REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuobaudos motociklininkams išlieka griežtesnės – už tokius pačius pažeidimus motociklininkai ir toliau bus baudžiami griežčiau nei lengvųjų automobilių vairuotojai. Seimo komitetas nepritarė siūlymui sulyginti motociklininkams ir lengvųjų automobilių vairuotojams skiriamas nuobaudas, įvardindamas motociklininkus kaip galimą riziką. Patys motociklininkai nevienodas baudas laiko diskriminacija.

Nuobaudos motociklininkams išlieka griežtesnės – už tokius pačius pažeidimus motociklininkai ir toliau bus baudžiami griežčiau nei lengvųjų automobilių vairuotojai. Seimo komitetas nepritarė siūlymui sulyginti motociklininkams ir lengvųjų automobilių vairuotojams skiriamas nuobaudas, įvardindamas motociklininkus kaip galimą riziką. Patys motociklininkai nevienodas baudas laiko diskriminacija.

REKLAMA

Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete svarstytas dar pernai metais tuometinio Seimo nario Gintaro Vaičekausko registruotas siūlymas pakeisti administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 416 str.

Šiuo metu jame numatoma, kad motociklininkai už greičio viršijimą kai kuriais atvejais yra baudžiami griežčiau nei, pavyzdžiui, lengvųjų automobilių vairuotojai.

REKLAMA
REKLAMA

Straipsnyje numatyta, kad motociklininkui viršijus greitį 30–40 km/h, jam gali būti skiriama 120–170 eurų bauda ir teisės vairuoti atėmimas nuo trijų iki šešių mėnesių. Motociklininkui viršijus greitį 40–50 km/h, vairuotojui skiriama 170–230 eurų bauda ir teisės vairuoti atėmimas šešiems–dvylikai mėnesių.

REKLAMA

Jei tokį patį pažeidimą padarytų lengvojo automobilio vairuotojas, turintis dviejų metų stažą, jam būtų skiriama tik piniginė bauda.

Greitį viršijus daugiau nei 50 km/h, motociklininkui gresia gauti 450–700 eurų baudą ir teisės vairuoti netekti nuo vienerių metų iki metų ir šešių mėnesių. Padarius tokį patį nusižengimą lengvųjų automobilių vairuotojams, turintiems dviejų metų stažą, skiriama nuo 1 iki 6 mėnesių teisės vairuoti atėmimo bausmė.

Siūlė nuobaudas motociklininkams sušvelninti

Įstatymo projektą pakeisti ANK 416 str. dar pernai liepą įregistravo tuometinis Seimo narys G. Vaičekauskas. Aiškinamajame rašte dėl įstatymo pakeitimo projekto politikas dėstė, kad motociklų vairuotojai yra nepagrįstai priskirti pavojingiausieims vairuotojams ir dėl to jiems yra taikoma pati griežčiausia atsakomybė.

REKLAMA
REKLAMA

„Gyvenamojoje zonoje, kur leidžiamas maksimalus greitis 20 km/h, motociklininkui, vairavusiam motociklą, kurio darbinis tūris yra 51 cm3, ir važiavusiam 51 km/h greičiu privalomai gali būti paskirtas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas ir šešiems mėnesiams, kai tuo tarpu vairuotojui, kuris kartu veždamas dar septynis keleivius ir mieste važiuodamas kad ir 150 km/h greičiu gali būti nubaustas teisės vairuoti transporto priemones atėmimu tam pačiam šešių mėnesių laikotarpiui“, – dėstė G. Vaičekauskas.

Politikui šios baudos atrodė neproporcingos ir diskriminuojančios motociklininkus: „Akivaizdu, kad tai neproporcinga motociklų vairuotojų atžvilgiu, kad sankcijos nėra subalansuotos pagal pažeidimo pavojingumą ir galinčios kilti žalos dydį.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Siūlymas buvo vėl atmestas

Siūlymas išbraukti motociklininkus iš minėto straipsnio trečiadienį buvo svarstytas Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitete. Buvo nuspręsta siūlymui nepritarti. Kaip pranešta posėdyje, priimant sprendimą buvo remtasi gautomis Vyriausybės ir policijos išvadomis, o šios buvo neigiamos.

„Neigiamos visomis prasmėmis – tiek sistemiškumo prasme, tiek statistikos prasme, tiek iš tikrųjų, kad šita grupė, kaip teigia autorius savo aiškinamajame rašte, kad tai yra diskriminacinis motociklų vairuotojų įtraukimas – iš tiesų, taip nėra, nes yra įtraukta ir kita grupė, kuri laikoma rizikos grupėje. <…> Tuo pagrindu, kad yra neigiamos nuomonės, Vyriausybės ir policijos departamento siūloma šitą projektą atmesti“, – posėdyje kalbėjo komiteto patarėja Loreta Zdanavičienė.

REKLAMA

Savo nuomone posėdyje pasidalino ir komiteto narys Algirdas Stončaitis. Jo įsitikinimu, motociklininkai kelia pavojų kitiems eismo dalyviams.

„Palaikau ir policijos nuomonę šiuo atveju, kadangi, supraskim, kad jau kur kur, o gyvenvietėse, kur ribojimai greičio, tai motociklų vairuotojai yra viena, matyt, šiandienai didžiausių rizikų pėstiesiems“, – posėdžio metu sakė Seimo narys.

Motociklininkai sprendimui nepritaria

Motociklininkams skiriamos nevienodos baudos atrodo nesąžiningos. Lietuvos motociklistų klubo (LMK) prezidentas Virginijus Aučyna sako, kad dabartinė tvarka motociklininkus diskriminuoja.

„Mes, motociklininkai, kažkokios baltos varnos. Ir alkoholio atžvilgiu, ir greičio atžvilgiu“, – tv3.lt sako Virginijus Aučyna.

REKLAMA

LMK prezidento nuomone, baudos turėtų būti suvienodinamos visiems vairuotojams – arba visus bausti taip pat, kaip yra baudžiami motociklininkai, arba taip, kaip yra baudžiami lengvųjų automobilių vairuotojai, turintys dviejų metų stažą.

Šiuo metu sprendimas nesuvienodinti baudų yra grindžiamas nuomone, kad motociklininkai kelia didesnį pavojų už kitų transporto priemonių vairuotojus. V. Aučyna šiai nuomonei nepritaria.

„Kiekvienoje kategorijoje, ar automobilių, ar motociklų, visada atsiras kažkoks negerietis, kuris papiktnaudžiaus eismu. Man įdomu, kokia situacija būtų Seime, jei didesnė dalis ten būtų motociklistų  –visiškai kitaip balsuojama. Žmonės sėdintys nesupranta, kas yra motociklas ir balsuoja. <...> Kažkodėl niekas nesiremia statistika, kiek yra užfiksuota chuliganiško vairavimo pažeidimų B kategorijoje ir kiek yra užfiksuota A kategorijoje“, – komentuoja V. Aučyna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atmetė ir Vyriausybė

G. Vaičekausko pasiūlymus dar vasario pabaigoje svarstė ir Vyriausybė, tačiau ir tada buvo nuspręsta straipsnio pakeitimui nepritarti.

„Nors aš vertybiškai labai palaikyčiau motociklų vairuotojus ir daug ką jiems leisčiau ir mylėčiau, tačiau žiūrint iš esmės, į tuos argumentus, kuriuos mes turime išvadoje, deja, šiai dienai Lietuva nėra pati saugiausia valstybė, jei žiūrėtume pagal žuvusių eismo įvykiuose skaičių statistiką.

Lygiai taip pat, eismo saugumo užtikrinimo srityje, motociklai laikytini viena iš pavojingiausių transporto priemonių rūšių, o jų vairuotojai yra priskiriami pažeidžiamiausių eismo dalyvių grupei“, – vasario 24-osios Vyriausybės posėdyje kalbėjo teisingumo ministrė Evelina Dobrovolska.

REKLAMA

Vyriausybės išvadoje teigiama, kad siūlomas atsakomybės sušvelninimas motociklų vairuotojams pakartotinius pažeidimus darančių vairuotojų skaičiaus nesumažintų, o kaip tik galimai jį padidintų.

Tokios pačios nuobaudos, kaip ir motociklininkams, yra skiriamos tik pradedantiesiems vairuotojams, transporto priemonių, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė negu 3,5 t arba kuriose yra daugiau kaip 9 sėdimos vietos vairuotojams.

2020 m. Lietuvoje už greičio viršijimą 30–40 km/h iš viso fiksuoti 39 463 pažeidimai, 138 jų padarė motociklų vairuotojai.

Už greičio viršijimą 40–50 km/h fiksuoti 9403 pažeidimai, 68 iš jų padarė motociklininkai.

Už greičio viršijimą daugiau kaip 50 km/h buvo fiksuoti 3796 pažeidimai, iš jų motociklininkams priskiriami 58.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų