• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus oro uoste trečiadienį nuo riedėjimo tako nuslydus Lenkijos oro linijų LOT lėktuvui, susisiekimo ministras sako, kad kol kas nėra indikacijų, kad lėktuvas nuslydo dėl sudėtingų oro sąlygų. 

Vilniaus oro uoste trečiadienį nuo riedėjimo tako nuslydus Lenkijos oro linijų LOT lėktuvui, susisiekimo ministras sako, kad kol kas nėra indikacijų, kad lėktuvas nuslydo dėl sudėtingų oro sąlygų. 

REKLAMA

Anot jo, laukiama incidentą apžiūrinčio tyrėjo leidimo patraukti lėktuvą, tuomet bus atnaujintas oro uosto darbas.

„Kadangi dabar apžiūri lėktuvą saugos tyrėjas (Teisingumo ministerijos – BNS), kada jis pabaigs apžiūrą ir duos leidimą, kad lėktuvą būtų galima patraukti iš įvykio vietos, tuomet prasidės lėktuvo evakuacijos darbai. Ir jau tiktai atlaisvinus taką, bus galima atnaujinti oro uosto veiklą“, – trečiadienį Vilniaus oro uoste žurnalistams sakė Juras Taminskas.

„Pirminių indikacijų (kad lėktuvas nuslydo dėl oro sąlygų – BNS), nėra. Atsakys tyrimas į tą klausimą“, – pridūrė jis.

REKLAMA
REKLAMA

J. Taminsko teigimu, kol nėra tyrimo išvadų, negalima teigti, kad lėktuvas nuslydo dėl oro uosto kaltės.

REKLAMA

Lietuvos oro uostų (LTOU) vadovas Simonas Bartkus atmetė, kad riedėjimo takas galėjo būti netinkamai nuvalytas.

„Skrydžiai vyko visą dieną, kilo ir leidosi ne vienas lėktuvas, o tako priežiūra vyksta nuolat (...). Pagal turimą informaciją, visų priemonių gerai tako būklei palaikyti buvo imtasi“, – žurnalistams sakė S. Bartkus.

S. Bartkaus teigimu, LOT orlaivis leidosi iš pietų pusės, nuriedėjo iki pat pagrindinio tako galo ir sukdamas į riedėjimo taką nuslydo kelis metrus. 

REKLAMA
REKLAMA

„Kadangi orlaivis yra per arti kilimo tūpimo tako, negalime atnaujinti skrydžių jo nepatraukę (...). Panašiai kaip automobiliu, neišėmus posūkio – jį šiek tiek „išnešė“ į šoną. Lėktuvas stovi visiškai greta tako, ant gruntinės dalies“, – aiškino S. Bartkus.

Oro uostas gali būti uždarytas ilgiau nei iki 19 val.

Pasak susisiekimo ministro, yra tikimybė, kad oro uostas bus uždarytas ilgiau nei iki 19 valandos: „Viskas priklausys nuo to, kada prasidės lėktuvo patraukimo darbai ir kaip jie vystysis toliau, kaip pavyks greitai lėktuvą iš incidento vietos patraukti į šoną. Tai tuomet bus aišku, kiek gali tekti ir ar teks dar pratęsti oro uosto veiklos apribojimą.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot J. Taminsko, skaičiuojama, kad kol kas incidentas paveikė kelis tūkstančius keleivių ir sutrikdė 34 skrydžius.

„Dalis skrydžių nukreipta į Kauną ar Rygą, kitos aviakompanijos skrydžius atidėjo ir laukia galimybės pakilti. Bendrai paveikta apie keliasdešimt skrydžių“, – sakė S. Bartkus.

Anot jo, dažnai tokius įvykius lemia kelių aplinkybių visuma, todėl „bet koks spėliojimas šiuo metu būtų tik spekuliacija“.

REKLAMA

„Nors už orlaivio patraukimą atsakinga pati aviakompanija, ji (tyrimui – BNS) pasitelkė mūsų tarnybas ir partnerius. Šiuo metu svarstomi scenarijai, kaip saugiai patraukti orlaivį nuo grunto, kad jis netrukdytų kilimo ir tūpimo tako darbui“, – teigė S. Bartkus.

LTOU vadovo teigimu, Vilniaus oro uoste panašus incidentas įvyko prieš dvejus metus, tačiau pasaulio aviacijoje tai nėra itin retas atvejis ir pasitaiko maždaug kas savaitę. 

REKLAMA

Pasak S. Bartkaus, keleiviams būtina sekti aviakompanijų informaciją dėl naujų skrydžių laikų. 

BNS rašė, kad 13.43 val. riedėdamas link aikštelės nuo tako nuslydo iš Varšuvos atvykęs LOT orlaivis, jo keleiviai išlaipinti, atsiėmė bagažą ir išvyko iš oro uosto. 

J. Taminskas ir S. Bartkus patvirtino, kad lėktuvu skridę keleiviai jokių sužeidimų nepatyrė.

Netrukus po incidento į posėdį oro uoste susirinko LTOU ekstremalių situacijų komisija – jame dalyvavo J. Taminskas, taip pat Teisingumo ministerijos atstovai, LTOU vadovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Trečiadienį dalyje Lietuvos ir Vilniuje iškrito nemažai sniego. Šalyje stebimas žiemos reiškinių komplekso – smarkaus sniego ir šlapio sniego apdrabos – rodiklis, gyventojams rekomenduojama atidėti nebūtinas keliones.

„Dalis skrydžių nukreipta į Kauną ar Rygą, kitos aviakompanijos skrydžius atidėjo ir laukia galimybės pakilti. Bendrai paveikta apie keliasdešimt skrydžių“, – sakė S. Bartkus.

REKLAMA

Anot jo, dažnai tokius įvykius lemia kelių aplinkybių visuma, todėl „bet koks spėliojimas šiuo metu būtų tik spekuliacija“.

„Nors už orlaivio patraukimą atsakinga pati aviakompanija, ji (tyrimui – BNS) pasitelkė mūsų tarnybas ir partnerius. Šiuo metu svarstomi scenarijai, kaip saugiai patraukti orlaivį nuo grunto, kad jis netrukdytų kilimo ir tūpimo tako darbui“, – teigė S. Bartkus.

REKLAMA
indikeišn, spkuleišin,...????
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų