REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Panašu, kad „Volvo Ocean Race“ jachtų lenktynių aplink pasaulį šeštajame etape varžovai stengiasi išlošti ne taktiniais sprendimais, bet laivo greičiu. Nuo etapo starto praėjo jau beveik dvi savaitės, o visa varžybų flotilės vis dar laikosi vienoje krūvoje. Todėl dabar kiekviena įgula meta didžiausias pastangas, kad surastų tą aukso viduriuką, kuriame laivas prie tų pačių sąlygų plaukia greičiausiai. Vienintelio lenktynėse plaukiančio lietuvio Roko Milevičiaus komandai „Team Brunel“ kol kas tai sekasi – jie išsiveržė į flotilės priekį ir kone bortas į bortą plaukia su didžiausiais savo konkurentais - „Abu Dhabi Ocean Racing“ bei kinų „Dongfend Race Team“.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu lenktynių flotilė yra įveikusi lygiai pusę šeštojo etapo distancijos, prieš dieną kirto pusiaują ir atsidūrė Šiaurės pusrutulyje maždaug ties Prancūzijos Gviana.

REKLAMA

„Pastarosios dvi dienos pas mus itin smagios. Plaukiasi greitai, vėjas palankus, žodžiu, „šampaninis“ buriavimas. Tik yra viena bėda! Tai žolės, kurias mes praminėm saragoso žolėmis. Jų čia tiek daug, kad jau antra para neišsikrapštom – pastoviai kimba ir kas 15 minučių reikia bandyti nukrapštyti nuo vairo. Visas denis irgi pasidengęs žolėm, atrodom kaip Kalėdinė girlianda. Matosi, kad visos komandos turi tas pačias problemas,“ – iš jachtos rašo Rokas Milevičius.

REKLAMA
REKLAMA

„Dabar plaukimas be galo įdomus, nes šalia matai konkurentus ir gali reaguoti į kiekvieną greičio pokytį,“ – pridūrė lietuvis buriuotojas.

 Šis nuolatinis konkurentų stebėjimas ir reakcija į menkiausius jų sprendimus, pavyzdžiui, burių keitimą, leidžia laivams laikytis drauge ir išvengti didelių atsilikimų, tačiau kartu – ir aiškių išsiveržimų į priekį.

„Kai laivai varžosi tokiu nedideliu atstumu ir visi bijo imtis bent kiek drąsesnio savarankiško sprendimo, kad neatsiliktų. Tačiau anksčiau ar vėliau ateina metas būti narsiam ir mėginti. Tai nebūtinai pasiteisins, tačiau tokiose varžybose – tai vienintelis būdas aiškiai išsiveržti į priekį“,- teigia „Team Alvimedica“ navigatorius Willas Oxley.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto „Volvo Ocean Race“ meteorologas prognozuoja, kad artimiausiu metu komandos turės pasirinkti tarp labiau pakrantinio ir labiau jūrinio kurso ir tai gali išskirstyti jachtas. Pirmasis kursas žada stipresnę palankią vandenyno srovę, tačiau antrasis – šiek tiek stipresnius vėjus, taigi abu turi savų privalumų ir trūkumų.

Šiuo metu flotilė plaukia tokia tvarka:

1. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai)

2. Team Brunel (Olandija) – 0,5 jūrmylės iki lyderio

3. Dongfeng Race Tema (Kinija) – 1,2 jūrmylės iki lyderio

4. MAPFRE (Ispanija) – 3,0 jūrmylės iki lyderio

5. Team Alvimedica (JAV) – 22,6 jūrmylės iki lyderio

6. Team SCA (Švedija) – 31,6 jūrmylės iki lyderio

Nepamiršta ir žemės tradicijų

Palyginus nesudėtingos buriavimo sąlygos leido Roko Milevičiaus komandai trumpam atitraukti susirūpinusius veidus nuo horizonto ir skirti keletą minučių pažymėti tradicinę olandų Karaliaus Dieną. Šią šalį atstovauja „Team Brunel“ komanda, olandų kilmės yra ir jachtos kapitonas Bouwe Bekkingas.

REKLAMA

Šią dieną Olandijoje visa, kas įmanoma, nudažoma ir aprengiama oranžine spalva, vyksta eisenos ir koncertai, organizuojami turgūs, žaidžiami žaidimai. Pastaruosius išbandė ir „Team Brunel“ komandos nariai.

 

Tikimasi, kad šešto etapo finišą Niuporte (JAV) įgulos pasieks gegužės 6-9 dienomis. „Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų