REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo birželio pradžios 12 butų sostinėje gyveno be karšto vandens – atsakingi asmenys esą juos ignoravo, nors pastarieji tikina, kad negavo pranešimų, o problema buvo taip sudėtingai sprendžiama, kad prireikė net 3 mėnesių.

Nuo birželio pradžios 12 butų sostinėje gyveno be karšto vandens – atsakingi asmenys esą juos ignoravo, nors pastarieji tikina, kad negavo pranešimų, o problema buvo taip sudėtingai sprendžiama, kad prireikė net 3 mėnesių.

REKLAMA

Vienos iš nukentėjusių teigimu, savivaldybė nesiteikė spręsti problemos, o už namą atsakinga bendrovė gyventojus ignoravo. Visą vasarą gyventojai vandenį turėjo šildytis virduliais, kad galėtų išsiprausti ar išsiskalbti.

Galiausiai išaiškėjo, kad ištisus mėnesius be šilto vandens vilniečiai gyveno dėl nesusipratimo socialiniame bute.

Visą vasarą be karšto vandens

Į tv3.lt redakciją kreipėsi moteris, gyvenanti ne kur kitur, o Vilniaus centre, Naujamiestyje, netoli Vingio parko. Sunku patikėti, bet name, kuriame ji gyvena, 12 butų – jau 3 mėnesius be karšto vandens. 

Vilnietė papasakojo, kad dar birželio pradžioje name įvyko karšto vandens vamzdyno avarija. Avarinė tarnyba vandenį užsuko ir liepė kreiptis į namo administratorių, kuris šiuo atveju yra bendrovė „Mano būstas“.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau moteris tikino, kad „Mano būstas“ visą vasarą gyventojus maitino tik pažadais, o atėję santechnikai sakydavo, kad niekas čia nieko nedarys.

REKLAMA

„Mes visą vasarą be karšto vandens: nei nusiprausti, nei kažką išsiplauti, turime vandenį šildytis ant dujinės viryklės arba elektriniame virduly.

Savivaldybė sakė – „ne mūsų reikalas, yra namo administratorius, su juo ir aiškinkitės“. O „Mano būstas“, kai paskambini, pasakai problemą ir adresą – numeta ragelį“, – rašė pasipiktinusi moteris.

Ji pamini, kad 12 butų yra be karšto vandens jau nuo birželio 4 d.

Atsakinga arba savivaldybė, arba administratorius

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patarė, kad tokiu atveju vertėtų išsiaiškinti, kokiu pagrindu administratorius teikia paslaugas gyventojams.

REKLAMA
REKLAMA

Tarnyba įvardijo, kad jeigu „Mano būstas“ yra paskirtas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos, tuomet gyventojai dėl kilusių pretenzijų turėtų kreiptis į ją:

„Savivaldybės paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūrą ir kontrolę atlieka savivaldybės.“

O jeigu gyventojai (ar jų deleguotas atstovas) su „Mano būstas“ yra sudarę sutartį dėl paslaugų teikimo, kilusius ginčus nagrinėtų pati VVTAT.

„Jeigu ginčą nagrinėtų VVTAT, vartotojai turėtų kreiptis raštu, pateikti paslaugų teikimo sutartį, kreipimosi į „Mano būstas“ ir bendrovės atsakymo kopijas, kitus reikšmingus įrodymus. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įvertinusi visas aplinkybes, šalių paaiškinimus ir įrodymus, VVTAT priimtų sprendimą, kuris būtų privalomas ginčo šalims“, – nurodė tarnyba.

Savivaldybė esą jokių pranešimų negavo

Vilniaus miesto savivaldybės atstovas išsiaiškino, kad šio daugiabučio namo administratorių „Mano būstas“, kuris pagal teises privalo užtikrinti pastato priežiūrą, išties paskyrė pati savivaldybė.

Vis tik jis tikina, kad, antradienio duomenimis, Vilniaus miesto savivaldybė nėra gavusi namo gyventojų pranešimų dėl nutraukto karšto vandens tiekimo, todėl savivaldybės Būsto administravimo skyriui nebuvo žinoma apie susidariusias problemas.

REKLAMA

„Šiuo atveju, nutrūkus karšto vandens tiekimui, gyventojai pirmiausia turi raštu kreiptis į „Mano būstas“, o jis, kaip administratorius, privalo nedelsdamas nustatyti gedimų priežastis ir jas šalinti“, – aiškina savivaldybės atstovas.

Anot savivaldybės, atsakymus į gyventojų prašymus administratorius privalo pateikti per 10 darbo dienų. Jei patalpų savininkų atsakas netenkina arba jie atsakymo išvis negauna, tuomet savininkai gali kreiptis į savivaldybę, kad būtų patikrinta, kaip administratorius vykdo namo techninę priežiūrą. 

„Priminsime, kad tokių pranešimų Vilniaus miesto savivaldybė nėra gavusi“, – teigė atstovas.

REKLAMA

Savivaldybės bute nelegaliai užsuko vandenį

Žurnalistų kalbintas bendrovės „Mano būstas“ komunikacijos grupės vadovas Paulius Ugianskis pasidalino gerąja žinia – po trijų mėnesių, praėjusios savaitės pabaigoje (t.y. rugsėjo mėnesio pradžioje), vandens tiekimas pagaliau buvo atstatytas.

„Ir jeigu ne tam tikrų asmenų neatsakingumas ir savavaliavimas, problemos su vandens tiekimu apskritai nebūtų buvę“, – kalbėjo namo administratoriaus atstovas.

Jis papasakojo, kad viename iš butų, kuris yra socialinis ir priklauso savivaldybei, prieš keletą mėnesių mirė ten gyvenęs asmuo. P. Ugianskio teigimu, nežinia kodėl, bet kažkas (galbūt socialinis darbuotojas) bute užsuko vandens ventilius, o namo administratoriaus apie tai neinformavo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Maža to, jis pabrėžia, kad ventiliai įrengti savavališkai – pažeidžiant galiojančias taisykles. Pašnekovas pažymi, kad dėl šių aplinkybių kentėjo visas namas, nes buvo nutrauktas vandens tiekimas.

„Mūsų specialistai ilgai vargo, kol pagaliau nustatė priežastį. Teko tikrinti vamzdynų būklę, vaikščioti po butus, bendrauti su kitomis tarnybomis. Galiausiai paaiškėjo, kad vandens nebuvimo priežastis yra ne gedimas, o neatsakingo poelgio pasekmė“, – situaciją komentavo „Mano būstas“ atstovas.

 O Vilniaus savivaldybė tikina neturinti duomenų, kad  karšto vandens tiekimas namo gyventojams buvo nutrauktas dėl sklendės uždarymo Vilniaus miesto savivaldybei priklausančiame bute.

REKLAMA

„Jeigu „Mano būstas“ nustatė, kad bute yra neteisėtai įrengta sklendė, jis turėjo organizuoti tokios sklendės pašalinimą“, – sakė savivaldybė.

Išsiaiškino, koks tai butas – kalti bus patraukti atsakomybėn, nukentėjusiems atlyginta žala

Neseniai savivaldybės įmonės „Vilniaus miesto būstas“ atstovai patikslino, apie kokį butą kalbama.

Jų teigimu, šis butas jų lėšomis pilnai suremontuotas 2011 m. Iškart po to buvo įkeldintas nuomininkas, dėl kurio, jo gyvenimo metu, jokių nusiskundimų negauta.

2022 m. kovą, mirus nuomininkui, butas grąžintas „Vilniaus miesto būstui“.

„Siekiant išvengti galimos žalos kitiems gyventojams, įmonės darbuotojas priėmimo metu visada užsuka vandens ir kitus ventilius. Jokių nusiskundimų dėl šio buto iki šiol „Vilniaus miesto būstas“ nebuvo gavęs.

REKLAMA

Dėl karšto vandens nebuvimo nepranešė ir naujai įkeldintas nuomininkas, kuris bute gyvena nuo liepos mėnesio“, – komentavo įmonės atstovai.

Jie tikino, kad po žurnalistų laiško „Vilniaus miesto būstas“ skubiai susisiekė su namo administratoriumi ir aiškinasi, pasak „Mano būstas“ darbuotojų, „neteisėtai“ įrengto ventilio aplinkybes.

„Išsiaiškinus aplinkybes, bus sprendžiamas klausimas dėl kaltų asmenų patraukimo atsakomybėn ir gyventojų patirtos žalos atlyginimo“, – pranešė „Vilniaus miesto būstas“ atstovai.

Musu valdininkai ,nezino desne ka veikia kaire. Dykaduoniai ir tinginiai nes gauna atlyginima ne uz darba ,bet uz tai kad jie ten sedi .
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų