• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kovoje su nelegalių reklaminių įrenginių savininkais savivaldybės specialistai - bejėgiai. Neretai jie net nesugeba išsiaiškinti, kas yra nelegalaus stendo savininkas. Vieni verslininkai profesionalo sukurtai iškabai gaili pinigų ir ant faneros lapo ją sukuria patys. Kiti vengia mokėti rinkliavą, reklaminius stendus pastato ten, kur jiems atrodo tinkama.

REKLAMA
REKLAMA

Drausmina lipdukais

Pasak Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, netrukus bus skelbiamas konkursas nelegalių reklamų demontavimo darbams atlikti. Ne vien nelegalių reklamų, bet ir kitiems miesto tvarkymo darbams - savavališkai pastatytų kioskų, garažų - šiemet skirta apie 30 tūkst. litų.

REKLAMA

Neretai savivaldybės specialistai net nežino ir teigia, kad neturi galimybės išsiaiškinti, kas yra nelegalaus stendo savininkas. Tokiu atveju užklijuoja lipduką “Nelegali. Prašome demontuoti”.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotojo Rimanto Armono, Dubysos gatvėje daugiausiai nelegalių reklamų.

Čia yra daug privačių sklypų. Jei verslininkas sumontuoja reklaminį įrenginį ant savo nuosavybės teise priklausančio statinio sklypo, rinkliavos mokėti nereikia. Tačiau privaloma suderinti projektą su miesto vyriausiuoju dailininku. Priešingu atveju reklamos įrenginys gali būti laikomas šiukšle, teršiančia aplinką.

REKLAMA
REKLAMA

Vienos naujai atsidariusios įmonės vadovas sakė, kad jis negavo miesto dailininko “palaiminimo” reklamuoti įmonę Dubysos gatvėje, nors ir buvo pasiryžęs mokėti visus mokesčius. “Dailininkas ištraukė kažkokį seną ministro įsakymą, kad reikia švarinti miestą, ir leidimo reklamuotis nedavė”, - “Klaipėdai” sakė verslininkas. Jis pasiguodė, kad neseniai pradėjo verslą, reklama reikalinga. Esą nestovėsiąs ant kelio ir ranka nemojuosiąs, kad praneštų apie paslaugas. Todėl reklaminį stendą pritvirtino ant neveikiančio automobilio. Anot pašnekovo, dar nė vienam įstatyme nepasakyta, kad ant mobiliosios transporto priemonės negalima tvirtinti reklaminės iškabos. Anot I. Šakalienės, tai verslininkams kainuos brangiau, nei dabar paklusti reikalavimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak R. Armono, nelegalių reklamų apskaitos savivaldybėje nėra, nes tai beprasmiška. Esą situacija keičiasi kiekvieną dieną, vien po šios nakties mieste gali atsirasti naujų nelegalių reklaminių įrenginių.

Perspėję netikrino

Klaipėdos savivaldybė ragina nelegalių reklamų turėtojus nukelti savavališkai (nesuderinus su vyriausiuoju miesto dailininku, negavus savivaldybės leidimo) pastatytus reklaminius įrenginius. Neįvykdžius šio reikalavimo iki rugpjūčio 10 dienos, jie bus nukelti be papildomo perspėjimo.

Pasak R. Armono, nėra garantijos, kad verslininkai paklus savivaldybės reikalavimui nukelti nelegalius reklaminius įrenginius. Yra mero patvirtinta tvarka, kaip organizuoti savavališkų reklaminių įrenginių demontavimą arba nukėlimą. Prieš dešimt dienų savininkas turi būti apie tai įspėtas. Vienas terminas jau buvo duotas - nukelti reklaminius įrenginius iki birželio 15-osios. “Dėl objektyvių priežasčių po šito pirmo įspėjimo kol kas neorganizavome demontavimo”, - sakė R. Armonas. Tarp tokių priežasčių jis nurodė Jūros šventę, savivaldybės specialistų atostogas.

REKLAMA

Pasak I. Šakalienės, pasitaiko, kad gavę įspėjimą, verslininkai nukelia stendus, praėjus tikrinimo vajui, vėl juos sumontuoja. Tačiau vedėja įsitikinusi, kad tokių įžūlių verslininkų mažuma.

Nei labas, nei viso

Jei reklama pastatyta ant valstybei priklausančios teritorijos arba ant valstybei ar savivaldybei priklausančių statinių, nustatyta rinkliava. Per mėnesį vienas kvadratinis metras reklaminio ploto kainuoja 30 litų. Senamiestyje - brangiau.

Klaipėdos savivaldybės Finansų skyriaus duomenimis, pernai surinkta 719,6 tūkst. litų už vizualinę reklamą ant savivaldybei priklausančių objektų. Viena kompanija turi mieste apie 60 stendų ir per mėnesį sumoka apie 20 tūkst. litų rinkliavos. Licencijų skyriaus duomenimis, šiemet mieste atsirado penkios naujos įmonės, kurios pastatė reklaminius stendus. Tačiau, pasak R. Armono, nepastebima, kad rinkliavų suma didėtų, nes ilgainiui, kai kurios nors firmos finansinė padėtis pablogėja, ji už reklaminius stendus rinkliavos nebemoka ar prašo mokėjimą atidėti. Kitos iš viso dingsta, anot R. Armono, nepasakę nei labas, nei viso gero.

Ramunė Šeštokienė

“Klaipėda” (http://www.klaipeda.daily.lt)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų