• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žiedinių lenktynių „Ring Challenge“ organizatoriai prisijungė prie Lietuvos policijos rengiamo reido, kuriame buvo vykdoma greičio kontrolė. Prasižengę vairuotojai šį kartą buvo ne tik nubausti, bet ir apdovanoti kvietimu į šeštadienį, gegužės 17 dieną vyksiančias varžybas Kačerginės Nemuno žiede, kad pamatytų pavyzdį, kur ir kaip reikia lėkti saugiai bei atsakingai.

15

Žiedinių lenktynių „Ring Challenge“ organizatoriai prisijungė prie Lietuvos policijos rengiamo reido, kuriame buvo vykdoma greičio kontrolė. Prasižengę vairuotojai šį kartą buvo ne tik nubausti, bet ir apdovanoti kvietimu į šeštadienį, gegužės 17 dieną vyksiančias varžybas Kačerginės Nemuno žiede, kad pamatytų pavyzdį, kur ir kaip reikia lėkti saugiai bei atsakingai.

REKLAMA

Nors Lietuvos keliuose gausu greičio matavimo priemonių, policija nuolat vykdo greičio kontrolę miestų gatvėse ir šalies keliuose, vairuotojų, mėgstančių paspausti dešinį pedalą ten, kur to daryti nederėtų, vis vien gausu.

REKLAMA
REKLAMA

Štai trečiadienį, gegužės 14 dieną per valandą Laisvės prospekte Vilniuje įkliuvo dešimt smarkiai greitį viršijusių pažeidėjų. Tik šį kartą „laimingieji“ gavo ne tik nuobaudas už greičio viršijimą, bet ir kvietimą į šeštadienį Kačerginės Nemuno žiede vyksiantį „Ring Challenge“ Lietuvos žiedinių lenktynių sezono atidarymą, kad galėtų pažiūrėti, kaip dešinį pedalą spaudžia patyrę vairuotojai, o galbūt ir patys saugiai galėtų iškrauti susikaupusį adrenaliną, išbandyti savo jėgas ir automobilį ten, kur tą daryti legalu – trasoje.

REKLAMA

Lenktynių diena – tiek pat, kiek bauda

Diena trasoje tikrai nepakenktų didžiausią greičio viršijimo rezultatą reido metu užfiksavusiam vaikinui su dailiu, juodu 4-os serijos BMW kupė. Jis Laisvės prospekto atkarpoje, kurioje leidžiamas greitis yra 60 km/val lėkė net 96 km/val greičiu.

Gatvėje, kuria juda didelis automobilių srautas, važiuoja viešasis transportas, šalia vaikšto pėstieji, tai yra pavojinga. Tuo tarpu Nemuno žiede jokių ribojimų nėra, galima lėkti, kiek leidžia automobilis ir gebėjimai. Už tokį greičio viršijimą vairuotojas gali gauti iki 170 eurų baudą. Ne ką brangiau kainuoja startinis mokestis į „Time Attack“ discipliną „Ring Challenge“ varžybose, kurioje joje yra kategorija mėgėjams, leidžianti lenktyniauti visiškai standartiniais automobiliais.

REKLAMA
REKLAMA

Gatvėse greitį viršijęs vaikinas su tuo pačiu BMW galėtų išvažiuoti į saugią trasą, kurioje nuolat budi visos saugumo tarnybos, ir tapti pilnaverčiu Lietuvos žiedinių lenktynių mėgėjų čempionato dalyviu. Jam tereikia šalmo, automobilyje pritvirtinti 2 kg svorio gesintuvą, ir administracinės komisijos metu išsiimti vienkartinę licenciją. Tiesa, kaip rodo organizatorių praktika, pirmaisiais metais gatvės lakstūnams apie podiumą svajoti nereikėtų, bet mokytis būtų iš ko: išsiskirstę į grupes „Ring Challenge“ skirtingomis trasos konfigūracijomis lenktyniauja tiek mėgėjai, tiek ir profesionalai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Greituoliai, kuriems trasa neįdomi

Čia pat ne vien sportinio, bet ir efektyvaus bei sklandaus vairavimo galėtų pasimokyti ir 93 km/val greičiu keleivę vežęs taksistas su „Toyota Prius“. Vis tik ne vieną dešimtmetį Vilniaus gatves šlifuojantis ir savimi pasitikintis vyriškis neparodė didelio susidomėjimo.

REKLAMA

Reido metu nustebino moterys. Tiek greičiu, tiek ir stabilumu. Trys vairuotojos, vairavusios pirmosios kartos 1-os serijos BMW, „Nissan Qashqai“, ir elektrinę „Hyundai Kona“ Laisvės prospektu nuo kalno leidosi 92 km/val greičiu.

Tiesa, ne visoms joms pavyko vykdyti pareigūnų komandas ir saugiai sustoti į aikštelę, teko laikinai užtverti eismo juostą, kad šios galėtų atbulomis grįžti, ir įsukti į aikštelę, bet ir ten vienai moteriškei reikėjo padėti išmanevruoti automobilį, su kuriuo ji ką tik mieste lėkė greičiau, nei leidžiama užmiesčio kelyje.

REKLAMA

Visoms joms taip pat buvo įteikti kvietimai į savaitgalį vyksiančias lenktynes, kuriose galės pamatyti, kaip sklandžiai automobiliai gali manevruoti tarpusavyje lėkdami posūkiu pusantro šimto kilometrų per valandą greičiu. Tiesa, viena kvietimo kategoriškai atsisakė. Ta, kuriai pirmiau ne į lenktynes, o į vairavimo mokyklą reikėtų sugrįžti.

Gatvėje prioritetai automobilių tobulinimui kitokie, nei trasoje

Kaip bebūtų keista, kvietimą į „Ring Challenge“ entuziastingai priėmė „Toyota Prius“ modeliu maistą pristatantys atvykėliai iš artimųjų rytų, kurie Vilniuje važiavo 84 km/val greičiu. Jiems pareigūnai taip pat patarė pasikeisti sutrūkinėjusias ir suskilinėjusias žiemines padangas, kurių protektorius tik vos atitiko leidžiamą 1,6mm ribą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Geriau lenktynėse nei gatvėje savo gebėjimus galėtų pademonstruoti ir baltu, išdailintu BMW E60 87 km/val greičiu važiavęs jaunuolis. Dyzeliniai 3 litrų BMW varikliai vis dar naudojami ilgų nuotolių lenktynėse, kurios užbaigs pirmąjį „Ring Challenge“ etapą, tačiau jose, priešingai nei „Time Attack“ disciplinoje, gali dalyvauti tik sportui ruošti automobiliai, taigi vietoje dailių buferių, slenksčių ir didelių ratų reikėtų investuoti į saugos lankus, sportinę sėdynę, sportinius stabdžius, arba geriausia – kitą kėbulą, nes sunkūs 5-os serijos BMW yra labiau tinkami ilgoms greitoms ir komfortiškoms kelionėms magistralėse, nei greičio demonstravimui vingiuotoje trasoje, ar tuo labiau – gatvėje.

REKLAMA

Greitis lenktynėse kuria gerą šou

Kone 100 km/val greičiu mieste lakstantys vairuotojai kelia pavojų aplinkiniams, tuo tarpu dvigubai greičiau lenktynių trasoje su sportiniais automobiliais važiuojantys lenktynininkai sukuria išskirtinį, adrenalino kupiną šou.

Pavyzdį, kur ir kaip reikia lėkti automobiliu, parodys ir Lietuvos Policija. Savo jėgas Nemuno žiede išbandys pareigūnas Marius Žiukelis. Lenktynėse jis ne naujokas, adrenalino semiasi ralio varžybose BMW automobiliu, tuo tarpu „Ring Challenge“ jis važiuos organizatorių ir „Zestino Baltic“ parūpintu priekiniais ratais varomu automobiliu.

REKLAMA

Tai žymi žiedinių lenktynių Lietuvoje organizatorių ir Lietuvos Policijos bendradarbiavimo pradžią. Ateityje numatoma dar daugiau reidų ir kitokių projektų, kurie ragins greičio mėgėjus rodyti savo sugebėjimus ir automobilius tam skirtose vietose.

Tuo tarpu šį šeštadienį pirmajame „Ring Challenge“ etape Kačerginės Nemuno žiede rato rekordus sumušti bandys daugiau nei pusšimtis dalyvių: „Time Attack“ sesijose dalyvaus tiek mėgėjai, tiek profesionalai, o nuo pietų prie starto linijos stos ir rekordinis sprinto, lenktynių dėl pozicijų, dalyvių kiekis.

Žiūrovams rekomenduojama į Nemuno žiedą atvykti būtent per pietus: per pusdienį spės pamatyti tiek sprinto kovas, tiek paskutinius „Time Attack“ sesijų važiavimus, galės išmėginti savo jėgas lenktynių simuliatoriuose, vaikus pradžiuginti batutais. Taip pat Baltijos žiedinių lenktynių čempionas Tomas Jatkevičius vienu iš greičiausių BMW automobiliu teiks „Lenktynių taksi“ paslaugą, ir drąsiausius galės pravežti trasoje „Time Attack“ sesijų metu, tarp kitų dalyvių.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų