Kokybiška elektronika garsėjantys japonai kitų šalių pirkėjams siūlo toli gražu ne visas savo įdomybes. Užsimaniusiems patogių nešiojamųjų kompiuterių, ausinėse įmontuotų garso ar į kišenę telpančių vaizdo grotuvų, mažiausių pasaulyje skaitmeninių fotoaparatų, elektroninių vertėjų iš šunų kalbos arba kitokios egzotikos reikėtų skristi į Japoniją.
Elektroninių žaisliukų mėgėjų entuziazmu ir nusistovėjusia Japonijos gamintojų praktika skirstyti produkciją į dvi dalis - skirtą vidaus rinkai ir eksportui - pradėjo sėkmingai naudotis tarpininkaujančios kompanijos, internetu pardavinėjančios Vakarų šalių vartotojams adaptuotus Japonijos vidaus rinkos gaminius. Jų dėka vakariečiams paprastai nepasiekiamą elektroniką galima įsigyti ir Niujorke, ir Vilniuje.
Jei įdomu, kokių japoniškų gaminių dar nėra - o gal ir visai nebus - JAV ir Vakarų Europos elektronikos parduotuvėse, užsukite į “Japan-Direct.com” (www.japan-direct.com) ar “Dynamism.com” (www.dynamism.com) svetaines. Abi skelbiasi prekiaujančios naujausiais elektronikos gaminiais tiesiai iš Japonijos ir išimančios prekes iš virtualių savo prekystalių tada, kai jos pasiekia - jei išvis pasiekia - paprastas parduotuves. Pirkėjams siūlomi skaitmeniniai įrenginiai aprūpinti angliškomis vartotojo sąsajomis, instrukcijomis, Amerikai ir Europai skirtais elektros srovės adapteriais - t.y. abiejų kompanijų iniciatyva paruošti eksportui. Jiems teikiamos ir specialios vienų metų garantijos.
Atkreipdamas dėmesį į finansiškai patrauklią elektronikos gaminių rinkos nišą, kurią suformavo JAV skaitmeninių naujovių entuziastai, “The New York Times” pažymi, kad didžiąją tokių vartotojų dalį sudaro vidurinio ir aukščiausio lygio vadybininkai, kurie vertina patogius darbo įrankius ir nevengia pasipuikuoti prieš kolegas tiesiai iš Japonijos pristatytu itin mažu nešiojamuoju kompiuteriu, nematytu fotoaparatu ar kitokiu elektroniniu žaisliuku, kurio Amerikoje nei pamatysi, nei nusipirksi. Anksčiau proga parsivežti kokią keistenybę pasitaikydavo tik lankantis Japonijoje, bet ir ji būdavo susijusi su visokiomis naudojimąsi apsunkinančiomis išlygomis, tarp kurių svarbiausia, žinoma, buvo neviltį keliantys hieroglifai.
Pasak dienraščio, tarp paklausiausių į Vakarus neeksportuojamų Japonijos elektronikos prekių yra nešiojamieji kompiuteriai, kainuojantys mažiausiai po 2000 dol. Juos labai mėgsta amerikiečių vadybininkai, nes šie įrenginiai, palyginti su tokiais pat rinkoje esančiais JAV kompanijų produktais, yra nepalyginamai mažesni ir patogesni. Antai tik internete prieinamas “Sony Vaio PCG-U3”, kuris minėtose parduotuvėse pardavinėjamas po 1699 ir 1899 dolerius, sveria mažiau nei 0,9 kg, yra tik 18 cm pločio, bet jėga nenusileidžia gerokai didesniems konkurentams: jame yra 933 MHz procesorius, 256 MB atminties ir 20 GB kietasis diskas. Pasak “Japan-Direct.com” pardavimų vadovo Randy Parkso, japoniškų nešiojamųjų kompiuterių gamintojai nuo savo kolegų Amerikoje skiriasi tuo, kad orientuojasi į mobilią visuomenę ir kuria tikrai patogius nešiotis kompiuterius, o vakariečiai daugiausiai dėmesio kreipia į gaminio kainą.
Tik Japonijos rinkai skirti gaminiai išties yra brangesni. Visi gerai žino, kad japonai tiesiog pamišę dėl techninių naujovių, tad naujus produktus vidaus rinkai tiekiantys gamintojai turi gerą progą ištirti savo tėvynainių reakciją į juos ir ieškoti būdų, kaip atpiginus gamybą pasiūlyti juos ir Vakarų šalių vartotojams.
Regis, 345 dolerius internete kainuojantis delninio kompiuterio dydžio “Sharp” vaizdo grotuvas MT-AV1, kurį prijungus prie televizoriaus galima įsirašyti iki valandos trukmės laidą ir ją vėliau peržiūrėti nedideliame įrenginio skystųjų kristalų ekrane, dar laukia savo valandos. Kaip ir “Prospect” gaminama 199 dolerių kainuojanti “Auksinė dėželė” - įrenginys, pašalinantis DVD diskų apsaugą, kad vartotojai asmeniniam naudojimui skirtus filmus galėtų persirašyti į įprastą VHS vaizdajuostę. Ar 179 doleriais įkainotas “Takara” elektroninis vertėjas iš šunų kalbos, atpažįstantis ir paaiškinantis skirtingas jūsų keturkojo emocijas. Eksporto politiką formuojantys japonų gamintojų rinkodaros specialistai užsieniečiams taip pat dar nesiūlo ir radijo bangomis valdomo maždaug 112 g sveriančio žaislinio malūnsparnio, kuris gali skraidyti ir patalpoje (652 dol.) ar ausinėse įmontuoto “Sony” MP3 grotuvo už 446 dolerius. O jei pasidairius į juos ir jūsų akyse atsirastų japonų technikos aistruoliams būdingas spindesys, ne bėda: suaugusiems skirti žaislus tiesiai iš Japonijos galima parsisiųsti ir į Vilnių ar Pakruojį. Žinoma, tai, kaip sakoma, kainuoja, bet ko nepadarysi norėdamas išsiskirti.