REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujų automobilių gamintojai nevengia pasigirti itin mažomis kuro sąnaudomis, tačiau ar reklama tikrai atspindi tiesą?

REKLAMA
REKLAMA

Visi automobilių gamintojai yra įpareigoti pateikti naujų modelių degalų vartojimo efektyvumo duomenis. Šie tyrimai tapo tikromis lenktynėmis tarp atskirų gamintojų, kurie siekdami kuo geresnių rezultatų nevengia griebtis triukų, rašo BBC.

REKLAMA

Daugybė mažų gudrybių gali užmaskuoti tikrąjį kuro suvartojimą ir anglies dioksido bei azoto oksido emisijas testavimo metu.

Automobilių pardavėjai, prekiaujantys ES šalyse, yra įpareigoti atlikti minėtus tyrimus. Vėliau gauti rezultatai yra panaudojami nuolat griežtinant emisijos normatyvus, apmokestinant taršą bei siekiant privilioti pirkėjus, ieškančius ekonomiškų sprendimų.

Deja, pasitikėti gamintojų pateiktais skaičiais nederėtų, nes verslininkų sugebėjimai manipuliuoti statistika auga sulig kiekvienais metais. Tikrame kelyje automobilio kuro suvartojimas būna didesnis nei nurodytas reklamoje.

REKLAMA
REKLAMA

Oficiali statistika teigia, kad 2001 metais ES parduodamų automobilių anglies dioksido emisija vienam kilometrui vidutiniškai siekė 180 gramų. 2011 metais šis skaičius sumažėjo iki 150 gramų. Anot Vokietijos automobilininkų asociacijos, tikrovėje šis skaičius sumažėjo nuo 190 iki 180 gramų.

Atotrūkis tarp oficialių ir realių skaičių vis auga. 2001 metais šis skirtumas siekė 7 proc., o 2011 metais – net 23 proc.

Gamintojų sukčiavimas pateikiant idealiomis sąlygomis gautus duomenis vis auga, tačiau automobilių pramonės ir priežiūros institucijų atstovai sako, kad nepaisant atotrūkio tarp reklamos ir praktikos pirkėjai gali priimti racionalius sprendimus ir įsigyti pageidaujamą produktą, nes panašias gudrybes naudoja visi gamintojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siekiant pagerinti rezultatus dažnai yra atjungiamas generatorius, todėl sutaupoma energija, kuri yra būtina įkrauti akumuliatorių. Taip pat naudojama speciali alyva ir kiti lubrikantai, kurie itin sumažina trintį. Žinoma, testavimo metu radijas, oro kondicionierius bei kiti elektros prietaisai yra išjungiami, o tai leidžia dar labiau sumažinti kuro sąnaudas.

Testavimo metu automobilių padangų slėgis būna idealiai pritaikytas būtent tai kelio dangai. Gamintojai specialiai sureguliuoja arba iš viso pašalina stabdžius. Siekiant kuo mažesnio oro pasipriešinimo tarpai automobilio išorėje būna apklijuojami lipnia juosta. Kartais gamintojai pašalina net ir šoninius vaizdo veidrodėlius.

REKLAMA

Tai tik keletas manipuliavimo kuro ekonomija pavyzdžių.

Formaliai gamintojai tokių tyrimų metu nepažeidžia jokių teisės aktų. Šiuo atveju teisėkūra yra atlaidi ir leidžia testavimo metu gautus rezultatus reklamos tikslais sumažinti dar 4 proc.

Organizacija „Transport & Enviroment“ siekia panaikinti esamas spragas ir uždrausti gamintojams skelbti iš piršto laužtus kuro ekonomijos rezultatus. Anot jų, gamintojų atžvilgiu neetiška teigti, kad šiuolaikiniai automobiliai yra žymiai taupesni ir ekologiškesni nei tie, kurie buvo gaminami prieš dešimt metų.

REKLAMA

Organizacijos atstovo Grego Archerio teigimu kai kurių modelių anglies dioksido emisija tikrovėje yra 50 proc. didesnė nei nurodyta tyrimų rezultatuose. Kiti oficialius rezultatus viršija tik 15 procentų. Žinoma, didesnė anglies dioksido emsisija reiškia, kad automobilis suvartoja daugiau degalų nei nurodyta.

2016 metais turėtų būti pristatytas naujas kuro ekonomijos ir taršos emisijos testas „World Light Duty Test Cycle“ (WLTC), kuris atspindės realius skaičius. Tačiau automobilių pramonę atstovaujantys lobistai siekia, kad ši testavimo sistema įsigaliotų tik 2021 metais.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų