REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje šiuo metu reikia ne vieno tūkstančio profesionalių vairuotojų, o darbo birža darbdaviams gali pasiūlyti tik kelias dešimtis.

REKLAMA
REKLAMA

Padėtis apsivertė

Spaudoje beveik kasdien galima rasti dešimtis skelbimų, siūlančių darbo vietas vilkikų vairuotojams. Vežėjų kompanijos, dar neseniai vairuotojams įteikinėjusios atleidimų lapelius arba mažinusios algas, dabar nežino, ką daryti.

REKLAMA

„Penkerius metus sėdėjau prie vilkiko vairo. Tačiau kai įkainiai už kilometrą nuo 0,5 lito nukrito iki 15–20 centų, darbo atsisakiau“, – „Balsas lt. savaitei“ pasakojo marijampolietis Viktoras V.

Turėdamas elektriko diplomą, darbą vėliau jis rado vienoje skirstomųjų tinklų bendrovėje.

„Dabar neuždirbu nė tūkstančio, o veždamas krovinius galiu gauti ir 5 tūkst.“, – pasakojo pašnekovas, ketinantis grįžti prie senojo darbo.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos darbo biržos vadovas Mindaugas Balašaitis, paklaustas, kokie šiuo metu paklausiausi specialistai, nedvejodamas atsakė – vilkikų vairuotojai.

„Darbdaviai nebuvo toliaregiai. Užgriuvus krizei negalvodami apie ateitį jie be gailesčio atsikratė vairuotojų. O dabar, kai padėtis gerėja, susigrąžinti juos be galo sunku“, – komentavo jis.

Eksportuoja paslaugą

Vežėjus vienijančios „Linavos“ asociacijos vadovas Algimantas Kondrusevičius įsitikinęs, kad tokia vežėjų paklausa su Lietuvos ūkio atsigavimu ir eksporto augimu nesusijusi: „Mūsų pajėgumai 10 kartų didesni nei paklausa. Lietuvos vežėjai tik eksportuoja paslaugą. Kitaip tariant, vežėjų reikia tarptautinėms kompanijoms, kurios veikia tokiose rinkose kaip Rytų Europa, Europos Sąjunga.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jis neslėpė, kad transporto paslaugas teikiančioms bendrovėms krizė „stipriai nuleido kraują“. Savo pajėgumus jos buvo priverstos sumažinti 20–25 procentų. Šiuo metu vien tik asociacijos vienijamos įmonės ieško 1 tūkst. vairuotojų, tačiau darbo birža galėjo pasiūlyti tik 20.

Vairuotojus „importuoja“

Kondrusevičius neslėpė, kad lietuviškos bendrovės gelbstisi „importuodamos“ vairuotojus iš trečiųjų šalių – Baltarusijos, Rusijos, Ukrainos.

Ekonomikos pakilimo metu buvo pasamdyta net 2,5 tūkst. svetimšalių. Šiuo metu tokių dirba 0,5 tūkst., tačiau „Linava“ jau yra gavusi Migracijos departamento leidimą ir toliau iš užsienio kviestis profesionalius vairuotojus.

Eugenija Grižibauskienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų