REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kas antram Lietuvos gyventojui kalbos klaidos įmonių interneto svetainėse, įvairiuose dokumentuose ar reklaminėse priemonėse asocijuojasi su prastu bendrovės įvaizdžiu. 63 proc. gyventojų nuomone, taisyklinga rašyba turėtų vienodai rūpintis tiek verslo, tiek valstybinių institucijų atstovai. Tokie duomenys paaiškėjo kalbos technologijų bendrovės „Tilde IT“, pristačiusios lietuvių kalbos klaidų tikrintuvą „Tildės Biuras“, užsakymu tyrimų bendrovei „Vilmorus“ atlikus visuomenės nuomonės apklausą.

Kas antram Lietuvos gyventojui kalbos klaidos įmonių interneto svetainėse, įvairiuose dokumentuose ar reklaminėse priemonėse asocijuojasi su prastu bendrovės įvaizdžiu. 63 proc. gyventojų nuomone, taisyklinga rašyba turėtų vienodai rūpintis tiek verslo, tiek valstybinių institucijų atstovai. Tokie duomenys paaiškėjo kalbos technologijų bendrovės „Tilde IT“, pristačiusios lietuvių kalbos klaidų tikrintuvą „Tildės Biuras“, užsakymu tyrimų bendrovei „Vilmorus“ atlikus visuomenės nuomonės apklausą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaidos atbaido labiausiai išsilavinusius ir turtingiausius

Iš pusės gyventojų, manančių, kad netaisyklingas lietuvių kalbos vartojima kenkia įmonių įvaizdžiui, didžioji dalis (63 proc.) yra įgiję aukštąjį išsilavinimą ir gauna didžiausias pajamas (58 proc.). Tuo tarpu gyventojai, turintys nebaigtą vidurinį išsilavinimą ir mažiausias pajamas, su šiuo teiginiu sutiko beveik du kartus rečiau (atitinkamai 35 proc. ir 43 proc.). Didelių skirtumų tarp vyrų ir moterų vertinimų apklausos duomenys neparodė – šiek tiek dažniau neigiamai klaidas vertina moterys (53 proc.) negu vyrai (49 proc.).

REKLAMA

„Kaip ir galima numanyti, dažniausiai neigiamai bendrovių daromas klaidas reprezentacinėse priemonėse vertina aukštąjį išsilavinimą turintys gyventojai. Ši gyventojų grupė dažnai sudaro svarbią bendrovių tikslinės auditorijos dalį, tad rengiant informaciją apie įmonę reikėtų pasirūpinti, kad joje neliktų rašybos ar gramatikos klaidų, kurios gali atbaidyti potencialius klientus“, - sako „Tildės Biuro“ atstovė Renata Špukienė.

REKLAMA
REKLAMA

Tyrimo duomenys taip pat parodė, kad penktadalis gyventojų bendroves, paliekančias rašybos klaidų, vertina kaip nepatikimas, ir tik dešimtadalis (9 proc.) mano, jog tokios klaidos nekenkia įmonių įvaizdžiui. 23 proc. gyventojų, dažniausiai turinčių nebaigtą vidurinį išsilavinimą, prisipažino tokių klaidų visai nepastebintys.

Neigiamai veikia tiek verslo, tiek valstybinių institucijų įvaizdį

Remiantis tyrimo duomenimis, gyventojams nesvarbu, kokios srities – verslo ar valstybinių institucijų – atstovai daro klaidų; tai vienodai svarbu abiejų sektorių organizacijoms. Šiam teiginiui dažniausiai pritaria aukštąjį išsilavinimą turintys jauniausi (iki 29 m.) gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi, nors dauguma gyventojų teigia, kad taisyklingai rašyti vienodai svarbu tiek verslui, tiek valstybinėms institucijoms, keliskart daugiau yra manančių (29 proc. lyginant su 4 proc.), jog tuo labiau rūpintis turėtų pastarosios.

Anot R. Špukienės, programinės įrangos paketo „Tildės Biuras“, padedančio taisyklingai vartoti lietuvių kalbą naudojantis kompiuteriu, pardavimo duomenys rodo kiek kitokią tendenciją – labiau savo rašyba rūpinasi verslo negu valstybinio sektoriaus atstovai.

„Šiuo metu 50 proc. „Tildės Biuro“ naudotojų sudaro verslo įmonės, apie 40 proc. – valstybinės , o dešimtoji dalis atitenka fiziniams asmenims. Apskritai susidomėjimas rašybos tikrinimo programomis auga, nes dauguma bendrovių supranta, kad klaidos tekstuose neigiamai veikia jų įvaizdį“, - teigia Renata Špukienė.

Reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa atlikta 2014 m. gegužės mėnesį. Jos metu apklausta 1002 vyresni negu 18 metų šalies gyventojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų