• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sraigtasparnio katastrofa Baltijos jūroje, per kurią praėjusį trečiadienį, kovo 26-ąją, žuvo du Lietuvos karinių oro pajėgų (KOP) lakūnai, įvyko ne dėl technikos gedimų, o dėl pilotų klaidingai nustatyto sraigtasparnio aukščio.

REKLAMA
REKLAMA

Tokias išvadas ketvirtadienį pateikė KOP sraigtasparnio "Mi-8" avarijos Baltijos jūroje priežastis ir aplinkybes tyrusi komisija.

REKLAMA

"Komisijos užduotis buvo ištirti avarijos priežastis ir pateikti rekomendacijas, kaip ateityje reikėtų to išvengti", - spaudos konferencijoje sakė krašto apsaugos ministras Linas Linkevičius.

"Techninių sraigtasparnio gedimų nėra nustatyta, tai nebuvo avarijos priežastis, taip pat nenustatyta ir pažeidimų ruošiantis skrydžiui", - sakė ministras.

REKLAMA
REKLAMA

Iššifravus sraigtasparnio skrydžio duomenis fiksavusių prietaisų parodymus, paaiškėjo, kad skrydžio metu oro sąlygos buvo geros, matomumas - pakankamai geras, jūros bangavimas - nulinis, vandens temperatūra - 1 laipsnis šilumos, oro - 0 laipsnių.

Anot ministro, vėjas katastrofos metu buvo nestiprus - 4-5 metrai per sekundę, tačiau vėjas buvo nepastovus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Avariją lėmė žmogiškasis faktorius - sutapo daugelis aplinkybių, taip pat ir meteorologinės sąlygos - taip kartais atsitinka", - sakė L. Linkevičius.

Be to, ministro teigimu, sraigtasparnio įgula didesnį dėmesį skyrė vizualiam padėties virš vandens stebėjimui ir per vėlai užfiksavo, kad aukštis virš vandens paviršiaus - per žemas, kad būtų įmanoma išvengti katastrofos.

REKLAMA

Avarijos priežastis tyrusios komisijos pirmininkas pulkininkas Zenonas Vegelevičius žurnalistams teigė, kad laiku iš jūros ištraukus "juodąsias dėžes" - išliko visi jų parodymai, kurie kruopščiai ištirti.

Karinių jūrų pajėgų sraigtasparnis per gelbėjimo pratybas į jūrą nukrito kovo 26-ąją. Per katastrofą žuvo įgulos vadas majoras Alvidas Brazlauskas ir borto-technikas viršila Edmantas Vizbaras, trys gelbėtojai ir vienas įgulos narys buvo išgelbėti.

Komisijos teigimu, E. Vizbaras nespėjo išsigelbėti, nes sraigtasparniui pradėjus grimzti, nesugebėjo atsisegti diržų. Įgulos vadas A. Brazlauskas diržus spėjo atsisegti, tačiau dėl didelio vandens slėgio nesugebėjo atidaryti kabinos durų.

BNS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų