REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per šią naktį Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje įstrigo dar daugiau vilkikų, ypač kaimyninės šalies pusėje. Naujausiais duomenimis, Baltarusijos pusėje stovi apie 2000 vilkikų, o Lietuvos pusėje eilė šiek tiek sumažėjo – šiuo metu čia įstrigę apie 300 vilkikų vidiniuose muitinės postuose, kurie negali judėti nei pirmyn, nei atgal. 

Per šią naktį Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje įstrigo dar daugiau vilkikų, ypač kaimyninės šalies pusėje. Naujausiais duomenimis, Baltarusijos pusėje stovi apie 2000 vilkikų, o Lietuvos pusėje eilė šiek tiek sumažėjo – šiuo metu čia įstrigę apie 300 vilkikų vidiniuose muitinės postuose, kurie negali judėti nei pirmyn, nei atgal. 

REKLAMA

Apie tai praneša Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.

Tokia krizinė situacija susiklostė dėl jau trečia para neveikiančių Muitinės departamento IT sistemų, nes vis nepavyksta pataisyti sugedusių serverių. 

Asociacijos „Linava“ prezidento Romo Austinsko teigimu, kaip jau skelbta per pasienį negali pravažiuoti nei Lietuvos, nei užsienio šalių vežėjai. Per naktį eilė iš Lietuvos pusės šiek tiek sumažėjo, nes buvo atsiųsta papildomai atsakingų pareigūnų, kurie padeda tvarkytis su popierine dokumentacija, tačiau išaugo vilkikų eilė Baltarusijos pasienyje.

„Suprantame sudėtingą vairuotojų situaciją ir labai prašome kantrybės. Be to, įvertinus tai, kad šios sistemos stringa ne pirmą kartą ir sukelia didelių rūpesčių vairuotojams ir trikdo darbą verslui, o dabartinė situacija tiesiog sujaukė jų planus, siūlome atsakingoms institucijoms numatyti finansus jų tobulinimui.

REKLAMA
REKLAMA

Juk netvarkoma įranga genda, tad į ją turi būti investuojama. Galbūt vertėtų serverius net perkelti kitur, kad ateityje būtų išvengta tokių veiklą stabdančių situacijų“, – pranešime cituojamas R. Austinskas. 

REKLAMA

Į šias sistemas tarpininkai turi sukelti informaciją apie išvykstančias ir atvykstančias transporto priemones su kroviniais arba be jų, bet to negali padaryti, nes jos neveikia. Kroviniuose yra ir greitai gendantys produktai, pavyzdžiui, maisto prekės ir kiti svarbūs kroviniai ekonomikai, prekybai.

Nesprendžiama ir tuščių vilkikų problema – jų taip pat nepraleidžia. Dėl eilių pasienio punktuose labiausiai kenčia vairuotojai, kurie gabena krovinius, nes jie negali nei sugrįžti namo, nei pavalgyti, nei gamtinių reikalų atlikti kaip normalūs žmonės, nes priversti laukti.

„Linava“ primena, kad jau trečia para neveikia Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (MDAS), Nacionalinė tranzito kontrolės sistema (NTKS), Duomenų apie Lietuvos Respublikos prekybos srautus su Europos Sąjungos (ES) šalimis narėmis surinkimo ir apdorojimo sistema (IDAIS).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų