• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dyzeliniai varikliai sportiškuose automobiliuose šiais laikais nieko nenustebins. Tačiau prieš maždaug 15 metų tokia idėja skambėjo radikaliai ir neįprastai. Tokios formulės pionieriai buvo laikomi prancūzai, tuo tarpu sportiškų automobilių segmente dominuojantys vokiečiai į tokią idėją žiūrėjo skeptiškai. Vis gi, 2002 metais „Opel“ nusprendė paeksperimentuoti ir sukurti automobilį, kurio pagalba pavyktų išbandyti dyzelinių variklių efektyvumą.
„Opel“ bendradarbiaudama su „Lotus“, 2000 metais pristatė vokiškąjį „Elise“ brolį - „Speedster“. Nors „Opel Speedster“ buvo gaminamas toje pačioje gamykloje kaip ir „Lotus Elise“, tačiau „Speedster“ buvo komplektuojamas su visiškai kitais varikliais ir buvo truputėlį brangesnis už savo brolį. „Opel“ inžinieriai pamatę galimybę sukonstruoti ką nors įspūdingo, iš D.Britanijos atsivežė „Opel Speedster“, jį išrinko ir pradėjo modifikuoti įvairiausias kėbulo, pakabos detalės.

Dyzeliniai varikliai sportiškuose automobiliuose šiais laikais nieko nenustebins. Tačiau prieš maždaug 15 metų tokia idėja skambėjo radikaliai ir neįprastai. Tokios formulės pionieriai buvo laikomi prancūzai, tuo tarpu sportiškų automobilių segmente dominuojantys vokiečiai į tokią idėją žiūrėjo skeptiškai. Vis gi, 2002 metais „Opel“ nusprendė paeksperimentuoti ir sukurti automobilį, kurio pagalba pavyktų išbandyti dyzelinių variklių efektyvumą.
„Opel“ bendradarbiaudama su „Lotus“, 2000 metais pristatė vokiškąjį „Elise“ brolį - „Speedster“. Nors „Opel Speedster“ buvo gaminamas toje pačioje gamykloje kaip ir „Lotus Elise“, tačiau „Speedster“ buvo komplektuojamas su visiškai kitais varikliais ir buvo truputėlį brangesnis už savo brolį. „Opel“ inžinieriai pamatę galimybę sukonstruoti ką nors įspūdingo, iš D.Britanijos atsivežė „Opel Speedster“, jį išrinko ir pradėjo modifikuoti įvairiausias kėbulo, pakabos detalės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Opel (2)


„Opel“ inžinieriai „Speedster“ atsuko kiekvieną varžtelį ir paliko tik važiuoklę. Ant jos „Opel“ specialistai uždėjo iš anglies pluošto pagamintą kėbulą, kuris ne iš tolo nepriminė nei „Elise“, nei „Speedster“. Apvalesnės ir nuožulnesnės kėbulo linijos bylojo, jog „Opel“ nori sukurti automobilį, kuris turėtų nepriekaištingą vėjo pasipriešinimo koeficientą.

REKLAMA

Opel (3)


Galutinis rezultatas buvo įspūdingas. „Eco Speedster“ svėrė vos 600 kilogramų ir turėjo 0.20 vėjo pasipriešinimo koeficientą. Tuo tarpu 2.2 litro benzininį variklį pakeitė mažytis 1.3 litro turbo-dyzelinis agregatas. Mažasis variklis išvystė vos 112 arklio galių, tačiau dėl labai mažo svorio ir puikios aerodinamikos, automobilis galėjo pasiekti 250 km/val. maksimalų greitį, iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 8.8 sekundės, o 100 kilometrų dyzelinis variklis suvartodavo vos 2.5 litro dyzelino.
Kaip ir daugelis „Opel“ koncepcinių automobilių, taip ir „Eco Speedster“ buvo pilnai funkcionuojantis automobilis. Norėdami parodyti, jog „Eco Speedster“ nėra tik gražus žaisliukas tinkamas parodoms, automobilį išsiuntė į 24 valandų maratoną, kurio metu „Opel“ pagerino keletą rekordų. Per 24 valandas „Opel Eco Speedster“ pasiekė 226 km/val. vidutinį greitį. Tuo tarpu važiuodami 120 km/val. greičiu, vidutinės kuro sąnaudos 100 kilometrų siekė vos 2.1 litro.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų