REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos vairuotojai dėl permainingų orų susiduria su sudėtingesnėmis eismo sąlygomis. Kai termometrai rodo žemiau nulio, susiduriama su reiškiniu, vadinamu juoduoju ledu, kuris yra ypač klastingas, kartais jis atneša net mirtinas avarijas.

Lietuvos vairuotojai dėl permainingų orų susiduria su sudėtingesnėmis eismo sąlygomis. Kai termometrai rodo žemiau nulio, susiduriama su reiškiniu, vadinamu juoduoju ledu, kuris yra ypač klastingas, kartais jis atneša net mirtinas avarijas.

REKLAMA

Dažniausiai su juo susiduria tiltais ir viadukais važiuojantys vairuotojai, kai nepamatę ledo kelyje nesuvaldo automobilio. Jei vasarą kelias būna arba šlapias, arba sausas, tai šaltuoju metų laiku prisideda dar du veiksniai – sniegas ir ledas. Juodasis ledas yra klastingas reiškinys, kurio neįvertinus pasekmės dažnai būna itin skaudžios.

Perspėja vairuotojus: pavojai tyko kelyje

Galimi ledo pavojai pasireiškia kelyje. Ypač klastingas gali pasirodyti „juodasis ledas“, kuris pasak vairavimo instruktorės Olgos Židovlenkovos, dažniau pasireiškia vietose, kuomet eismas nėra toks intensyvus – miesto pakraščiuose ar naktį.

REKLAMA
REKLAMA

O. Židovlenkovos teigimu, šis ledas pavojingas tuo, kad vairuotojams gali būti sunku vizualiai atpažinti ar asfaltas yra paprasčiausiai šlapias, ar pasidengęs ledu.

REKLAMA

„Reikia pasižiūrėti eismo intensyvumą, tikrinti oro temperatūrą, o tokiose vietovėse, kuriose renkasi drėgmė, galbūt šalimais yra miškai, pelkės – tuomet asfaltas džiūsta žymiai prasčiau“, – perspėja vairavimo instruktorė.

Patikrinti ar asfaltas išties yra pasidengęs ledu reikėtų stabdymo būdu, tačiau vairavimo instruktorė perspėja, kad negalima daryti staigių judesių su vairu.

Tikrinti asfaltą taip pat reikėtų tiesiame kelyje, o ne įkalnėje ar nuokalnėje. Taip pat vairuotojai turėtų apsižiūrėti ar šalia jų nėra kitų automobilių, kad stabdant nebūtų sukelta avarinė situacija.

REKLAMA
REKLAMA

„Auksinė taisyklė vairuojant žiemą – nestabdyti staigiai ir pradėti stabdyti žymiai anksčiau. Nepamirškite, kad jei automobilis pradėjo tampytis į vieną ar kitą pusę, tai visada vairu galima tai pakoreguoti, tik svarbiausia nepersukti ir nepavėluoti koreguoti važiavimo krypties“, – sako O. Židovlenkova, kuri priduria, kad svarbiausia, jog esant ledui, vairuotojai vengtų staigumo, o visi atliekami vairavimo manevrai būtų apgalvoti iš anksto.

Ledas pavojingas ant vandens telkinių: lipantys turėtų įsitikinti ar jis yra pakankamai tvirtas

Lietuvos priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (Toliau – PAGD) skelbia, jog lipantys ant ledo turėtų įsitikinti ar jis yra pakankamai tvirtas, kad galėtų išlaikyti žmogų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ledas laikomas tvirtu, jei jo storis yra daugiau nei 7 centimetrai, o norint išlaikyti žmonių grupę – 12 centimetrų. Ledu einant grupei žmonių, tarp jų turėtų būti išlaikomas bent 5 metrų atstumas. Pabrėžiama, jog tvirtas ledas turi mėlyną arba žalią atspalvį.

PAGD perspėja, kad pastebėjus išmindžiotą taką – verčiau eikite juo, kadangi šis takas jau išbandytas. Venkite eiti per apsnigtas vietas, kadangi po sniegu ledas yra trumpesnis. Primenama, jog ledas silpnesnis ir prie kranto.

 Su savimi taip pat reikėtų turėti lazdą, kuria nuolatos reikėtų tikrinti ledo storumą, o pamačius ant ledo išsiliejusį vandenį būtina tuojau pat grįžti į krantą. Eiti reikia čiuožiant, o esantiems su slidėmis reikėtų atsisegti slidžių įtvirtinimus bei neprakišti rankų pro slidžių lazdų kilpas.

REKLAMA

Ką daryti įlūžus?

PAGD nurodo, kad įlūžus svarbu išlaikyti savitvardą ir nepanikuoti. Būtinai lipkite atgal ant ledo iš tos pusės, iš kurios atėjote, kadangi ten ledas yra tvirtesnis. Ant ledo lipkite išskėtę rankas bei kuo daugiau krūtine užgulkite ant ledo. Tuomet ant ledo užkelkite vieną koją o vėliau kitą.

PAGD primena, kad tik išlipus iš eketės, jokiu būdu iš karto nesistokite, o kuo toliau nusiridenkite į tą pusę, iš kurios atėjote. Pasiekus krantą, bėkite iki šiltos vietos, kad kūnas kuo greičiau sušiltų.

Kaip padėti skęstančiam?

PAGD aiškina, kad pamačius skenduolį, praneškite, kad skubate jam padėti. Prie susidariusios eketės geriausia artėti šliaužiant ir plačiai ištiesus rankas, geriausiu atveju, po savimi pasitieskite slides ar lentą.

REKLAMA

Nešliaužkite prie eketės krašto, kad paduotumėte ranką skęstančiajam, kadangi ledas išlaiko žmogų tik už 3-4 metrų nuo eketės, tad rizikuojate įlūžti pats. Ištieskite lazdą ar slidę arba meskite virvę ar tvirtai surištus šalikus skęstančiajam.

Jei yra keli gelbėtojai, galite padėti vienas kitam paimdami vienas kitą už kojų ir sudarydami grandinę iki eketės. Ištraukus skenduolį, šliaužkite kuo toliau nuo eketės ir pristatykite jį į šiltą vietą. Ten jį perrenkite sausais rūbais, sušildykite, o prireikus, suteikite pirmąją medicinos pagalbą.

Asociatyvi nuotrauka (nuotr. Broniaus Jablonsko)

Pilną informaciją galite pasiskaityti PAGD internetiniame puslapyje: https://pagd.lrv.lt/lt/ugniagesiai-pataria/kaip-elgtis-ant-ledo/

PAGD duomenimis, nuo gruodžio 1 dienos iki vasario 26 dienos ugniagesiai gelbėtojai atliko 19 gelbėjimo darbų ant ledo, per kuriuos buvo išgelbėti 8 žmonės ir ištraukti 8 skenduoliai.

Aš visada į skylę pataikau.
Ei hipsteriai, gal gana jau USA straipsnius perrašinėti? Lietuvoje būna plikledis, o ne black ice.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų