REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kitą savaitę pramoginį laivą „Venus S“ ketinama plukdyti į Danės upę ir statyti šalia burlaivio „Meridianas“. Laivo savininkas dideliu optimizmu netrykšta, tačiau nesigaili nusipirkęs laivą ir netgi ketina jį pakeisti labiau mūsų krašto orams pritaikytu bei modernesniu.

REKLAMA
REKLAMA

Laivo „Venus S“ operatorė - UAB „Pramogų flotilė“, kuriai vadovauja buvęs jūrininkas Rolandas Kerpys. Bendrovė laimėjo konkursą ir nuomosis dalį Danės upės krantinės, tad „Venus S“ dabar stovės tarp Biržos tilto ir burlaivio „Meridianas“. Anksčiau jis glausdavosi arba prie krantinės AB „Klaipėdos lavų remontas“, arba Klaipėdos jachtklube Smiltynėje, kur mažiausias bangavimas.

REKLAMA

Tam, kad „Venus S“ galėtų praplaukti, teks naktį pakelti abu tiltus - ir Pilies, ir Biržos. Šis klausimas bus derinamas su UAB „Viadukas“. Suprantama, kuriam laikui bus sustabdytas eismas. Susimokėti už tiltų pakėlimą teks pačiam laivo savininkui. Ta paslauga kainuos per 1000 Lt.

„Venus S“ Danės upėje stovės tik kovą ir balandį. R. Kerpys tikisi, kad miestiečiai ir svečiai per tą laiką geriau pažins laivą. Kai tik jis atsistos naujoje vietoje, netrukus jame pradės veikti kavinukė, planuojami rengti nedideli pramoginiai vakarėliai.

REKLAMA
REKLAMA

Kodėl parduoda?

Pasirodžius skelbimams, kad „Venus S“ parduodamas (pradinė kana - 600 tūkst. eurų), žmonės iškart pagalvojo, jog laivo savininkas bankrutuoja. Pasirodo, nieko panašaus.

„Kai mes pirkome „Venus S“, turėjome minčių, jeigu pasiteisins jo įsigijimas, nepasitenkinti vienu laivu. Turėdami patirties, galėtume užsiimti ne tik pramogine laivyba, bet ir prekyba“, - pasakojo R. Kerpys.

Tik parplukdę „Venus S“ iš Turkijos į Klaipėdą, jau ketino skelbti apie jo pardavimą. Marmario uoste buvo kitas laivas, brangesnis. Norima įsigyti laivą, kuris geriau tenkintų poreikius. Taigi jeigu „Venus S“ bus parduotas, iškart bus perkamas kitas panašus laivas, tik modernesnis ir labiau atitikantis Lietuvos klimatą. Pasak R. Kerpio, šiam kraštui reikia geriau šildomo laivo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savininko teigimu, „Venus S“ taip greitai niekas nenupirks. Laivas parduodamas jau keletą mėnesių. R. Kerpys irgi savąjį pirko pusę metų. Pasak jo, net jeigu dabar atsirastų klientas, norintis pirkti „Venus S“, jis, ko gero, jį čia laikytų ir visą žiemą, išplukdytų tik galbūt kitų metų pavasarį.

Nenusivylė

„Nesigailiu. Aš matau laimingas žmonių akis. Ir dabar manau, kad toks laivas Klaipėdos kraštui reikalingas“, - sako R. Kerpys.

Iš pradžių sunku buvo imtis tokio verslo, neturėta patirties. Kol kas „Venus S“ vis dar tebėra nuostolingas, nors, palyginti, buvo populiarus. Juo buvo plaukiama į įvairias išvykas, jame rengti uždari vakarėliai.

REKLAMA

Nors iš esmės R. Kerpys nėra nusivylęs pramoginės laivybos verslu, tačiau dabar nerimas vis dėlto kankina. Laivas Lietuvoje dirba jau dvejus metus ir jo veikla nuostolinga. Iki šiol savininkas galėjo finansuoti laivo išlaidas, dabar, esant tokiai ekonominei situacijai, pasak savininko, būtina dėti visas pastangas, kad laivas pats išsilaikytų.



Sąlygos ir kaštai

R. Kerpys mano, kad šiandien Klaipėdos uoste dar nėra techninių sąlygų organizuoti keliones laivu. 27 krantinė stovėti laivui netinkama, nes labai didelis bangavimas. Norint prie jos laikyti „Venus S“, reikia didžiulių pridėtinių kaštų. Be to, ta vieta nėra gausiai lankoma žmonių. Čia surinkti keleivių jis nesitiki, o tuo labiau - jachtklube. Į Danės upę laivas įplaukti negali, nes joje dirba AB „Smiltynės perkėla“ keltai. Kai jie bus iškelti, tada galbūt sąlygos bus kitokios. O kol kas „Venus S“ švartuotis arčiau tilto neturi šansų.

REKLAMA

Krantinių nuomos, turint omenyje, jeigu laivai atplaukia iš kitų šalių ir sustoja neilgam laikotarpiui, kainos, pasak verslininko, normalios. Tačiau jeigu laivas nuolatos stovi prie krantinės, naudojasi elektra, vandeniu ir t. t., susidaro labai dideli papildomi kaštai.

Tokio laivo, kaip „Venus S“, išlaikymas, turint omenyje, kad reikia mokėti atlyginimus įgulai (keturiems žmonėms), už laivo stovėjimą prie krantinės ir t. t., per dieną kainuoja 1000 litų. Pasak R. Kerpio, kai per dideli eksploatacijos kaštai, verslas žlunga. Keleiviai negali labai daug mokėti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mažiausias paketas - trumpa pažintinė kelionė „Venus S“ kainuoja 4200 Lt. Laivas užsakovui skiriamas 5 valandoms, dvi iš jų - plaukimui. Visos dienos kelionė Nida- Mingė - 10-11 tūkst. Lt, o iki Juodkrantės - 6-7 tūkst. Lt.



Apžvalginės ekskursijos

Pernai gegužę „Venus S“ turėjo labai daug darbo, o liepą ir rugpjūtį užsakomųjų reisų sumažėjo. Mat dažniausia laivą užsisako įmonės, organizacijos kokiam nors renginiui. Vasarą jų darbuotojai atostogauja. Užsakomųjų reisų pastaruoju metu yra sumažėję ir dėl to, kad žiema, ir dėl ekonominės situacijos. Daugiau skambučių dėl užsakymų tikimasi sulaukti balandį.

REKLAMA

Iki gegužės „Venus S“ stovės prie krantinės Danės upėje, o paskui ją paliks iki sezono uždarymo, t. y. rugsėjo pabaigos. Gegužę ketinama organizuoti laivu „Venus S“ apžvalgines keliones po Klaipėdos uosto akvatoriją.

„Norėtųsi, esant geram orui, žmones išplukdyti ir į jūrą, nutolti mylią nuo kranto, kad jie galėtų pamatyti Klaipėdą. Tačiau laivybos taisyklės draudžia plukdyti į jūrą daugiau kaip 12 keleivių, nesvarbu, kad „Venus S“ bilietas leidžia imti 200 žmonių. Gelbėjimosi liemenių laivas turi netgi daugiau, tačiau visų saugumo reikalavimų, kurie keliami plaukiant į jūrą, jis jau negalėtų išpildyti. Tam reikėtų laivą registruoti ne Vidaus vandenų laivų registre, o jūrinių laivų registre. Tokiu atveju aš jau nepakelčiau tos naštos“, - prisipažino R. Kerpys.

REKLAMA

Ekspertų manymu, tokiu laivu saugu būtų plukdyti į jūrą nedidelį atstumą apie 100 žmonių. Kita bėda - kranto žmonės jūroje greitai užsisupa, tad kai kuriems jų kelionė tampa diskomfortu. „Mes galėtume išplaukti už vartų, apsukti ratelį 15-20 minučių (jautrus supimui žmogaus organizmas atlaiko 20 minučių) ir grįžtume atgal. Ir tas bangavimas sukeltų užtektinai emocijų“, - sako laivo savininkas.

Iš pradžių galvota organizuoti „Venus S“ reisus iš Klaipėdos į Palangą. Paskui šios idėjos atsisakyta. Mat oro sąlygos negarantuoja nuolatinių reisų. Be to, plaukimas trunka porą valandų, ir netgi esant nedideliam bangavimui daliai žmonių kelionė taptų kančia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vardan gerų emocijų

R. Kerpys įsitikino, kad kranto žmonėms labai įdomu klausytis pasakojimų apie jūrininkų gyvenimą, jiems tai romantika. Patys išplaukę laivu į jūrą patiria labai daug gerų išgyvenimų. Tai ir paskatino jį įsigyti laivą. Iš pradžių galvojo apie mažesnį, galintį plukdyti 20-30 žmonių. Tačiau kai pamatė „Venus S“... Jis idealiai atitiko poreikius: juo galima plaukti ir į jūrą, ir į marias - iki pat Mingės kaimo.

„Mingės vaizdai... Kai žiūri iš laivo trečio denio, esančio 7-8 metrų aukštyje nuo vandens lygio, atsiveria puikūs vaizdai. Alpdavo net daug gyvenime matę žmonės. Vieną kartą plaukėme iš Mingės iki Nidos. Laive buvo milijonieriai, 30-40 naftos pramonės atstovų iš įvairių kraštų, net jie buvo sužavėti“, - pasakojo R. Kerpys.

Dalia Bikauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų