Britai miestiečiai dar niekada nebuvo labiau nutolę nuo kaimų ir didžioji dalis britų jau nebeturi jokio supratimo, iš kur atsiranda jų kasdienė duona. Apklausa parodė, kad beveik 90 proc. žmonių nežino, kad alus gaminamas iš miežių, penktadalis nežino, kad jogurtas gaminamas iš pieno, o daugiau kaip dešimtadalis mano, kad Didžiojoje Britanijoje auga ryžiai.
Tai įrodžiusi naujausia tyrimų bendrovės "Taylor Nelson Sofres" apklausa buvo atlikta tuo metu, kai šalyje buvo pradėta naujoji kampanija, kuria siekiama iš naujo supažindinti miestiečius su kaimu.
Apie du trečdalius apklaustųjų nežino, kad cukrus gaminamas iš Didžiojoje Britanijoje auginamų runkelių. Daugiau kaip trečdalis nesuvokia, kad vyšnios auga jų gimtojoje šalyje, ir beveik vienas iš dešimties apklaustųjų nežino, kad Didžiojoje Britanijoje auginami pomidorai ir svogūnai.
Vieno tūkstančio žmonių apklausoje taip pat paaiškėjo, kad mažiau nei dešimtadalis respondentų žino, jog didžiąją dalį produktų, suvartojamų Didžiojoje Britanijoje, išaugina britų žemdirbiai.
Pagal kelių grupių, įskaitant Nacionalinę žemdirbių sąjungą (NFU) ir Kaimo žemės ir verslo asociaciją, pradėtos kampanijos "Rūpinkitės britų žemės ūkiu" planą, miestiečiai bus kviečiami apsilankyti kaime ir gauti daugiau žinių apie maistą.
Be to, žemės ūkio klausimus pradėjo nagrinėti populiarios britų radijo ir televizijos programos.
Kampanijoje aktyviai dalyvaujantis NFU generalinis direktorius Richardas Macdonaldas (Ričardas Makdonaldas) pareiškė tikįs, kad kampanija padės žmonėms atrasti savo šaknis kaime.
"Šiandienos pasaulyje pagrindiniai faktai apie maisto gamybą ir kaimą jau nebeperduodami iš kartos į kartą, - teigia jis. - Ši kampanija turi padėti žmonėms atrasti savo šaknis kaime ir parodyti jiems, kad jie turi labiau vertinti dalykus, kuriuos kadaise mes visi suprasdavome instinktyviai".
“Reuters”-ELTA