REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimo kontrolierius Augustinas Normantas, reaguodamas į nuolat viešojoje erdvėje pasirodančius Vilniaus miesto gyventojų skundus dėl Vilniečio kortelėje esančio elektroninio bilieto aktyvavimo tvarkos ir dėl keleivių kontrolės sostinės viešajame transporte vykdymo tvarkos (dėl galimai nepagrįsto keleivių sulaikymo stotelėje sustojusioje transporto priemonėje), pradėjo tyrimą savo iniciatyva dėl Vilniaus miesto savivaldybės pareigūnų veiksmų (neveikimo) organizuojant keleivių vežimą sostinėje.

REKLAMA
REKLAMA

Seimo kontrolierius kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, prašydamas imtis tiek teisinių, tiek organizacinių priemonių, kad keleivių kontrolė būtų atliekama važiuojančioje transporto priemonėje, nesuvaržant keleivio teisės išlipti iš stotelėje sustojusios transporto priemonės, ir sustabdyti keleivių traukimą administracinėn atsakomybėn už tariamą važiavimą be ilgalaikio bilieto, jeigu keleivis yra jį nusipirkęs, tačiau transporto priemonėje nebuvo priimtas šio bilieto aktyvavimas (iki bus patobulintas keleivių kontrolės teisinis reglamentavimas, sudarytos galimybės gauti dokumentą, patvirtinantį bilieto aktyvavimo faktą, ir pan.)

REKLAMA

Seimo kontrolierius taip pat kreipėsi į susisiekimo ministrą, prašydamas pateikti motyvuotą nuomonę dėl keleivių kontrolės Vilniaus mieste teisinio reglamentavimo pakankamumo, keleivių kontrolės vykdymo tvarkos pagrįstumo bei pateikti siūlymus, kokių priemonių būtų tikslinga imtis, siekiant užtikrinti sostinės viešojo transporto keleivių teises ir tinkamą keleivių kontrolę.

„Pastaruoju metu labai dažnai girdime vilniečių skundus dėl netinkamai veikiančios Vilniečio kortelėje esančio elektroninio bilieto aktyvavimo tvarkos. Susidaro įspūdis, kad šiuo metu daugiausia nesklandumų ir problemų kyla atsakingiausiems keleiviams, kurie įsigyja (apmoka) ilgalaikius elektroninius bilietus iš anksto, tačiau neturi galimybių jų nedelsiant juos aktyvuoti ir gauti elektroninio bilieto aktyvavimą patvirtinantį dokumentą, todėl viešojo transporto kontrolieriai juos priskiria asmenims, važiuojantiems be bilieto, skiria jiems baudas arba išlaipina iš troleibusų ar autobusų“, – teigia tyrimą savo iniciatyva pradėjęs Seimo kontrolierius.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak Augustino Normanto, vilniečiai skundžiasi ir viešojo transporto kontrolierių galimai neteisėtais veiksmais, t. y., kad kontrolieriai, užstodami stotelėje sustojusios transporto priemonės duris (arba durys iš vis neatidaromos), sulaiko keleivius transporto priemonėje, taip suvaržydami jų teisę išlipti reikiamoje stotelėje. Tokie veiksmai galimai pažeidžia žmogaus teises.

Tyrimą pradėjęs Seimo kontrolierius taip pat kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, prašydamas pateikti visą informaciją ir paaiškinimus, kaip ir kokiems tikslams naudojamos lėšos, gaunamos už įsigyjamus Vilniaus miesto viešojo transporto bilietus, motyvuoti, kodėl naują ilgalaikį bilietą galima įsigyti, sumokėti už jį (pavyzdžiui, už 30 dienų bilietą sumokant 100 Lt) iš anksto, t. y. nepasibaigus ankstesnio bilieto galiojimo laikui, tačiau aktyvuoti jį galima tik pasibaigus ankstesnio bilieto galiojimo laikui. Seimo kontrolierius taip pat klausia, kaip šiuo metu keleiviams sudaromos sąlygos gauti dokumentą, patvirtinantį, kad jie aktyvavo bilietą ir kada jį aktyvavo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Seimo kontrolierius taip pat prašo Vilniaus miesto savivaldybės atstovų nurodyti konkretų teisinį pareigūnų, atliekančių keleivių kontrolę, neleidimo keleiviams išlipti iš stotelėje sustojusios transporto priemonės (jų sulaikymo, neatidarant vidurinių ir galinių transporto priemonės durų arba pareigūnams užstojant atidarytas duris) pagrindą. Taip pat prašoma motyvuotai paaiškinti, dėl kokių priežasčių keleivių kontrolė atliekama ne važiuojančioje transporto priemonėje, o jai sustojus stotelėje, kai keleivis turi teisę iš jos išlipti.

Pasak Augustino Normanto, pradėto tyrimo tikslas – nustatyti, ar sostinės savivaldybės pareigūnai, organizuodami keleivių vežimą Vilniaus mieste, nepažeidžia žmogaus teisių į gerą viešąjį administravimą ir imasi pakankamų priemonių keleivių teisėms, naudojantis Vilniaus miesto viešuoju transportu, užtikrinti. Tyrimą numatoma atlikti per tris mėnesius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų