Ramutė PEČELIŪNIENĖ
Praėjusį penktadienį iš ryto dangus buvo gerokai apniukęs, tačiau vos įdienojus sušvito saulė - tokio puikaus oro labiausiai laukė Kaune, Dariaus ir Girėno oro uoste, susirinkęs gausus būrys autobusų ir tolimųjų reisų vairuotojų. Jau aštuntąjį kartą čia vyko tarptautinis tolimųjų reisų vilkikų ir tarpmiestinių autobusų vairuotojų meistriškumo konkursas-varžybos. Šįkart prie starto linijos stojo net 86 dalyviai iš Kauno, Vilniaus, Klaipėdos ir kitų Lietuvos vietų. Šio didžiulio ir gana sklandžiai "sustyguoto" renginio organizatoriaus Lietuvos nacionalinės vežėjų automobilių asociacijos "Linava" generalinis sekretorius Valdas Gilys neslėpė, jog idėja surengti tokias varžybas kažkada kilo VĮ "Saugus ratas" vadovui, gerai žinomam žurnalistui Valdui Vilūnui. Minėta įstaiga renginio organizavimu rūpinasi iki šiol...
V. Gilys pripažino, jog tolimųjų reisų automobilių vairuotojų profesija yra gana sunki ir kuo toliau, tuo labiau tampa nepopuliari, tokių vairuotojų pastebimai mažėja, tad pagrindinis šio renginio tikslas - skatinti vairuotojus dirbti šį darbą bei siekti meistriškumo... Paprastai geram specialistui svarbiausia gerai žinoti ne tik saugaus eismo taisykles, bet ir Europos šalyse keliamus reikalavimus, nes greita orientacija, sugebėjimas skubiai rasti išeitį iš sudėtingų situacijų pasiekiama kartu su patirtimi... Todėl renginio pradžioje didžiausias dėmesys buvo skirtas teorinių žinių patikrinimui. Išlaikę šį egzaminą vairuotojai lipo į vilkikų bei autobusų kabinas ir rodė tai, ką kuris sugebėjo. Pirmą kartą minėto konkurso istorijoje prie vilkiko kabinos vairo sėdo vienintelė moteris. "Taurus ekspres" atstovė tolimųjų reisų vairuotoja Tatjana Reinikova išdrįso stoti į lygią kovą su stipriosios lyties atstovais. Beje, organizatoriai tvirtino, jog šis renginys - pirmiausia šventė vairuotojams ir jų šeimos nariams...
Stebint dalyvių figūrinio vairavimo varžybas neretai kūnu perbėgdavo šiurpuliai - juk kiekvienas vairuotojas norėjo pasiekti kuo geresnių rezultatų, tiksliai ir kuo greičiau įvykdyti užduotis... Dideliu greičiu atlikdami staigius posūkius galingų vilkikų ratai skėlė kibirkštis, asfalte palikdami tamsius vėžių vingius... Kai kurias žiūroves moteris tokie vaizdai gerokai gąsdino, tačiau kitos nuoširdžiai stebėjosi nesitikėjusios, ką gali ir moka išdarinėti jų vyrai... Na, o kol vyko varžybos - didžiuliame oro uosto plote skambėjo muzika, vyko konkursai, įvairios rungtys vaikams ir suaugusiems, gardžius kvapus skleidė verdamos kareiviškos košės (tuo pasirūpino Kauno Vytauto Didžiojo Jėgerių bataliono grandinės) ir kepamų šašlykų ar ant grotelių čirškinamų dešrelių kvapas. Vyrai, kaip paprastai, gaivinosi šaltu alumi. Tiesa, konkurse dalyvavę vairuotojai galėjo atsigerti šio putojančio gėrimo tiktai baigę varžybas - prieš startą visi buvo patikrinti alkotesteriais... Visiems šventės dalyviams - tiek vaikams, tiek jų mamytėms ir tėveliams, buvo pasiūlyta nemažai malonių užsiėmimų - jie galėjo nemokama pakilti oro balionu (tiesa, toli nuskristi nebuvo galimybės, nes Kauno oreivių klubas, dovanojęs šį malonumą, balionus laikė pririštus prie žemės), iš paukščio skrydžio pasižvalgyti po Kauno apylinkes (norinčius nemokamai skraidino lėktuvas, prieš tai po laikinąją sostinę gerokai išreklamavęs "Linavos" nacionalinę vežėjų asociaciją), per dieną buvo suorganizuotos net dvi nemokamos pusantros valandos trukmės ekskursijos po Kauno senamiestį. Kauniečių šis pasiūlymas pernelyg neviliojo, tačiau juk čia buvo suvažiavę žmonės iš visos Lietuvos ir pasižvalgyti po Kauno senamiestį jiems buvo tikrai įdomu...
Kaip visuomet, labiausiai švente džiaugėsi vaikai, todėl visi drąsiai lipo į lauko estrados sceną ir atsakinėjo į mažųjų pamėgto herojaus, piratų kapitono Flinto klausimus. Jiems teko įvykdyti gana nesudėtingas užduotis ir už tai gauti apdovanojimus. Nors rengėjai tikėjosi, jog, pasižiūrėję vilkikų slalomo rungtį bei pamatę galingus, gražiai išpuoštus vilkikus visi norės tapti tolimųjų reisų vairuotojais, tačiau beveik visi konkurso dalyviai nė kiek nemeluodami tikino norį būti policininkais. Flintas padarė išvadą, jog greičiausiai vaikams patinka policininkų uniforma arba noras už baudas pasipildyti kišenes...
Kova tarp vilkikų ir tarpmiestinių reisų autobusų vairuotojų vyko iki vakaro. Vyrai liejo prakaitą ne be reikalo - nugalėtojų laukė gana solidūs prizai (iš viso jų buvo net 40). Šešiems laimingiausiems buvo padovanota maždaug penkių tūkstančių litų vertės žvejybos įranga, valtys, tiek pat kainuojantis dviratis. Nemažai prizų įsteigė ne tik šventės organizatoriai, bet ir rėmėjai. Savo apsilankymu šventės dalyvius pagerbė Seimo narė Kazimira Prunskienė (rengėjai tikina, jog ji iki šiol ji nepraleido nė vieno tokio konkurso), Kauno meras Arvydas Garbaravičius, kiti valdžios atstovai. Šventės saugumą garantavo saugos tarnyba "Trikampis žiedas" bei policija. Visą laiką aerodromo teritorijoje budėjo net keletas greitosios pagalbos ekipažų, pasirengusių bet kurią minutę suteikti reikalingą medicininę pagalbą...
Varžybų organizatoriai neslėpė, jog azartiški vairuotojai išsiprašė drago lenktynes, kurios visų žiūrovų kraują gerokai praturtino adrenalinu. tačiau svarbiausia, jog viskas baigėsi laimingai, be nemalonių įvykių - svarbiausia, jog nepavirto nė vienas automobilis. Beje, toks nelaimingai pasibaigęs vilkiko skrydis užfiksuotas 1998 metais, dėl to rengėjai šiek tiek supaprastino slalomo varžybų užduotis, priversdami dalyvius trasoje labai neįsijausti ir sumažinti greitį...