REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Skaitmeninės vairavimo teisės, vairuotojų tinkamumo dalyvauti eisme įsivertinimas ir daugiau dėmesio pėstiesiems, – tai keletas vairavimo teisių taisyklių pakeitimų, kuriems praėjusį trečiadienį pritarė Europos Parlamentas.

Skaitmeninės vairavimo teisės, vairuotojų tinkamumo dalyvauti eisme įsivertinimas ir daugiau dėmesio pėstiesiems, – tai keletas vairavimo teisių taisyklių pakeitimų, kuriems praėjusį trečiadienį pritarė Europos Parlamentas.

REKLAMA

Atsižvelgdami į tai, kad ES keliuose kasmet žūsta apie 20 tūkstančių žmonių, europarlamentarai naujomis vairavimo teisių taisyklėmis siekia padidinti eismo saugumą ir jas pritaikyti prie žaliosios ir skaitmeninės pertvarkos.

Europos Parlamento (EP) nariai siekia, kad vairuotojai būtų geriau pasiruošę vairavimui įvairiomis oro ir kelio sąlygomis bei galėtų tinkamai įvertinti riziką, kurią gali kelti pėstieji, vaikai, dviratininkai ar elektrinių paspirtukų naudotojai.

Todėl jie siūlo vairavimo egzaminuose tikrinti būsimų vairuotojų žinias apie vairavimą apsnigta ar slidžia kelio danga, mobilaus telefono naudojimo, aklosios zonos, išlipimo iš transporto priemonės rizikas bei apie automobilių pagalbinių vairavimo sistemų privalumus.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal taisyklių projektą, vairavimo teisės motociklams ir automobiliams galiotų bent 15 metų, o sunkvežimiams ir autobusams – 5 metus.

Europarlamentarai nepritarė Europos Komisijos pasiūlymui riboti teisių galiojimą vyresniems žmonėms, nes jų įsitikinimu būtina vengti diskriminacijos ir sudaryti jiems lygias sąlygas judėti ir dalyvauti ekonominiame ir socialiniame gyvenime.

REKLAMA

EP nariai sutiko, kad išduodant ar atnaujinant vairuotojų teises asmenys patys įsivertintų jų tinkamumą vairuoti, ir paliko ES valstybėms apsispręsti, ar reikalauti medicininės patikros, pavyzdžiui, regos ar širdies būklės įvertinimo.

Europarlamentarai nori, kad ES valstybės dėtų daugiau pastangų informuojant visuomenę apie psichinius ar fizinius signalus, dėl kurių asmeniui gali kilti pavojus vairuojant transporto priemonę.

Pagal ES taisyklių projektą pradedantiesiems vairuotojams būtų taikomas bent dviejų metų bandomasis laikotarpis, kurio metu būtų griežtai ribojamas  alkoholio vartojimas prie vairo ir būtų taikomos griežtesnės baudos už kelių eismo pažeidimus.

REKLAMA
REKLAMA

Siekdami spręsti profesionalių vairuotojų trūkumo iššūkį, europarlamentarai sutiko, kad jau nuo 18 metų būtų leidžiama vairuoti vilkikus ar mažuosius autobusus (iki 16 vietų), tačiau tik tuo atveju, jei kartu asmuo turės profesinės kompetencijos pažymėjimą.

Be to, automobilius ar vilkikus galės vairuoti ir 17-mečiai, tačiau tik tuo atveju jei šalia važiuos ir patyrę vairuotojai.

Europarlamentarai galiausiai pritarė tam, kad vairuotojams būtų sudaryta galimybė gauti skaitmenines vairuotojų teises kartu su jų popierine versija.

Tokias skaitmenines teises, kurios galiotų visoje ES, būtų galima naudoti išmaniajame telefone.

ES vairuotojų teisių peržiūrai trečiadienį pritarė 339 EP nariai, 240 nepritarė, o 37 susilaikė. Tolesnį taisyklių derinimą po birželio 9 d. vyksiančių Europos Parlamento rinkimų perims naujasis Parlamentas.

pasirodo jokia ES nereikalauja tu medicininiu pazymu,cia kiekvienos salies reikalas.Musu idiotai kaip visad bega prieky traukinio.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų