REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorei „Klaipėdos nafta“ ruošiantis išpirkti SGD laivą iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ trečiadienį Vyriausybė iš esmės pritarė laivo-saugyklos „Independence“ registravimui Lietuvoje.

Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorei „Klaipėdos nafta“ ruošiantis išpirkti SGD laivą iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“ trečiadienį Vyriausybė iš esmės pritarė laivo-saugyklos „Independence“ registravimui Lietuvoje.

REKLAMA

„Klaipėdos nafta“ pranešė, kad laivas-saugykla jos nuosavybe taptų 2024 metų pabaigoje, o perimant jo valdymą laivas būtų registruotas Lietuvos jūrų laivų registre ir jam būtų suteikta Lietuvos vėliava.  

Pasak  „Klaipėdos naftos“ generalinio direktoriaus Dariaus Šilenskio, nors kitose jurisdikcijose taikomas lankstus ir universalus reguliavimas, dėl Klaipėdos SGD terminalo svarbos ir reikšmės nuspręsta pasirinkti sudėtingesnį registracijos kelią.  

„Įvertinus Klaipėdos SGD terminalo svarbą bei reikšmę, renkamės kiek sudėtingesnį, bet labiausiai priimtiną kelią mūsų pirmam nuosavam SGD laivui-saugyklai „Independence“ (...), o geriausiai nepriklausomybę simbolizuoja ant šio terminalo laivo plazdanti lietuviška trispalvė”, – pranešime teigė D. Šilenskis. 

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu „Independence“ registruotas Singapūro laivų registre bei turi šios šalies vėliavą. 

„Buvo įvertintos kelios galimos alternatyvos, tačiau galutiniame etape svarstyta tarp Maršalo salų, kurių laivų registre yra registruota daugiausia SGD laivų-saugyklų, Singapūro, kurio laivų registre yra registruotas „Independence“, ir Lietuvos jūrų laivų registro“, – nurodė Energetikos ministerija. 

REKLAMA

Iki šiol Lietuvos jūrų laivų registre buvo registruojami nepavojingus krovinius vežantys laivai, jame neregistruotas nė  vienas SGD dujovežis ar laivas-saugykla su išdujinimo įrenginiu.

Teigiama, jog reikia peržiūrėti reikalavimus registruotiems laivams ir jų įguloms, nes dėl SGD laivų-saugyklų darbo specifikos dabartinis reguliavimas iš esmės eliminuoja galimybę pasirinkti būtinos kompetencijos ir stažo įgulos narius.

Preliminariu vertinimu, dėl to  Seimo rudens sesijoje reikėtų priimti Saugios laivybos ir Prekybinės laivybos įstatymo pakeitimus. Pakete galėtų būti sprendžiami ir „Independence“ registravimui Lietuvoje aktualūs klausimai.

REKLAMA
REKLAMA

„Klaipėdos naftos“ akcininkai vasario pabaigoje pritarė „Independence“ įsigijimui iš „Hoegh LNG“, iš kurios jis nuomojamas nuo 2014 metų, o sutartis baigsis 2024 metų pabaigoje.

„Independence“ išpirkimo kaina yra 153,5 mln. JAV dolerių (be PVM, šios dienos kursu – apie 145 mln. eurų). Rinkos reguliuotojo suderinta išpirkimo kaina siekia iki 138,4 mln. eurų (be PVM), ji neturi viršyti 160 mln. eurų (su PVM) – tokią sumą įmonei yra paskolinęs Šiaurės investicijų bankas. 

Pernai per Klaipėdos SGD terminalą importuota 62 proc. viso dujų kiekio, skirto Lietuvos, Baltijos šalių ir Suomijos vartotojams. Daugiausiai dujų buvo importuota iš JAV. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų