• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rolandas Kuprys
Paskutiniam „C6” nuo „Citroën” gamybos linijos išriedėjus dar 2012 m. gruodžio 19 d., gal ir būtų keista apie jį rašyti 2017-ųjų pabaigoje, praėjus net penkeriems metams, jei ne faktas, kad nors ir per tą laiką tiek PSA grupė, vienijanti prancūziškus „Peugeot”, „Citroën”, „DS” ženklus, tiek „Renault” išleido visą eilę naujų modelių, lygiaverčio „C6” pakaitalo Prancūzijoje neatsirado lig šiol.
Tiesa, bandymų būta - prezidento inauguracijos iškilmėms „PSA“ pateikė savo „Premium” segmento modelį „DS 7 Crossback”, bet jau kiek modifikuotą konkrečiai šiam tikslui. Be smulkių papildomų aukso detalių ant ratų ir salone, ir, žinoma, prezidentinės vėliavos laikiklio, automobilį nuo serijinės gamybos modelio labiausiai išskyrė jo stogas: jis tapo atidaromu, taip krosoveris transformuotas į paradui skirtą automobilį, idant Eliziejaus laukuose susirinkusi minia galėtų pamatyti savo naujojo valstybės vadovo žvilgsnį – netgi lietui pliaupiant (nepaisydamas nepalankaus oro, Emanuelis Makronas pasinaudojo praviru stogu ir gerai nusiteikęs mojavo aplinkiniams).

Rolandas Kuprys
Paskutiniam „C6” nuo „Citroën” gamybos linijos išriedėjus dar 2012 m. gruodžio 19 d., gal ir būtų keista apie jį rašyti 2017-ųjų pabaigoje, praėjus net penkeriems metams, jei ne faktas, kad nors ir per tą laiką tiek PSA grupė, vienijanti prancūziškus „Peugeot”, „Citroën”, „DS” ženklus, tiek „Renault” išleido visą eilę naujų modelių, lygiaverčio „C6” pakaitalo Prancūzijoje neatsirado lig šiol.
Tiesa, bandymų būta - prezidento inauguracijos iškilmėms „PSA“ pateikė savo „Premium” segmento modelį „DS 7 Crossback”, bet jau kiek modifikuotą konkrečiai šiam tikslui. Be smulkių papildomų aukso detalių ant ratų ir salone, ir, žinoma, prezidentinės vėliavos laikiklio, automobilį nuo serijinės gamybos modelio labiausiai išskyrė jo stogas: jis tapo atidaromu, taip krosoveris transformuotas į paradui skirtą automobilį, idant Eliziejaus laukuose susirinkusi minia galėtų pamatyti savo naujojo valstybės vadovo žvilgsnį – netgi lietui pliaupiant (nepaisydamas nepalankaus oro, Emanuelis Makronas pasinaudojo praviru stogu ir gerai nusiteikęs mojavo aplinkiniams).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prancūzijos prezidentas naudoja DS7 Sportback


Tačiau, nors ir specialiai padailintas, „DS 7” - visgi tėra SUV klasės visureigis, o tai niekaip ir niekada nebuvo asocijuojama su oficialiu valstybiniu automobiliu, ir socialiniuose tinkluose pasipylė pašaipūs komentarai, aštriai, bet tiksliai apibūdinantys situacijos grotestiškumą. Tenka pripažinti, pelnytai, juk pamatyti pvz. Vokietijos kanclerę  A. Merkel, iškilusią virš „Volkswagen Touareg” stogo (beje, jau ketvirtai kadencijai perrinkta kanclerė nėra pasirinkusi nė vieno gamintojo kaip oficialaus, taip pabrėždama savo neutralumą, tad pavyzdžių iliustracijai gali būti ir daugiau), vilties išties yra tikrai mažai.
Tuo tarpu „Citroën C6”, kaip ir kiti didieji prancūzų automobiliai, buvo gamintas (ne pritaikytas ar tik specialiai išpuoštas!) vežioti Prancūzijos prezidentus ir ministrų kabineto narius. Dar daugiau, „C6”, įkūnijantis šios prancūzų markės stilių, respektabilumą bei naujausias technologijas, buvo naudojamas vežti ir tapo oficialiu daugiau nei vieno Prancūzijos prezidento automobiliu – Jacques Chirac, Nicolas Sarkozy, tuomet François Hollande. Prezidentas Jacques René Chirac naudojo šį automobilį kaip oficialų dar iki (!) jo serijinės gamybos pradžios: 2004 metais „Citroën” gamykloje buvo pagamintas vienintelis - 3.0 litrų darbinio tūrio benzininiu varikliu varomas, su įmontuota automatine 6 laipsnių pavarų dėže - specialiai prezidentui skirtas „C6”.
Šio „Citroën” modelio gerbėjų, geriausiai suvokiančių tikrąją automobilio vertę, visai nestebina faktas, kad „C6” net ir dabar, praėjus penkeriems metams po jo gamybos nutraukimo datos, tebėra daugiau nei įprastas oficialių valstybinių priėmimų Prancūzijoje dalyvis.

REKLAMA


Kuo ypatingi didieji „Citroën”?
Visų pirma, itin savitu, drąsiai naujovišku, tikru „Citroën” stiliumi, jie atrodo skirtingai nei visi kiti kelyje; antra – jie siūlo unikalią važiavimo patirtį, visuose juose naudojama „Citroën” išgarsinusi firminė hidraulinė pakaba, kurios dėka pasiekiamas unikalus važiavimo komfortas, dažnai apibūdinamas „skrendu ant magiško kilimo” terminu, ir kurio dėka netgi ilga kelionė išlieka lengva.

Citroën DS


Vienas iš „Citroën” šedevrų, pasižymintis šiomis (ir ne tik) savybėmis ir kurio tiesiog neįmanoma nepaminėti, - visą pasaulį nustebinęs revoliucinis „DS”.
1955-tųjų metų Paryžiaus autosalone per 10 parodos dienų buvo priimta net 80.000 šio inovatyvaus, ką tik pristatyto automobilio užsakymų – tai rekordas, kurio niekas negalėjo pamušti ištisus 60 metų! „DS” išgarsėjo didžiule sėkme - per 20 gamybos metų viso buvo pagaminta 1.456.115 „ID/DS” automobiliai -  ir, žinoma, buvo tapęs geidžiamiausia Prancūzijos turtingųjų ir galingiausiųjų transporto priemone. Žurnalas „Classic & Sports Car” legendinį „Citroën DS”, šiuose rinkimuose aplenkusį „Jaguar“ ir „Ferrari“, nominavo gražiausiu visų laikų automobiliu!

REKLAMA
REKLAMA

Arūno vairuojamas Citroen DS


„Citroën CX”


1975 m., praėjus 20-čiai metų po „ID/DS”, „Citroën” prisistatė su kitu dizaino siurprizu - „CX”, kuris tais pačiais metais buvo išrinktas Europos metų automobiliu.
Presidentas Žakas Širakas (Jacques Chirac) oficialiai tebenaudojo „CX” dar daugelį metų po to, kai jo gamyba buvo nutrauka. Įdomu ir tai, kad keletas „CX” modelių priklausė Rytų Vokietijos lyderiui Erikui Honekeriui (Erich Honecker). „Citroën CX” važinėjosi ir Norvegijos karalius Haroldas V, Liuksemburgo kunigaikštis Henris, o Ispanijos karalius Chuanas Karlosas I (Juan Carlos I) „CX Prestige” automobilį padovanojo Rumunijos komunistų lyderio Nikolajė Čaušesku (Nicolae Ceauşescu) žmonai, ministro pirmininko pavaduotojai, Elenai Čaušesku. „CX” turėjo ir Portugalijos ministras pirmininkas, Danijos princas, Monako princas ir jo žmona, Čilės diktatorius Augustas Pinočetas (Augusto Pinochet), žymus gitaristas Santana (Carlos Santana) ir kt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Citroën CX 2400 Pallas


Citroën XM


Po penkiolikos metų, 1990 m. „Europos metų automobiliu“ tampa naujas prancūzų kūrinys - „Citroën XM” (gaminamas nuo 1989 m. gegužės 23 d.).
Iš žiūri komisijos daugumos narių surinkęs didžiausią balų skaičių (390), „XM” tapo aiškus apdovanojimo nugalėtojas (palyginimui – antrą vietą užėmęs „Mercedes-Benz SL” surinko 215 taškų).
„XM” dizaino koncepcija tuo metu buvo labai naujoviška – elegantiškai „Bertone“ dizaino studijos suprojektuotas automobilis pasižymėjo smailėjančiu, nepaprastai žemu priekiu, tuo metu neįprastai siaurais priekiniais žibintais, dideliais langais ir tarp daugybės naujovių, tokių kaip „Hydractive” pakaba, atsikleidžia pati skaidriausia -  „13-tasis langas”, kuris atskiria saloną nuo bagažinės. Viso buvo pagaminta 333.405 „XM” vienetai, jis buvo gana populiarus ir Lietuvos automobilininkų tarpe.

REKLAMA

Citroën XM


Le Roi est mort, vive le Roi! (išvertus iš prancūzų kalbos - „Karalius mirė, tegyvuoja karalius!”)


Nors „XM” pardavimai nebuvo geri, visgi, padrąsinta didžiųjų „Citroën” praeities automobilių, kurių dizainas ir naujoviškos technologijos padėjo markei sukurti stiprų didžiųjų automobilių paveldą, sėkmės, firmos vadovybė geriausiems savo specialistams davė užduotį sukurti pripažinimą pelniusio, bet jau senstelėjusio, gaminamo dar nuo 1989-tųjų metų, „XM” pamainą.
1999 m. pavasarį Ženevos automobilių parodoje, „Citroën” stende pirmą kartą buvo parodytas „C6 Lignage” prototipas. „XM”, kiek kamuojamo dėl vis pasitaikančių elektronikos gedimų, kylančių dėl netinkamų elektros laidų ir jungčių panaudojimo (visgi kiek bėdų kyla iš nenuvaldomo apskaitininkų noro kiek tik įmanoma sumažinti gamybos išlaidas!), gamyba buvo nutraukta 2000 m. birželį.
Buvo tikimasi, kad naujasis didysis sedanas „C6”, sukurtas remiantis „C6 Lignage” koncepcinio automobilio sedano stiliaus kėbulu, bus paleistas į gamybą iki 2000-tųjų metų pabaigos. Deja, viskas vyko ne taip sklandžiai ir pirmasis „C6” nuriedėjo nuo gamybos linijos penkeriais metais vėliau, nei „Citroën” iš pradžių planavo - tik  2005 m. lapkritį, arba - labai simboliška  - ir vėl, praėjus būtent 15 metų po ankstesnio didžiojo „Citroën” pristatymo.

Citroën C6


Bet galiausiai, 50 metų po legendinio DS išleidimo, sukurdamas abejingų nepaliekantį „C6” - „Citroën” vėl sugrįžo į high-end (aukščiausios klasės) automobilių segmentą. Su savo didinga korpusu ir dizainu „C6”, seka „Citroën”" tradicija, jame gausu rafinuotų linijų. Kaip ir jo dvasiniai protėviai, flagmanas „C6” yra iš karto lengvai atpažįstamas dėl unikalių dizaino elementų, tokių kaip bumerango formos priekiniai bei galiniai žibintai bei įgaubtas (!) galinis stiklas. Prancūzai sumontavo ir automobiliui stovint nematomą greičiui jautrų aptaką, kuris automatiškai pakyla tik važiuojant didesniu nei 65 km/val. greičiu, jo paskirtis daugiau praktinė (o taip, automobilio tiuningo gerbėjai, būtent taip ir turėtų būti!) nei estetinė - užtikrinti optimalias aerodinamines savybes ir stabilumą važiuojant dideliu greičiu bei efektyvesnį stabdymą.

REKLAMA

Citroën C6


Kuriant „Citroën C6” derintas stilius, efektyvumas ir komfortas, jame sumontuota naujos kartos hidraulinė kintamo standumo pakaba, užtikrinanti ir nepriekaištingą važiavimo komfortą, ir puikias valdymo savybes, stabilumą. Hydractive III+ pakaba automatiškai prisitaiko prie eismo sąlygų ir vairuotojo važiavimo stiliaus: sudėtinga važiuoklė sugeria visus smūgius, kylančius dėl nelygumų, arba prisispaudžia prie kelio paviršiaus; išlaiko vienodą automobilio prošvaisą, neatsižvelgiant į apkrovą.
Pažymėtina, kad „C6” yra pirmasis pasaulyje automobilis, kuriam „Euro NCAP“ komisija suteikė maksimalų keturių žvaigždučių įvertinimą už pėsčiųjų apsaugą. Kuomet automobilis pajunta susidūrimą su pėsčiuoju, yra aktyvuojamas iššokančio antvožo mechanizmas, kuris gaubtą kilsteli, suteikiant didesnį atstumą tarp variklio dangčio paviršiaus ir standžiųjų sudėtinių variklio dalių.
Gamintojas suvokė, kad „C6” bus ne masinis tautos automobilis ir tikslingai kūrė kaip tokį, be kompromisų „tikrą” senosios mokyklos „Citroën”.
Sukurtas kaip orientuota į stilių alternatyva vokiškiems „Audi” „A6”, „BMW” 5 serijos ir „Mercedes-Benz” E-Class konkurentams, „Citroën” flagmanas „C6” iš karto sulaukė didelio žurnalistų susidomėjimo ir pagyrų, buvo pastebėtas ir įvertintas netgi tolimojoje Japonijoje - „C6” buvo pripažintas geriausiu importuojamu automobiliu 2006 metais.
Visgi nebūdingai aukšta „Citroën” flagmano kaina atbaidė nemažą dalį potencialių pirkėjų, - įpratusiems stipraus vokiškų gamintojų dominavimo šiame segmente, reikia laiko pribręsti permainoms. Tenka pripažinti, ryžtis įsigyti automobilį su „neaiškia“ (dažnas vengia to, ko gerai neperpranta) pakaba, drąsos pakako ne visiems. Įsigijusieji, su retomis išimtimis, vis dar iki šiol tebesidžiaugia šio modelio išskirtinumu.
„Citroën C6”  kiekvieną trumpą kelionę paverčia proginiu įvykiu; dalinai dėka automobilio retumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Citroën C6”


Peugeot- Citroën gamykloje, įsikūrusioje šiaurės vakarų Prancūzijos mieste Renas (pranc. Rennes) ir kurioje buvo gaminami prabangūs „C6” automobiliai, dirbo 250 darbuotojų.
2007 m., pagaminus 9153 vienetus, buvo pasiektas metinės gamybos pikas, tačiau praėjus dviem metams ji krito ir paskutiniųjų penkerių gamybos metų vidurkį sudarė 1242 vnt. per metus kiekis.
„Citroën C6” buvo, tebėra ir, deja, liks gana retai sutinkamas keliuose - viso jų yra pagaminta mažiau nei 24 tūkstančiai, o likusių eksploatuojamų – dar mažiau. Tai tik dar labiau padidina modelio vertę ir susidomėjimą šiuo įstabiu automobiliu.
Valstybės įmonės „Regitra” administruojamo Kelių transporto priemonių registro šios dienos duomenimis, viso Lietuvoje yra užregistruota 185 „Citroën C6” automobiliai, iš kurių eisme dalyvauja (yra praėję tech. apžiūrą ir turi draudimą) – 166. Tarpe jų yra ir vos tik 25 tūkstančius kilometrus pravažiavęs
Citroën C6 egzempliorius, tad tikėkimės, šie paskutiniai didieji „Citroën” kelius Lietuvoje dar puoš ne vienerius metus.

REKLAMA

Citroën C6


„Citroën” išleidžią naują „C6”,  bet jis ne mums.


2016 m. balandžio mėn. „Citroën” paskelbia pradėsianti „Luxury C6” sedano gamybą Kinijos rinkai ir jį pristato Pekino automobilių parodoje.
Visgi teisingiausia būtų tiesiog apsimesti, kad šios žinios nė negirdėjome. Kodėl?
Visų pirma dėl to, kad Kinijoje gaminamas ir tik šiai rinkai skirtas „C6” (ačiū, „Citroën”, už tai! Rimtai.) neturi nė vieno iš jau aprašytų didžiųjų „Citroën” požymių – nei išskirtinio stiliaus, nei komfortiškos hidraulinės pakabos.
Mes buvome dideli senojo „C6” gerbėjai, būtent todėl mes šiek tiek nusivylėme. „Citroën” nusprendė atgaivinti pavadinimą kažkam, ko mes a) šioje šalyje negausime ir b) tikriausiai vis tiek nenorėsime.” - taip taikliai šią naujieną pakomentavo britų žurnalas „Top Gear“.
Naujasis „C6” neturi nieko bendro su jo pirmtaku ir bus parduodamas tik Kinijoje kaip gamą užbaigiantis aukščiausios komplektacijos čia gaminamas (ir brangiausias iš šioje rinkoje parduodamų) kompanijos sedanas, skirtas sudaryti konkurenciją čia parduodamiems „Volkswagen” „Phideon” ir „Audi A6” modeliams.

REKLAMA

Naujos kartos Citroën C6”


Nepaisant to, kad kinietiškas „C6” dėvi automobilio, kuris tapo žinomas dėl savo stilingos išvaizdos, pavadinimą,  o jo interjeras nusipelno pagyrų (salone perforuota oda ir šlifuota aliuminio apdaila suteikia jam elegancijos pojūtį), ir to, kad automobilis aprūpintas funkcijomis, kurių paprastai nesitikima iš mainstream „Citroën”, šio „naujojo C6” išorė toli gražu nėra įspūdinga, greičiau - nuobodi.  Bendras automobilio dizainas yra gana pilkas kaip verslo klasės automobiliui ir pernelyg jau smarkiai primena kitų gamintojų automobilių bruožus.

Hidropneumatinės pakabos eros pabaiga.


Ar sulauksime europietiškam, didžiajam „C6” pamainos? Deja, bet panašu, kad nebe.
Šiais metais nutraukta vidutinės klasės automobilio „Citroën C5“ gamyba kartu žymi ir žinomos „Citroën” hidropneumatinės pakabos eros pabaigą. Automobilių gamintojas oficialiai patvirtino, nebebus naudojamos ši „sena technologija” dėl mažo klientų poreikio ir didelių gamybos sąnaudų.
Tiesa, „Citroën” skelbiasi sukūrusi naujoviškesnę pakabos sistemą su „Progressive Hydraulic Cushions™” (PHC) technologija, kuri, pasak gamintojo, turėtų kompensuoti visus kelio nelygumus. Prieš porą mėnesių gamintojas pranešė, kad pirmą kartą Europoje ši hidraulinė pakaba bus panaudota „naująjame” t.y. atnaujintame „C4 Cactus”. Visgi tikrieji „Citroën” hidropneumatinės pakabos fanai naujieną sutiko skeptiškai ir dalis jų liks ištikimi klasikiniams, pamažu nykstantiems, bet mylimiems „DS”, „SM”, „CX”, „XM” ir „C6” bei mažesniesiems „GS”, „BX”, Xantia” ar „C5”.

Citroën C6


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų