaus eksportuotoja į Jungtines Valstijas.
“Reuters”-ELTA