• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Seimas linkęs įpareigoti galingų, bet neprivalomų registruoti transporto priemonių, įskaitant elektrinius paspirtukus ir žoliapjoves, savininkus apsidrausti civilinę atsakomybę.  

Seimas linkęs įpareigoti galingų, bet neprivalomų registruoti transporto priemonių, įskaitant elektrinius paspirtukus ir žoliapjoves, savininkus apsidrausti civilinę atsakomybę.  

REKLAMA

Seimas antradienį po svarstymo priėmė tokias Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo pataisas. Už balsavo 63 parlamentarai, prieš buvo devyni, o 31 susilaikė.

Galutinis balsavimas dėl pakeitimų vyks iki Kalėdų. Pataisas reikia priimti iki gruodžio 23-osios, kad Lietuva laiku į savo įstatymus perkeltų Europos Sąjungos direktyvą.   

Finansų ministrė Gintarė Skaistė, atsakydama į kai kurių parlamentarų nuogąstavimus, kad draudikams bus sudarytos sąlygos disponuoti gyventojų sveikatos duomenimis, pareiškė, kad tai suderinta su įvairiomis institucijomis.  

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstove Laima Nagienė pareiškė, kad net ligonio artimasis, neturintis notaro įgaliojimo, negaus jokios informacijos apie jo sveikatos būklę, o biuras galės susirinkti informaciją apie bet kurio asmens sveikatą.  

REKLAMA
REKLAMA

„Darbietė“ Ieva Kačinskaitė Urbonienė įsitikinusi, kad duomenis apie gyventojų sveikatą turėtų valdyti valstybės institucijos, o ne privatus verslas.

REKLAMA

„Vis tiek yra privačių kompanijų darinys tas biuras, ir jeigu jau mes atiduodame privačioms draudimo kompanijoms administruoti tam tikras valstybines funkcijas, tai turėtumėm labai atidžiai pasižiūrėti, kokius duomenis atiduodame ir leidžiame tvarkyti“, – tvirtino parlamentarė.

Priekaištai dėl per mažai skirto dėmesio projektui

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete dirbantis socialdemokratas Julius Sabatauskas priekaištavo, kad Biudžeto ir finansų komitetas per mažai projektui skyrė dėmesio – anot jo, „normaliai nesvarstė“.  

REKLAMA
REKLAMA

„Iš pirmo karto apsvarstęs pritarė, o čia naujos redakcijos projektas. Įspūdis, kad jį rengė ne Finansų ministerija, o draudikų biuras“, – posėdyje teigė J. Sabatauskas. 

„Bus aibė pataisų, kurias atneš ministerija“, – pridūrė jis. 

J. Sabatauskas tikino, kad ateityje eismo įvykio deklaracijas bus galima pateikti tik elektroninėmis priemonėmis: „Turi būti sudaromos identiškos galimybės pildyti eismo įvykio deklaracijas tiek ranka, tiek elektroniniu būdu“. 

Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mindaugo Lingės teigimu, Transporto priemonių draudikų biuras jau administruoja elektroninę eismo įvykio deklaracijos formą, kuri yra sukurta vedlio principu ir maksimaliai atspindi popierinę formą, kuri visose Europos Sąjungos šalyse yra bendra. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Pildant deklaracijos formą informacinių technologijų priemonėmis biuras užtikrina, kad duomenys bus saugomi tinkamai, dėl formos neatitikimų nukentėjusiam trečiajam asmeniui nekils kliūčių gauti žalos atlyginimą, nebus neatitikimų dėl reikalaujamos pateikti informacijos atsižvelgiant į skirtingas elektroninių eismo įvykių deklaracijų formas“, – teigė jis.

Tuo metu socialdemokratas Gintautas Paluckas mano, kad brangs privalomos visų vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas: „Jis didės absoliučiai visiems“. 

Drausti visas transporto priemones, kurių dabar registruoti neprivaloma, tarp jų – ir elektrinius paspirtukus, galingas žoliapjoves ir kitas – įpareigoja Europos Parlamento ir Tarybos direktyva dėl motorinių transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo.

Naujos taisyklės galiotų visoms neregistruojamoms transporto priemonėms, išvystančioms iki 25 km per valandą greitį, arba iki 14 km, jeigu jos sveria daugiau nei 25 kilogramus.  

Dalgius irgi reikia apdrausti,nes tai galingas įrankis.
Tai ir dviračiams reikėtų įvesti dar ir valstybinius registracijos numerius ir tech. apžiūrą
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų