REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pamažu į Vilniaus savivaldybės viešąjį transportą įvedama naujoji el. bilieto sistema kol kas susiduria su rimtomis problemomis. Jau dabar aišku, kad kitaip nei buvo planuojama popieriniai bilietai apyvartoje liks mažiausiai iki 2013 m. sausio 1 d. Ateinančią savaitę taip pat turėtų oficialiai įsigalioti ir miesto tarybos nutarimas, pagal kurį grąžinami senieji vienkartinių viešojo transporto bilietų tarifai.

REKLAMA
REKLAMA

Galima manyti, kad vieningos el. bilieto sistemos visam viešajam miesto transportui įvedimas dar šiek tiek nutolo. Visgi didžiausia problema kalbant apie privačių vežėjų įtraukimą į bendrą tinklą yra ne techninės problemos ar reikalingų investicijų paieška, o neišspręsta kompensacijų mokėjimo tvarka.

REKLAMA

Kaip pažymėjo Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis, savivaldybių institucijų teisės ir pareigos kompensuoti susidarančius nuostolius vežant keleivius vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusų (troleibusų) maršrutais įtvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2010 m. liepos 20 d. įsakymu patvirtintame nuostolių, patirtų vykdant keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų įsipareigojimus, kompensacijos apskaičiavimo tvarkos apraše.

REKLAMA
REKLAMA

„Šio aprašo 6 dalyje numatyta, kad vežėjų patirti nuostoliai kompensuojami iš savivaldybių biudžetų pagal viešųjų paslaugų teikimo sutartis, sudarytas tarp vežėjų ir kompetentingų įstaigų. Pagal šias sutartis vežėjai, pasibaigus ataskaitiniam kalendoriniam mėnesiui, iki kito mėnesio 20 dienos pateikia kompetentingoms įstaigoms patirtų nuostolių, susidariusių dėl keleivinio kelių transporto viešųjų paslaugų reguliaraus susisiekimo maršrutuose“, ‒ dėstė vežėjų atstovas.

To paties aprašo 8 dalyje numatyta, kad kompetentingos įstaigos,įvertinusios vežėjų ataskaitas ir kitus papildomus dokumentus, iki to paties mėnesio pabaigos kompensuoja vežėjų patirtus per praėjusį mėnesį nuostolius dėl keleivių vežimo vietinio (miesto ir priemiestinio) reguliaraus susisiekimo autobusų ir troleibusų maršrutais. „Labai gaila, tačiau tenka konstatuoti, kad šiandien sostinės savivaldybė šio įsakymo tikrai nesilaiko. Išmokos smarkiai vėluoja“, ‒ komentavo S. Matulionis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors sostinės savivaldybės atstovai deklaruoja, kad vieningo e.bilieto sistema pradės veikti nuo naujųjų metų, sostinės vežėjų asociacija linkusi laikytis nuomonės, kad  pilnu pajėgu pradės funkcionuoti ne anksčiau kaip 2015 m.

„Savivaldybė neturi finansinių galimybių, privatiems vežėjams prisiėmus įsipareigojimus teikti kelių transporto viešąsias paslaugas reguliaraus susisiekimo maršrutais, kompensuoti susidariusius nuostolius įsakymo nustatytais terminais. Pagal dabartinę e.bilieto sistemą keleiviams numatyta prievolė tik įlipant atsižymėti e.bilietą, bet keleivis neprivalo išlipant atsižymėti. Dėl to neįmanoma bus nustatyti per 30 ar 60 min. e.bilieto galiojimo laiką, kokio vežėjo paslaugomis naudojosi keleivis ir kaip paskirstyti pajamas“, - savo argumentus dėstė S. Matulionis.

REKLAMA

Neaiškumų kelia dar ir tai, kad terminuoto bilieto apskritai nėra prievolės žymėti, todėl nėra aišku, kaip bus skirstomi pinigai tarp savivaldybės vežėjo ir kitų vežėjų, kurie ateis į bendrą el. bilieto sistemą. Anot S. Matuliono, įtraukiant privačius vežėjus į vieningą sistemą, būtinas pereinamasis laikotarpis, kad keleiviai apsiprastų su eismo tvarkaraščių pakeitimais.

„Esame už keleivių saugumą, už kokybišką aptarnavimą, už mažesnius transporto „kamščius“ Vilniaus mieste. Mes už tai, kad viešojo transporto sistema, būtų patraukli keleiviui. Norint visa tai pasiekti, tarp savivaldybės ir privataus vežėjo reikalingas dialogas, kurio mums niekaip nepavyksta pasiekti“, ‒ konstatavo miesto vežėjų asociacijos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų