REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėda už daugiau nei 8 milijonus eurų nusipirko 13 prailgintų elektrinių autobusų. Tokių neturi ne tik kiti mūsų šalies miestai, bet ir kaimynai latviai bei estai. Vienu pakrovimu elektrobusas gali nuvažiuoti daugiau nei 400 kilometrų, turi keturis varomus ratus bei talpina 120 keleivių.

Klaipėda už daugiau nei 8 milijonus eurų nusipirko 13 prailgintų elektrinių autobusų. Tokių neturi ne tik kiti mūsų šalies miestai, bet ir kaimynai latviai bei estai. Vienu pakrovimu elektrobusas gali nuvažiuoti daugiau nei 400 kilometrų, turi keturis varomus ratus bei talpina 120 keleivių.

REKLAMA

Autobusų vairuotoju Viačeslavas dirba jau 16 metų. Dabar vyras į Klaipėdos gatves išriedėjo naujuoju, prailgintu, daugiau nei 120 keleivių talpinančiu, elektriniu autobusu. Tokie į uostamiesčio viešąjį transportą įsilies jau nuo sausio. Anot Viačeslavo, vairuoti šį autobusą visai kitas reikalas nei įprastus. Net vairuotojų sėdynės šildomos.

„Tyliai važiuoja, nėra garso variklio. Labai tyliai. Jei variklio nėra, labai gerai važiuoti. Minkštai. Man tai patinka su juo važiuoti“, – pasakoja Viačeslavas.

REKLAMA
REKLAMA

Elektriniai autobusai pakeis iki šiol važinėjusius tokio pat tipo dyzelinius. Autobusų parko vadovai sako, kad taip į miesto orą nebepateks tūkstančiai tonų teršalų. Dabar 30 procentų Klaipėdos autobusų teršia orą, tad kitąmet uostamiestis įsigis dar 21 elektrinę transporto priemonę ir taip visiškai išstums dyzelinius variklius iš viešojo transporto. 

REKLAMA

„Europos Sąjunga seniai numatė reikalavimus, kad nuo 2030 metų didžiuosiuose miestuose, senamiesčiuose neliktų taršių transporto priemonių, dyzelinių“, – teigia „Klaipėdos paslaugos“ vadovas Vaidas Ramanauskas.

Autobusai kainavo 8,5 mln. eurų

Klaipėda įsigijo 13 tokių prailgintų elektrobusų. Jie atsiėjo 8,5 milijonus eurų. Dar pusantro milijono kainavo infrastruktūra, pavyzdžiui, krovimo stotelės.

„Tai labai didžiulė investicija. Jei nebūtų galimybės gauti Europos Sąjungos finansavimo, tai įmonė savo lėšom, nei viena iš Lietuvos įmonių iš keleivių vežėjų nepajėgtų įgyvendint tokių projektų“, – sako V. Ramanauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Tokie autobusai yra vieninteliai Baltijos šalyse. Vienu įkrovimu toks autobusas gali nuvažiuoti 411 kilometrų, pilnai įkraunami per pusketvirtos valandos. Šimtui kilometrų jie sunaudoja 136 kilovatus per valandą.

„Tai yra 18 metrų elektriniai autobusai, kurie kraunasi visą naktį ir važiuoja visą dieną. Sutartyje yra reikalavimas 300 kilometrų nuvažiuoti dešimt metų kiekvieną dieną žiemos ar vasaros periodu. Baltijos šalys turi to greito krovimo, tai yra nuvažiuoji du ratus ir tau reikia krautis. Tai kažkiek jų važiuoja. O tokio tipo autobusų nėra“, – tikina „Klaipėdos paslaugos“ vadovas.

Specialistai vardina ir kitus naujųjų elektrobusų privalumus.

„Šis autobusas turi keturis varomus ratus, kas, manyčiau, net sudėtingiausiomis žiemos sąlygomis nesudarys didelių bėdų“, – teigia „Busnex“ vadovas Simonas Ramanauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaipėdos valdžia planuoja, kad autobusai kursuos ir tarp uostamiesčio bei rajono. Taip valdininkai siekia sumažinti rytinio piko spūstis.

Kelionės gali pabrangti

Tiesa, gali būti, kad klaipėdiečiai ir miesto svečiai šiais bei kitais miesto autobusais nuo kitų metų keliaus brangiau. Uostamiesčio politikai siūlo net 50 procentų padidinti autobusuose perkamų popierinių bilietų kainas, pusantru euru pakelti važiavimo maršrutiniu taksi kainą, 20 eurų didinti metinio bilieto kainą, atsisakyti lengvatų ukrainiečiams bei kitus pokyčius, kurie įsigaliotų nuo sausio 1 dienos.

„Galiu garantuoti klaipėdiečiams, kad Klaipėda neišsišoks su bilietų kainomis daugiau nei Vilnius ar Kaunas, mes prieš gerą mėnesį kalbėjom su „Klaipėdos keleivinių transportu“, kalbėjom apie kainų lygį. 

REKLAMA

Apie, galbūt, nuolaidas į ateitį. Aš nesitraukiu nuo savo siūlymo dar praeitoje kadencijoje, kad žmonės sulaukę pensijinio amžiaus galėtų naudotis miesto visuomeniniu transportu nemokamai“, – tikina Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.

Šiems kainų pokyčiams dar turi pritarti miesto taryba.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame TV3 žinių reportaže.

tv3.lt

kas nors, pigs bauduvos rsp ar tik zada kasmet ar kas menesi viska branginti...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų