REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lojalūs klientai sulaukia didesnių sąskaitų ir baudų, o naujiems vartotojams bendrovės negaili ypatingų pasiūlymų. Žurnalo „Times“ cituojamas tyrimas atskleidė, kad aštuonis metus draudimo kompanijai ištikimas vairuotojas draudimo įmokoms sutaupytų 19 proc., jei nuspręstų ją pakeisti.

Lojalūs klientai sulaukia didesnių sąskaitų ir baudų, o naujiems vartotojams bendrovės negaili ypatingų pasiūlymų. Žurnalo „Times“ cituojamas tyrimas atskleidė, kad aštuonis metus draudimo kompanijai ištikimas vairuotojas draudimo įmokoms sutaupytų 19 proc., jei nuspręstų ją pakeisti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nauji klientai yra pritraukiami nuolaidomis ir specialiais užsakymais, o seniausiems, lojaliausiems ir geriausiems klientams yra atsidėkojama sąskaitomis, kurios laikui bėgant auga. Tai standartinė televizijos ir mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjų praktika. Jie pabrėžia, kad jų produktams ar paslaugoms taikomi ypatingi įkainiai naujiems klientams vietoje to, kad pasakytų, jog ilgalaikiams ir nesiskundžiantiems klientams jie taiko baudas“, – sako straipsnio autorius Bradas Tuttlas.

REKLAMA

Jis pastebi, kad vartotojai gali sutaupyti, jei skiria šiek tiek laiko paieškai ir pakeičia paslaugų teikėją. Tyrime nagrinėtu atveju per metus tai vidutiniškai sudaro 194 JAV dolerius (apie 500 litų). „Tie patys principai taikomi ir vartotojams, norintiems geriausių mobiliojo ryšio, mokamos televizijos ar kitų abonentinių paslaugų kainų“, – teigia B. Tuttlas.

Tyrimo išvadoms iš dalies pritaria telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas. „Viskas priklauso nuo to, koks santykis sieja bendrovę ir vartotoją. Jei bendrovė rūpinasi vartotoju ir stengiasi dėl jo nemažiau nei dėl naujo kliento, tai būdamas lojalus klientas nepraloš. Tačiau visiškai neteisinga, jei bendrovė išnaudoja klientą nieko jam neduodama ar net „pririšdama“ ilgalaike sutartimi“, – sako „Bitės“ vadovas.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pastebi, kad kai kurie Lietuvos operatoriai vis dar taiko tokias sutartis. „Vartotojai yra tikinami, kad renkasi mažiausius pokalbių tarifus, tačiau jiems nepasakoma, kad laikui bėgant paslaugų kainos sumažės greičiau nei baigsis jų sutartis. Jos nutraukti jiems neapsimokės dėl įvairių baudų, vadinamų „administravimo“ mokesčiais, ir šie vartotojai permokės“, – teigia Ch. Robbinsas.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvos rinkoje per du metus pokalbių minutės kaina mažėja apie 40 procentų. Dėl to klientai, turintys sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais per metus bendrai gali permokėti iki 42 mln. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pernai „Bitės“ užsakyta apklausa atskleidė, kad 79 proc. mobiliojo ryšio vartotojų Lietuvoje mano, kad telekomunikacijų paslaugos turėtų būti teikiamos be sutarčių su ilgalaikiais įsipareigojimais. Taip pat beveik pusė tyrimo dalyvių teigė, jog tokios sutartys jiems kelia nepasitenkinimą nepriklausomai ar jie yra pasirašę šiuos susitarimus, ar ne.

Telekomunikacijų paslaugų vartotojų apklausą apie sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais atlikto rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ pernai metų rugsėjį. Žurnalo „Times“ straipsnį galima rasti čia, o jame cituojamo tyrimo rezultatus čia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų