REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Augančios žaliavų kainos pasaulinėje rinkoje jau pradeda atsiliepti Estijai ir gali paskatinti šalies infliaciją, Estijos ekonominių tyrimų instituto direktorės Marje Josing nuomonę cituoja „rus.err.ee“.

REKLAMA
REKLAMA

Didžiausią Estijos vartotojų susirūpinimą kelia staigus žaliavų pabrangimas pasaulinėje rinkoje, sakė M. Josing per interviu ERR radijo naujienų laidai. „Deja, neigiamų naujienų vartotojai sulaukia iš visur. Svarstomos medvilnės, taip pat cukraus kainos. Vietos pramonininkai tik dabar pradeda susidurti su išaugusiomis kainomis, tuo tarpu pasaulio rinkoje jos pakilo kiek anksčiau, - pažymėjo ji. - Būtent šie veiksniai gali vėl paskatinti infliacijos augimą. Šiais metais, mūsų prognozėmis, šalies ūkis turėtų ūgtelėti 3-4 proc. su sąlyga, kad kainų kilimas pasaulio rinkose kiek nuslūgs“.

REKLAMA

M. Josing taip pat pastebėjo, kad šalies ekonomika pirmąjį 2011 metų ketvirtį turėtų toliau augti.

„Žinoma, tos paslaugų sferos, kuriai svarbus sezoninis poveikis, atstovai (pavyzdžiui, restorano verslo ir kelionių firmų) tvirtins, kad vasarą verslas bus sėkmingesnis, tačiau yra ir kitų paslaugų sektorių, kur verslas net labai sėkmingas, pavyzdžiui, informacinės technologijos“, - paaiškino ji.

„Teigiamas veiksnys yra tas, kad svarbiausios Estijos partnerės –  Švedija, Suomija, Lietuva ir Latvija - demonstruoja teigiamą dinamiką artimiausioje perspektyvoje. Mes negalime nerimauti dėl viso pasaulio, tačiau jeigu Švedijoje situacija gera, mūsų įmonėms tai labai svarbu„, - pabrėžė M. Josing.

REKLAMA
REKLAMA

Kalbėdama apie perėjimą prie euro, M. Josing teigė, kad dauguma žmonių jį įvertina kaip techninį perėjimą, ir apie tai liudija apklausa, kurią atliko Estijos ekonominių tyrimų institutas.

Kartu, pažymi instituto vadovė, svarbu ir tai, kada ims keistis vartotojų pasitikėjimo nuotaikos.

„Ketvirtąjį praėjusių metų ketvirtį, palyginti su vasaros mėnesiais, vartotojų pasitikėjimo nuotaikos buvo prastesnės. Tai paaiškinama labai paprastai - trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį vėl ėmė kilti kainos“, - sakė M. Josing, pridūrusi, kad sausis, vasaris ir kovas –  labai svarbūs mėnesiai, nes nuo jų priklausys tolesnis pirkėjų aktyvumas ir pasitikėjimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų